Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Nissan Micra 1.2 Acenta - Menő manó

2003 óta fut a Nissan kisautója, nemrégiben kozmetikázták másodszor.

Pikoló

A legfeltűnőbb újítás a két krómozott hűtőrácskeret. Az Acentához 15 colos acélfelnik, elektromos tükörállítás és ködfényszóró is jár

Nem vitték túlzásba a felújítást: kívülről a részleteikben módosított első fényszórók, a sötétített B-oszlop és a hűtőrács krómkerete az újdonság, belül a nagyobb Nissanokból ismerős kezelőfelületű, bluetoothos rádió. A helykínálat elöl minden irányban jó, a deréktámaszos, állítható magasságú vezetőülés nem sok oldaltartást ad, a szervós kormány oszlopa csak fel-le állítható. A kezelőszervek kézreállnak, az összeszerelés igényes, a kopogós műanyagok nem zörögnek. A hátsó ülés az Acenta-szintnél osztottan dönthető és tologatható, a lábtér átlagos, a fejnek 180 cm-es magasság felett kevés a hely. Elöl-hátul megfelelő az utastéri tárolókapacitás. A csomagtér külső küszöbe nem magas, de bent mélyre kell pakolni. A 251 literes alapméret üléstologatással 371-ig tornázható fel.

Az 1,2 literes, 16 szelepes, 80 LE-s erőforrás 2000/perctől jól húz, 110 Nm-es csúcsnyomatékára 3600/perctől lehet számítani.

A manuális klíma jól hűt, az új rádió szépen szól, van külön MP3-lejátszó csatlakozó is. Az Isofix az öt fejtámla, az ABS és a fékasszisztens minden Micrához alap, első oldallégzsák csak az Acenta-szinttől jár

Étvágya nem túlzó kissé morgós hangja csak autópálya-tempónál fokozódik erőssé. Az ötfokozatú váltó áttételezése megfelelő, a szerkezet precíz, karja átlagos úton, finoman mozog. A futómű csak a keresztbordákon és a nagyobb kártyúkon kellemetlenkedik, egyébként komfortos, tempósan vett kanyarban némi orrtolás, majd farcsúszás következik; rosszindulatú reakcióra nem kell számítani. A fék erős és jól adagolható, az elektromos szervós kormány könnyű és kellően közvetlen.

Az Acenta-szintű 80 lovas egykettes ára éppen átlépi a hárommilliós küszöböt, alapfelszereltsége bőséges, garanciális feltételei jók.

KaMi

Az Autó2 újság 2008/9. számából

Öröm, bánat

Öröm: Motorerő, váltó, minőség, csomagtér variálhatósága, 3 év vagy 100 000 km garancia.

Bánat: Helykínálat hátul, úthibaelnyelő képesség, első ülés oldaltartás, függönylégzsák és kitörésgátló nem rendelhető.

Az Autó2 újság 2008/9. számából

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1240 cm3; teljesítmény: 80 LE/59 kW (5200/min); nyomaték: 110 Nm (3600/min); gyorsulás (0–100 km/h): 13,5 s; végsebesség: 167 km/h; fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,4/5,1/5,9 l/100 km; mért fogyasztás (vegyes): 7,6 l/100 km; CO2: 139 g/km; felfüggesztés: elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros rendszerű; elöl tárcsa-, hátul dobfékek, ABS; hosszúság x szélesség x magasság: 371,9x166x154 cm; tengelytáv: 243 cm; csomagtér: 251–371 l.

Ára: 3 049 000 Ft

Az Autó2 újság 2008/9. számából

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás