Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Mini Cooper 1.6 - Sorminta

A második generációs új Mini elődje nyomdokaiban jár.

Pikoló

A feláras üvegtetőt kinyitva nincs huzat az utastérben, de a szélzaj megnő. A tükrök mindkét oldalon aszferikusak, nem nehéz a városi manőverezés

A külső változások észrevehetetlenek, s belül is kétszer körbe kell nézni, hogy feltűnjön: ez már a 2006-os modell. A helykínálat elöl megfelelő, de nagyobb termetűek vállban kissé szűkösnek érezhetik az első sort. A hátsó fertály inkább csomagoknak ajánlott, két felnőtt legfeljebb rövid távon tud itt ücsörögni. A belső anyagok többsége igényes, az összeszerelési minőség is példás, néhány műanyag azonban nem illik az összképbe, s a két ülés közti kartámasz nyöszörgése sem tetszett. A pedálrend megfelelő, a kezelőszervek egy része inkább divatos, mint felhasználóbarát. A csomagtartó apró, az ülések a harmadik ajtó felől is egy mozdulattal ledönthetők. Az 1,6-os, 120 LE-s és 160 Nm-es szívómotor új konstrukció. Alacsony fordulaton kissé erőtlen, de 3000-től már számíthatunk rá. Hangja nem zavaró, egy morgósa

Hatalmas kilométeróra trónol középen, a fordulatszámmérő a kormány mögött csücsül. Rakodóhelyből van elég, a kesztyűtartó lehetne öblösebb

bb kipufogó még jól is jönne. A fogyasztás elfogadható (tesztátlag: 8,2 l/100 km). A váltó precíz, a kar rövid úton jár, de határozott kezet igényel. A 2,5 fordulatos kormány közvetlen és pontos, a hajtási befolyásokat viszont erősen érezni rajta. A fék ereje ideális, a futómű sportos kanyarvételt enged, keményre hangolt. Az úthibákat nem rejti el, ebben a 205/45 R17-es Dunlop gumik is ludasak.

A közel 5,5 milliós ár nem kevés a retrós hangulatért, a felszereltség gazdag, a garanciális feltételek átlagosak.

MiKa

Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.

Öröm, bánat

Öröm: Hangulat, kormányzás, belső kialakítás, fék, váltó, menettulajdonságok.

Bánat: Ár, hátsó helykínálat, futóműkeménység.

Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1598 cm3; teljesítmény: 120 LE/88 kW (6000/min); nyomaték: 160 Nm (4250/min); gyorsulás (0–100 km/h): 9,1 s; végsebesség: 203 km/h; fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,8/4,6/5,8; mért fogyasztás (vegyes): 8,2 l/100 km; felfüggesztés: elöl McPherson-, hátul több lengőkaros rendszerű; elöl hűtött, hátul tömör tárcsafék, ABS; hosszúság x szélesség x magasság: 369,9×168,5×140,7 cm; tengelytáv: 246,5 cm; csomagtér: 160–680 l.

Ára: 5 439 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás