Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Hyundai i10 1.1 CRDi Comfort A/C - Közvetlen

A kis háromhengeres turbódízel rugalmas és takarékos.

Pikoló

A 3,6 m-es kisautó négy felnőttnek közepes távon is kényelmes, az átlagosnál magasabb üléspozícióból jó a kilátás

Az idén érkezett i10-es 1,1-es benzinesénél (Autó2, 2008/8) 400 000-rel drágább a modern, közös csöves befecskendezésű háromhengeres turbódízel. Az öngyújtós kifejezetten jól viselkedik a városi miniben: alapjárata egyértelműen, de nem zavaróan darabos, a gázra lépve azonnal kisimul. Turbólyuka alig érezhető, lefulladási hajlama nincs, az elindulás nem nehéz. A szűken áttételezett váltóval könynyű 1500/perc felett tartani a fordulatszámot, innen akár 4000/ percig jól húz, már 2500/perc körül kapcsolva sem esik a nyomatékszegény zónába. A jó nyomatékrugalmasságú kis Hyundaijal dinamikus a városi és az országúti közlekedés is, autópályán szél-, futómű- és

A középkonzolra emelt váltókar könnyen és pontosan kapcsolható, a szerkezet áttételezése is eltalált. Az MP3-as, CD-s rádió és a kormányszervo alapáras, a kormányoszlop magassága állítható

(130 km/óránál ötödikben 3000/perces főtengelyfordulattal) számottevő motorzajra kell számítani. A négytárcsás fékrendszer izmos, hatása jól adagolható. Az elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros futómű a tesztautó 175/50 R15-ös alacsony oldalfalú abroncsaival túlzottan feszesnek érződött.

A dízel i10-ből a tesztelt variáns a legolcsóbb, kényelmi ellátmánya (légkondi, elektromos első ablakemelők, központi zár) jó, a biztonsági elemek között blokkolásgátló és első légzsákpár található, oldallégzsák a csúcskivitelhez jár. Az ár nem szerény, 5,6 l/100 km tesztfogyasztásunk és a 20 000 km-es szervizciklus kedvező, de a dízel felára miatt nem a spórolósoknak, sokkal inkább a nyomatékkedvelőknek való az öngyújtós i10.

Katona Mátyás

Az Autó2 2008/11. számából

Öröm, bánat

Öröm: Nyo­ma­ték­ru­gal­mas­ság, ülés­po­zí­ció, be­szál­lás, vál­tó, fo­gyasz­tás, cso­mag­tér.

Bánat: Zaj au­tó­pá­lyán, csomagtérküszöb

Az Autó2 2008/11. számából

Műszaki adatok

Hen­ger­űr­tar­ta­lom: 1120 cm3; tel­je­sít­mény: 75 LE/55 kW (4000/min); nyo­ma­ték: 152 Nm (1900–2750/min); gyor­su­lás (0–100 km/h): 15,8 s; vég­se­bes­ség: 165 km/h; fo­gyasz­tás (ve­gyes): 4,3 l/100 km; CO2: 114 g/km; fel­füg­gesz­tés: elöl McPherson, há­tul csa­tolt len­gő­ka­ros; elöl-hátul tár­csa­fé­kek, ABS; elsőkerék-hajtás; hos­­szú­ság x szé­les­ség x ma­gas­ság 357x160x154 cm; ten­gely­táv: 238 cm; cso­mag­tér: 225 l.

Ára: 2 859 000 Ft

Az Autó2 2008/11. számából

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás