Újautó
Pikoló: Mazda3 2.0 CD TX Plus - Nyomós
Legerősebb turbódízelével a Mazda3 igazi hosszútávfutó.
Pikoló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A tavaly finoman felfrissített vonalú 3-as ülései elöl-hátul méretesek, s négy átlagos termetű felnőttnek egészen kényelmesek is. A hátsó középső hely csenevész támlája kartámaszként ledönthető. Mindegyik ajtó zsebe palacktartós, a helykínálat, a tetőoszlopok vastagsága és a csomagtér mérete is átlagos; az összeszerelés minősége kiváló. A műszerek nappal nehezen leolvashatók.
A hajtáslánc két főszereplője: a nyomatékgazdag, teljesen aluszerkezetű, közös csöves, változó turbógeometriás dízelmotor és a precízen kapcsolható hatfokozatú kéziváltó. A nyomatékfolyam már 1500/perctől tekintélyes, a turbólyuk minimális. A végfokozat meglepően rövid, 130 km/óránál percenként 2500-at fordul a főtengely.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A zajszigetelés jó, a nagy felületű (a bal oldalon osztott látóterű) külső tükrök szélzaja azonban jelentős. Az elöl McPherson-, hátul független több lengőkaros felfüggesztések hangolása feszes, cserébe extramagas kanyarsebességek engedhetők meg.
A 2,0 literes dízelnél alap TX Plus-felszereltség sok egyéb mellett négy elektromos ablakot, automata légkondit, kulcs nélküli nyitást/indítást, kitörésgátlót, hat légzsákot, 16 colos alukerekeket és hatlemezes CD-tárral dolgozó Bose-hifit is kínál. A Mazdához 3 év (vagy 100 000 km) általános, 12 év átrozsdásodási garancia és a kötelező szervizekkel 10 éves korig hosszabbodó védőszárny-szolgáltatás is társul. Csaknem 3000 km-es tesztünk 6,9 l/100 km vegyes fogyasztást mutatott.
–katona–
Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata.
Öröm, bánat
Öröm: Nyomaték, zajszigetelés, kormányzás, fékek, utastéri pakolóhelyek.
Bánat: Hátsó oszlopok, nem dönthető hátsó ülőlap, nehezen áttekinthető rádió, műszerfal világítása.
Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom: 1998 cm3; teljesítmény: 143 LE/105 kW (3500/min); nyomaték: 360 Nm (2000/min); gyorsulás (0–100 km/h): 9,9 s; végsebesség: 203 km/h; fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,1/5,4/6,0 l/100 km; tesztfogyasztás (vegyes): 6,9 l/100 km; felfüggesztés: elöl McPherson, hátul több lengőkaros független; elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP; hosszúság x szélesség x magasság: 442x 176×147 cm; tengelytáv: 264 cm; csomagtér: 346–1285 l.
Ára: 5 979 900 Ft
Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...