Újautó
Pikoló: Mazda MX-5 Roadster Coupé 1.8i - Keményfejű
A Mazda kétüléses keménytetős roadsterét az alapmotorral próbáltuk.
Pikoló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A beltér passzentosan sportos, a jó oldaltartású, eltalált támlaívelésű és ülőlapméretű, extrémalacsony ülések hosszú távon is egészen kényelmesek, magasságuk azonban nem szabályozható. A jó fogású kormánynak is csupán a magassága állítható, de a jó pozíció így is könnyen belőhető. A műanyagok kemények, ám igényesek. Pakolóhely nincs sok: zárható rekesz az ülések között, pohártartók a váltó mögött, 0,5 literes palackfogó az ajtókon. A csomagtér (150 l) elegendő, pereme a karosszéria merevségét javítandó magas. Az alacsony tömegközéppont érdekében műanyagból formált tető rekordgyorsasággal (12 s), csak álló helyzetben mozgatható, jó, hogy a szerkezet a raktértől független rekeszbe vándorol, így a tér nem csökken.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Már az 1,8-as (126 LE) belépőmotor is dinamikusan viszi az 1,1 tonnás kétülésest, hangja visszafogott, csak autópályán, zárt tetőnél hallható, a szélzaj nyitottan is csekély. Az ötfokozatú váltó precízen jár, fokozatkiosztása szűk, 130 km/h-nál 3700-at fordul a főtengely percenként. A 2,7 fordulatos kormány villámgyors reakciójú. A futómű egyenesfutása pontos, csillapítása megdöbbentően hatékony, a semleges ívmeneti tulajdonságok nagy kanyarsebességeket engednek meg. A hátsókerék-hajtást kordában tartó alapáras kitörésgátló kiiktatható.
Az egyetlen felszereltségi szinthez többek között bőrkárpit, xenonfény és automata légkondi is jár, de alap a Bose-hifi, a négy légzsák és az Isofix-gyerekülésrögzítés is. A 3 év vagy 100 000 km általános, a 12 év átrozsdásodás elleni garancia és a kötelező szervizekkel ugyanennyi ideig hosszabbodó védőszárny-szolgáltatás dicséretes.
Katona M.
Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.
Öröm, bánat
Öröm: Karosszériamerevség, kidolgozás, vezetési élmény, pörgős motor, nyomaték alacsony fordulaton, útfekvés, rugózás, felszereltség, fogyasztás, garancia, védőszárny-szolgáltatás.
Bánat: Pakolóhely-kínálat, osztás nélküli viszszapillantók, hagyományos ablaktörlő lapátok, csomagtérbe zárható indítókulcs.
Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom: 1798 cm3; teljesítmény: 126 LE/93 kW (6500/min); nyomaték: 167 Nm (4500/min); gyorsulás (0–100 km/h): 9,4 s; végsebesség: 196 km/h; fogyasztás (vegyes): 7,0 l/100 km; felfüggesztés: elöl kettős lengőkaros, hátul összetett lengőkarrendszer spirálrugókkal; elöl-hátul tárcsafék, ESP; hossz x szélesség x magasság: 400x172x125 cm; tengelytáv: 233 cm; csomagtér: 150 l.
Ára: 7 149 900 Ft
Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...