Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Mazda2 1.4 CD TE - Idomul

Nem kiemelkedő képességű, de barátságos a Mazda kis dízele.

Pikoló

A kormányoszlop csak sugárirányban állítható, a pedálrend kényelmes. A TE-csúcsszinthez automata légkondi jár
A külső méretek ellenére meglepően tágas az utastér. Csak az alapkivitelhez nem jár oldal- és függönylégzsák. A metálfelár 99 000 forint

A PSA/Ford együttműködésben született 1,4-es gázolajos más autókból már ismerős. 1500/perctől terhelhető, 2000-től élénken viszi a 960 kilós kasztnit; állásból könynyen indul, dinamizmusa nem kimagasló, de két személlyel még kellően fürge. Étvágya nem túlzott, állandó légkondival, zsúfolt városi üzemben 6,3 l/100 km-es tesztátlag adódott. Alapjáraton kicsit remegteti a kormányt, hidegindítás után hangosan kerreg, de bemelegedve visszafogottabbá válik. A hangja nem zavaró, ám jellegzetes dízelmoraja mindig hallható. Az ötfokozatú, rövid úton, pontosan járó karral kapcsolgatható váltó áttételezése ideális, 100 km/óránál ötödikben 2000/perc körül jár a fordulatszámmérő. Könnyű és jól adagolható a kuplung, megfelelő a pedálrend. Nem kisautósan kemény a futómű, biztonságos a nagyobb tempójú kanyarvétel, erős a fék, ideális a kormány rásegítése és közvetlensége. A karosszéria jól átlátható, a helykínálat nem szűkös, a hátsó utasoknak is elfogadható méretű láb- és fejtér jut. Rakodóhelyekből kevés van, a műanyagok kivétel nélkül kopogósan kemények, de a kidolgozás minősége kiváló.                           

KaMi

Az Autó2 újság 2008/10. számából

Öröm, bánat

Öröm: Motorkarakter, vezetési helyzet, futómű, váltó, térkínálat, csomagtartó, ajtónyílás.

Bánat: Motorhang, műanyag burkolatok, rakodóhelyek, hiányzó vízhőfokmérő.

Az Autó2 újság 2008/10. számából

Műszaki adatok

Műszaki adatok Hengerűrtartalom: 1399 cm3; teljesítmény: 68 LE/50 kW (4000/min); nyomaték: 160 Nm (2000/min); gyorsulás (0–100 km/h): 15,5 s; végsebesség: 162 km/h; fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,3/3,7/4,3 l/100 km; Mért fogyasztás: 6,3 l/100 km; felfüggesztés: elöl McPherson, hátul csatolt lengőkarok spirálrugókkal; elöl hűtött tárcsa-, hátul dobfékek; gumik 185/55 R15; hosszúság x szélesség x magasság: 388,5×169,5×147,5 cm; tengelytáv: 249 cm; csomagtér: 250–787 l.

Ára: 3 899 900 Ft

Az Autó2 újság 2008/10. számából

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás