Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Mazda MX-5 Roadster Coupé 1.8i - Keményfejű

A Mazda kétüléses keménytetős roadsterét az alapmotorral próbáltuk.

Pikoló

Nyitott tetővel csak a fényezett tetőtakaró árulja el a keménykalapot. A légáramlatok autópályás tempónál sem tolakodóak

A beltér passzentosan sportos, a jó oldaltartású, eltalált támlaívelésű és ülőlapméretű, extrémalacsony ülések hosszú távon is egészen kényelmesek, magasságuk azonban nem szabályozható. A jó fogású kormánynak is csupán a magassága állítható, de a jó pozíció így is könnyen belőhető. A műanyagok kemények, ám igényesek. Pakolóhely nincs sok: zárható rekesz az ülések között, pohártartók a váltó mögött, 0,5 literes palackfogó az ajtókon. A csomagtér (150 l) elegendő, pereme a karosszéria merevségét javítandó magas. Az alacsony tömegközéppont érdekében műanyagból formált tető rekordgyorsasággal (12 s), csak álló helyzetben mozgatható, jó, hogy a szerkezet a raktértől független rekeszbe vándorol, így a tér nem csökken.

Az üléspozíció alacsony, a sportos vezetési élmény komfortos, nagyon biztos útfekvéssel társul. A hátralátás zárt tetővel sem korlátozott

Már az 1,8-as (126 LE) belépőmotor is dinamikusan viszi az 1,1 tonnás kétülésest, hangja visszafogott, csak autópályán, zárt tetőnél hallható, a szélzaj nyitottan is csekély. Az ötfokozatú váltó precízen jár, fokozatkiosztása szűk, 130 km/h-nál 3700-at fordul a főtengely percenként. A 2,7 fordulatos kormány villámgyors reakciójú. A futómű egyenesfutása pontos, csillapítása megdöbbentően hatékony, a semleges ívmeneti tulajdonságok nagy kanyarsebességeket engednek meg. A hátsókerék-hajtást kordában tartó alapáras kitörésgátló kiiktatható.

Az egyetlen felszereltségi szinthez többek között bőrkárpit, xenonfény és automata légkondi is jár, de alap a Bose-hifi, a négy légzsák és az Isofix-gyerekülésrögzítés is. A 3 év vagy 100 000 km általános, a 12 év átrozsdásodás elleni garancia és a kötelező szervizekkel ugyanennyi ideig hosszabbodó védőszárny-szolgáltatás dicséretes.

Katona M.

További képek

Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.

Öröm, bánat

Öröm: Karosszériamerevség, kidolgozás, vezetési élmény, pörgős motor, nyomaték alacsony fordulaton, útfekvés, rugózás, felszereltség, fogyasztás, garancia, védőszárny-szolgáltatás.

Bánat: Pakolóhely-kínálat, osztás nélküli viszszapillantók, hagyományos ablaktörlő lapátok, csomagtérbe zárható indítókulcs.

Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1798 cm3; teljesítmény: 126 LE/93 kW (6500/min); nyomaték: 167 Nm (4500/min); gyorsulás (0–100 km/h): 9,4 s; végsebesség: 196 km/h; fogyasztás (vegyes): 7,0 l/100 km; felfüggesztés: elöl kettős lengőkaros, hátul összetett lengőkarrendszer spirálrugókkal; elöl-hátul tárcsafék, ESP; hossz x szélesség x magasság: 400x172x125 cm; tengelytáv: 233 cm; csomagtér: 150 l.

Ára: 7 149 900 Ft

Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás