Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D Instyle - Újszíves

A Mitsubishi régóta szerel modelljeibe Volkswagen-eredetű 2,0 l-es turbódízelt, ez a Lancer-paletta csúcsa.

Pikoló

 Az Instyle-csúcskivitelhez 18 colos alufelniszett és erős fényű bixenon fényszórópár jár, a függönylégzsák az alapkivitelben is szériatartozék

Nem tévedés, az Evolution-széria a Lancertől elkülönülő sorozat, így valóban a 2,0 l-es, szivattyúadagolós turbódízel a Lancer legizmosabb motorja. A régi ismerős a japán vezérléssel 140 LE-t, 310 Nm-t és viszonylag kulturált járást hoz, alapjárati kerregése nyers, de jól elszigetelt, járása a gázpedált megérintve hamar kisimul. Turbólyuka az „eredetiénél” kisebb, nem zavaró, a nyomatékcsúcsát 1750/percnél elérő tizenhat szelepes akár már 1600/perctől terhelhető. Hatfokozatú váltója precízen kapcsolható, áttételei illenek a dízel

Az Instyle-hoz bőrkárpit és sportos formázású, jó oldaltartású ülések járnak, klímája automata, de egyszerű forgókapcsolókkal vezérelhető is. Az érintőképernyős Rockford Fosgate-hifi jól szól, ám a kezelése bonyolult

karakteréhez, 130 km/óránál, végfokozatában csupán 2500/percet forog a főtengely. A futás ekkor is alapvetően csendes, a hátsó kerekek felől azonban jól hallható a csúcsfelszereltség 215/45 R18-as abroncsainak gördülési zaja. Innen visszakapcsolás nélkül is élénk a gyorsítás. A háromfordulatos kormánynyal precízen irányítható a Lancer, egyenesfutása pontos, az elöl McPherson-, hátul független több lengőkaros felfüggesztések csillapítása a peres abroncsok ellenére sem túlfeszített. Az utastér már-már középkategóriásan tágas, az ülések elöl-hátul kényelmesek, a középső hely korlátozott. A kemény műanyagok olcsó hatásúak, a kezelőszervek a hifi kivételével egyértelműek. Az Instyle-szint mélynyomója 23 l-t vesz el a 400 l-es csomagtérből, bővítéséhez a hátsó üléstámlák előrehajthatók, ám az utastéri átjárón legfeljebb 35 cm magas csomagok férnek át.

Az Autó 2009/3. számából

Öröm, bánat

Öröm: Nyomaték, járáskultúra, dinamika, ülések, helykínálat, kormányzás, futómű, fogyasztás, garancia.

Bánat: Csomagtérátjáró, gördülési zaj, bonyolult hifi, kemény műanyagok, méretes padlómerevítő, osztatlan külső tükrök.

Az Autó 2009/3. számából

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1968 cm3; teljesítmény: 140 LE/103 kW (4000/min); nyomaték: 310 Nm (1750/min); gyorsulás (0–100 km/h): 9,7 s; végsebesség: 207 km/h; fogyasztás (vegyes): 6,3 l/100 km; CO2: 165 g/km; felfüggesztés: elöl McPherson, hátul független több lengőkaros; elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ESP; elsőkerék-hajtás; hosszúság x szélesség x magasság: 457x176x 149 cm; tengelytáv: 264 cm; csomagtér: 377 l.

Ára: 7 290 000 Ft

Az Autó 2009/3. számából

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás