Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Mazda5 2.0 CD GTA - Grand Tourismo egyterűben

A praktikus tolóajtók mögött különleges az utastér, a dízelmotor ideális a hosszú utakra.

Első oldal

Kompakt méretben hét ülés, tolóajtók és személyautós tulajdonságok
A Mazda5 különlegessége a két tolóajtó és a csomagtér aljából kihajtható kétüléses harmadik üléssor. Az elülső ülések lapja két, a lábterük 4 centivel rövidebb az ötüléses egyterűeknél, így helye van a második sorban a megfelelő hosszúságú és szélességű szélső üléseknek és közöttük a keskeny harmadiknak.
A kezelőszervek mind nagyon precízek. A nagy LCD-kijelzőn a navigáció vagy a nagyon hasznos és pontos kalkulációkat mutató tolatókamera képe jelenhet meg
Az üléseket külön-külön lehet tologatni, a középső üléslap a bal szélső lapja alól hajlik ki. Valamennyi ülés nyitása, összehajtása, csúsztatása nagyon könnyű. A szintén könnyen mozgatható tolóajtók tág nyílást szabadítanak fel a beszálláshoz, a harmadik sorba jutáshoz a szélső üléseket előre kell hajtani.

Az 5-ös vezetése a kényelmes üléshelyzetnek és a kapcsolók, pedálok harmóniájának köszönhetően ideális. A sebváltó a műszerfal alatt van, a dízelé hatfokozatú és rövid kapcsolási utas, pontos, akárcsak a benzinesé. A kormányáttétel 2,9 fordulatos, de hidraulikus rásegítésű, amely pontosabb, mint a benzinesek elektrohidraulikus szerkezete. A rugózás kényelemre hangolt, de nem veszélyezteti a biztonságot, a futómű viszont némi gördülési zajt hallat. Míg a 2 literes benzines motor rövid áttételeket kíván, a dízel 5-ös váltóáttételei és a végáttétel is hosszú, a zavaró turbólyuk nélkül dolgozó, csendes egység az 1800 és 2500 közötti tartományban agilisan húz. A hét személlyel és a csomagtartóban terhelt autóhoz a legideálisabb választás a kis fordulaton is energikusan húzó gázolajos motor.
Cs. G.

Az Autó2 újság 2006/1. számában megjelent cikk rövidített változata.

Öröm, bánat

Öröm:
Hétszemélyes utastér, a harmadik sorba is könnyű a beszállás, két tolóajtó, kényelmes rugózás, stabil kanyarvétel, japán gyártmány, ötcsillagos EuroNCAP-törésteszt, hárompontos Isofix-ülésrögzítés, Euro4-es dízelmotor részecskeszűrővel, 20 MB merevlemez az audio-rendszerhez.

Bánat:
A második sorban keskeny a középső ülés, a harmadik sorban korlátozott a fejtér, csak két Isofix-hely van, kitámasztós motortető, a hátsó ablak nem nyitható.

Az Autó2 újság 2006/1. számában megjelent cikk rövidített változata.

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom 1998 cm3; teljesítmény 143 LE/ 105 kW (3500/min); nyomaték 360 Nm (2000/min); végsebesség 197 km/h; gyorsulás 0–100 km/h: 10,4; fogyasztás (város/városon kívül/vegyes) 7,3/5,7/6,3 l/100 km; felfüggesztés elöl McPherson-, hátul kettős keresztlengőkaros rendszer; elöl-hátul tárcsafékek; elsőkerékhajtás; hossz x szélesség x magasság 450x175x161 cm; tengelytáv 275 cm; csomagtér 112/426/857 l.

Ára: 7 649 000 Ft

Az Autó2 újság 2006/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Képgaléria

A tesztautóról készült képeink

Az Autó2 újság 2006/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás