Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Mitsubishi Colt CZC 1.5 Turbo - Sapka nélkül

Szokatlan formavilág, izmos turbómotor és igény esetén szabad égbolt. Ezeket kapjuk a gyémántos márka keménytetős kabriójának csúcskiviteléhez.

Pikoló

Így a legharmonikusabb a CZC. A tükrök nagyok, a szélterelő aranyat ér. A tető 22 másodperc alatt mozdul a helyére, az elektronika éles sípolással jelzi a munka végét

A kis kabriók között 2006 tavaszán jelent meg a Mitsubishi a Colttal. Elöl a zárt kivitelhez hasonlóan tágas a hely, a sportosan hurkásra tömött, állítható magasságú (lehetne kicsit alacsonyabban az alsó végpont) ülésben jó ülni, az oldaltartás is értékelhető. Hátul csupán „elméletben” férnek el ketten, ez inkább kiegészítő csomagtér. Utastéri rakodóhelyből számos fellelhető. A belső burkolatok műanyagai kopogósak, de minőségük jó. A műszerpult gyorsan kiismerhető, ám sötétben zavaró, hogy nincs kivilágítva az ajtóra tett ablakemelő és tetőnyitó kapcsológomb. A csomagtartó zárt tetővel 460, kabrióüzemben 190 liter, a nagy fedélen át könnyű a pakolás. A tetőnyitás gyors, bár kissé nehézkes: először ki kell kattintani az „A”-oszlopok melletti két kallantyút, majd leereszkedik az ablak, és hátracsukódik a tető. A művelet végén az ablakok felhúzását nekünk kell kezdeményezni.

A kipufogó szépen muzsikál a Turbón. A 150 ló 8,4 szekundumos 100-as sprinthez segít

A karosszéria merevsége kissé elmarad a modern kiskabriókétól, nyitott tetővel nyöszörög és csavarodik a kasztni. Ha lehúzzuk a tetőt, a súlyelosztás-változás miatt az egyébként közel semleges futóművű, keményre hangolt Colt forszírozott tempójú kanyarvételkor meg-megindítja a farát, szerencsére készenlétben van a kitörésgátló. Jópont, hogy autópálya-sebességnél is meglepően huzatmentes a japán, ebben nagy szerepe van a hátulra szerelhető szélterelőnek. A kormányzás közvetlen, a fék erős, a váltó pontos, de akadozó. Az 1,5 literes, 150 LE-s, 210 Nm-es turbómotor 3000/perc fordulattól lendületes gyorsításra képes, fogyasztása elfogadható (átlagos üzemben, főleg városban használva 10 l/100 km). A Colt CZC Turbo ára meghaladja az 5,6 millió forintot, felszereltsége gazdag, garanciális feltételei jók.                                

KaMi

Az Autó2 újság 2007/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Öröm, bánat

Öröm: Erő, kipufogóhang, fék, kormány, tükrök, első ülések, huzatmentesség, csomagtartó, rakodóhelyek, felszereltség, 3 év vagy 100 000 km garancia.

Bánat: Karosszéria merevsége, futómű keménysége, pedáltávolság, kézzel oldandó tetőretesz, ár, 15 000 km szervizperiódus.

Az Autó2 újság 2007/8. számában megjelent cikk rövidített változata.

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1468 cm3; teljesítmény: 150 LE/110 kW (6000/min); nyomaték: 210 Nm (3500/min); gyorsulás: (0–100 km/h) 8,4 s; végsebesség: 205 km/h; fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 8,9/5,9/7,1; mért fogyasztás (vegyes): 10 l/100 km; felfüggesztés: elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros rendszerű; elöl hűtött, hátul tömör tárcsafék, ESP; hossz x szél x magasság: 388,5x 169,5×145,7 cm; tengelytáv: 250 cm; csomagtér: 190–460 l.

Ára: 5 618 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/8. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás