Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Opel Astra Twin Top 1.6 Turbo Cosmo - Töltelék

Az Opel vadonatúj, szentgotthárdi gyártású turbós benzinese kifejezetten jól illik a kupé-kabrió Astrába.

Pikoló

A tetőmozgatás teljesen elektronikus, még a szélvédőkeret zárjai is elektromágnesesek

Hasznos, hogy a tavaly debütált Astra Twin Top teteje 30 km/óráig menet közben is mozgatható, igaz, a gombnyomásos nyitás-zárás szintideje nem rekord, de a 30 másodperc körüli eredmény – különösen a viszonylag hosszú, négyüléses utastér miatt – nem számít rossznak. Elöl az átlag Astra-hely várja az utasokat, hátul azonban csak kisebb termetűeknek vagy gyerekeknek kényelmes a TT, bár a fejtér itt is egészen bőséges, s rövidebb utakon a felnőttek is elférnek. A háromajtós műszaki alapjaira épített kabrió csukott tetővel a keményfedeles Astrák merevségét és csendjét hozza, s nyitottan is meglepően szilárd, a hétköznapi kivitelekből átemelt utastéri műanyagok rossz úton is csendesek, a hátralátás zárt tetővel korlátozott. A csomagtér alapesetben kellemesen tágas, a 440 literes üreg azonban rögtön kevesebb, mint a felére zsugorodik, amint az összehajtogatott tető is helyet kér benne magának.

A 180 lóerős, acélblokkos, köztes hűtős 1,6-os turbólyuka meglepően csekély, az erőforrás már 1500/perc környékén is kifejezetten dinamikusan húz, 3000 felett pedig sportosba vált. Ereje egészen 6000-ig egyenletesen növekszik, zaja (főként a szívórendszer tompa zúgása) 4000-től zavaró. A határozott megvezetésű hatfokozatú kéziváltó áttételei hosszúak, de jól illenek a nyomatékgazdag motorhoz. Az utastér meglepően szélcsendes, felhúzott ablakokkal még a nagy sebességű kabriózás sem megterhelő. Az egyenesfutás pontos, de a hosszirányú bordákat szívesen követi a feszes alapbeállítású, rossz úton enyhén (főleg hátul) pattogós futómű. A Cosmo-kivitelben alapáras a boruláskor előugró bukókeret, a négy légzsák és a 17 colos alufelnikészlet is, a fogyasztás vegyes üzemben 8,9 l/100 km-re adódott.

Szécsényi

Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.

Öröm, bánat

Öröm: Nyomaték, karosszériamerevség, sebességváltó, összeszerelési minőség.

Bánat: Feszes futómű, csukott tetős hátralátás.

Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1598 cm3; teljesítmény: 180 LE/132 kW (5500/min); nyomaték: 230 Nm (1980/min); gyorsulás (0–100 km/h): 9,2 s; végsebesség: 228 km/h; fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 10,5/6,4/7,9; tesztfogyasztás (vegyes): 8,9 l/100 km; felfüggesztés: elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros; elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, hossz x szélesség x magasság: 447x176x141 cm; tengelytáv: 261 cm; csomagtér: 440/205 l.

Ára: 7 390 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás