Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Mazda3 2.0 CD TX Plus - Nyomós

Legerősebb turbódízelével a Mazda3 igazi hosszútávfutó.

Pikoló

A 2,0 literes dízellel nagy tempónál van igazán elemében a „hármas”

A tavaly finoman felfrissített vonalú 3-as ülései elöl-hátul méretesek, s négy átlagos termetű felnőttnek egészen kényelmesek is. A hátsó középső hely csenevész támlája kartámaszként ledönthető. Mindegyik ajtó zsebe palacktartós, a helykínálat, a tetőoszlopok vastagsága és a csomagtér mérete is átlagos; az összeszerelés minősége kiváló. A műszerek nappal nehezen leolvashatók.

A hajtáslánc két főszereplője: a nyomatékgazdag, teljesen aluszerkezetű, közös csöves, változó turbógeometriás dízelmotor és a precízen kapcsolható hatfokozatú kéziváltó. A nyomatékfolyam már 1500/perctől tekintélyes, a turbólyuk minimális. A végfokozat meglepően rövid, 130 km/óránál percenként 2500-at fordul a főtengely.

A beltér kárpitozása kissé komor, a formák sportosak. A nem egészen háromfordulatos kormány hidraulikus rásegítésű

A zajszigetelés jó, a nagy felületű (a bal oldalon osztott látóterű) külső tükrök szélzaja azonban jelentős. Az elöl McPherson-, hátul független több lengőkaros felfüggesztések hangolása feszes, cserébe extramagas kanyarsebességek engedhetők meg.

A 2,0 literes dízelnél alap TX Plus-felszereltség sok egyéb mellett négy elektromos ablakot, automata légkondit, kulcs nélküli nyitást/indítást, kitörésgátlót, hat légzsákot, 16 colos alukerekeket és hatlemezes CD-tárral dolgozó Bose-hifit is kínál. A Mazdához 3 év (vagy 100 000 km) általános, 12 év átrozsdásodási garancia és a kötelező szervizekkel 10 éves korig hosszabbodó védőszárny-szolgáltatás is társul. Csaknem 3000 km-es tesztünk 6,9 l/100 km vegyes fogyasztást mutatott.

katona

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata.

Öröm, bánat

Öröm: Nyomaték, zajszigetelés, kormányzás, fékek, utastéri pakolóhelyek.

Bánat: Hátsó oszlopok, nem dönthető hátsó ülőlap, nehezen áttekinthető rádió, műszerfal világítása.

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata.

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1998 cm3; teljesítmény: 143 LE/105 kW (3500/min); nyomaték: 360 Nm (2000/min); gyorsulás (0–100 km/h): 9,9 s; végsebesség: 203 km/h; fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,1/5,4/6,0 l/100 km; tesztfogyasztás (vegyes): 6,9 l/100 km; felfüggesztés: elöl McPherson, hátul több lengőkaros független; elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP; hosszúság x szélesség x magasság: 442x 176×147 cm; tengelytáv: 264 cm; csomagtér: 346–1285 l.

Ára: 5 979 900 Ft

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás