Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Grecav Amica Automatic - Minimál

Háromkerekű mopedautót próbáltunk. Ebbe még a hatóság sem köthet bele.

Pikoló

Többfokozatú ablaktörlő, távfény és elhúzható oldalablakok. Emelkedőn füstöl a kétütemű motor. Mivel moped, parkolási díja nincs, s a kötelező biztosítás is minimális

A jelenlegi magyar miniautós szabályozás nem kedvez a dízelmotoros, négykerekű kisgépeknek, a háromkerekű, 50 köbcentisek a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium érvrendszere szerint elfogadottak. A Grecav-gyár Amica nevű modellje 1995-ben látta meg a napvilágot, karoszszériája műanyag, oldalán két tágra nyíló, nehezen záródó ajtó. A kis kabinban 2, elfogadható méretű, textilhuzatú „szék” fogad, a szélesség testközelbe hozza az utasokat. Szokatlan a pedálrend: balra a gáz, jobbra a fék, éppen fordítva, mint egy autóban. Jó fogású a kis kormány, a műszerpult minden lényegesről informál. Kevés a rakodóhely, kis ajtózsebekbe, fedetlen kesztyűtartóba és a farmotor feletti polcra pakolhatunk.

Sebességmérő és visszajelzők. Az indexkar kanyarban magától visszatér az alaphelyzetbe. Biztonsági öv és fűtés nincs, szellőzőventilátor viszont van

Kulcsos indításával hosszú állás után is rögvest életre kel a 49 cm3-es, 4 lóerős, kényszerléghűtéses, karburátoros kétütemű. Állandó zaját szokni kell, de legalább nem vibrál túl erősen. Egy előre- és egy hátrameneti fokozatot kínál fel a robogó mintára szíjas, röpsúlyos kuplungos automata, a kar bizonytalanul talál a helyére. Minimális a fordulókör, 4 m széles aszfaltcsíkon megfordul az Amica. Óriási a fogasléces kormány holtjátéka, az úton maradáshoz állandó korrekció kell. A három kerék miatt nincs zavaró dülöngélés, de a kátyúk erősen ingatják a kasztnit. Sík úton is visszafogott a gyorsulás, nagyobb emelkedőn szenved a motor, egy személlyel is. Ha már haladunk, a 30-35 km/óra folyamatosan tartható, még enyhe dombon is. Fékerőben gyenge az Amica, jó előre érdemes felkészülni a lassításra. Benzinből nem kér sokat, 3 és 5 l között tartható a

Az üvegfedél mögött csomagtároló polc, alul pedig a motor. Utóbbihoz könnyű hozzáférni

fogyasztás 100 km-en.

A ma már nem gyártott változat a használtpiacon 100–300 ezer forint közötti árakon kapható.

KaMi

Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata.

Öröm, bánat

Öröm: Motor, utastér, fogyasztás, fenntartás, fordulókör.

Bánat: Kormányállítás, kilátás, váltó, motorhang, pótülés, ár.

Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata.

Műszaki adatok

Léghűtéses kétütemű, egyhengeres benzinmotor, röpsúlyos kuplung, automata váltó. Hengerűrtartalom: 49 cm3; teljesítmény: 4 LE/3 kW; gyorsulás (0–45 km/h): 35,0 s; végsebesség: 45 km/h; fogyasztás (vegyes) 3,0–5,0 l/100 km; felfüggesztés: teleszkópos, hátul független rendszerű; dobfékek elöl-hátul. Hátsókerék-hajtás. Saját tömeg: 300 kg.

Ára: 150–300 ezer Ft

Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás