Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Opel Antara 3.2 V6 Cosmo automata - Döngölő

Az Antara igazi feladatköréhez a 3,2-es V6-os passzol talán a leginkább.

Pikoló

A Cosmo-kivitelhez alapáras az előre is látó parkolóradar és a sötétített hátsó üvegezés

A vadonatúj, csupa könnyűfém, a szívóoldalon változó vezérlésű V6-os benzines kizárólag az ötfokozatú, kézzel is kapcsolgatható, de hagyományosan bolygóműves szerkezetű automatával kapható, ráadásul csakis a csúcsot jelentő, Cosmo-kivitelben. Az Antarát nem komoly terepjárónak szánja az Opel, s a simán forgó, csendes hathengeres illik is az országúti használathoz, sőt a gyors autópályázáshoz is. Alacsony fordulaton terhelve gurgulázóan szól, gázreakciója sportmotorosan élénk. Az automata finoman, rángatás nélkül és viszonylag gyorsan kapcsol, de a lejtmenetet egyáltalán nem ismeri fel, motorféke csak erőltetett kézi visszakapcsolásokkal megfelelő, elektronikája pedig minduntalan felülbírálja a vezetői utasításokat. A váltó áttételei kellemesen hosszúak, autópályán alig 2500/perc környékén forog a főtengely, a motor ilyenkor szinte alig hallható. Komolyabb szélzaj csak 130 fölött van, a motorhang 3000 felett erős, 4000-től kifejezetten sportos. A teljesítmény 5000 körültől fogy, eddig azonban csak kézi kapcsolással lehet a V6-ost elforgatni, az automata legkésőbb 4500-nál mindenképpen felkapcsol. A Cosmo felszereltsége kimondottan gazdag: alapáras a kitörésgátló, az automata légkondi, a nyolc légzsák, az elöl fűthető bőr-szövet garnitúra, a tempomat, a 18 colos felnikészlet, és a fedélzeti számítógép is. A középkategóriás, részben puha anyagokból felépített, jellegzetesen opeles formavilágú utastérben öt felnőtt is jól elfér (a padlólemez hátul teljesen sík). A futómű hangolása inkább feszes, mint puha, a hosszú hullámokon átsuhanó Antara rossz úton ráz. A műanyagok ilyenkor zörögnek az utastérben. Az automata összkerékhajtás finoman kapcsol, s meglepő módon mély sárban is jól boldogul.

Szécsényi G.

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata.

Öröm, bánat

Öröm: Motor, összkerékhajtás, felszereltség.

Bánat: Váltó, futómű.

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata.

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 3195 cm3; teljesítmény: 227 LE/167 kW (6600/min); nyomaték: 297 Nm (3200/min); végsebesség: 203 km/h; fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 16,4/8,9/ 11,6 l/100 km; felfüggesztés: elöl McPherson, hátul oldalanként négylengőkaros rendszer; elöl-hátul belső hűtésű tárcsafékek, kitörésgátló, összkerékhajtás; hossz x szélesség x magasság: 457x185x170 cm; tengelytáv: 270 cm; csomagtér: 404–1454 l. 

Ára: 11 624 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás