Újautó
Pikoló: Grecav Amica Automatic - Minimál
Háromkerekű mopedautót próbáltunk. Ebbe még a hatóság sem köthet bele.
Pikoló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A jelenlegi magyar miniautós szabályozás nem kedvez a dízelmotoros, négykerekű kisgépeknek, a háromkerekű, 50 köbcentisek a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium érvrendszere szerint elfogadottak. A Grecav-gyár Amica nevű modellje 1995-ben látta meg a napvilágot, karoszszériája műanyag, oldalán két tágra nyíló, nehezen záródó ajtó. A kis kabinban 2, elfogadható méretű, textilhuzatú „szék” fogad, a szélesség testközelbe hozza az utasokat. Szokatlan a pedálrend: balra a gáz, jobbra a fék, éppen fordítva, mint egy autóban. Jó fogású a kis kormány, a műszerpult minden lényegesről informál. Kevés a rakodóhely, kis ajtózsebekbe, fedetlen kesztyűtartóba és a farmotor feletti polcra pakolhatunk.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Kulcsos indításával hosszú állás után is rögvest életre kel a 49 cm3-es, 4 lóerős, kényszerléghűtéses, karburátoros kétütemű. Állandó zaját szokni kell, de legalább nem vibrál túl erősen. Egy előre- és egy hátrameneti fokozatot kínál fel a robogó mintára szíjas, röpsúlyos kuplungos automata, a kar bizonytalanul talál a helyére. Minimális a fordulókör, 4 m széles aszfaltcsíkon megfordul az Amica. Óriási a fogasléces kormány holtjátéka, az úton maradáshoz állandó korrekció kell. A három kerék miatt nincs zavaró dülöngélés, de a kátyúk erősen ingatják a kasztnit. Sík úton is visszafogott a gyorsulás, nagyobb emelkedőn szenved a motor, egy személlyel is. Ha már haladunk, a 30-35 km/óra folyamatosan tartható, még enyhe dombon is. Fékerőben gyenge az Amica, jó előre érdemes felkészülni a lassításra. Benzinből nem kér sokat, 3 és 5 l között tartható a
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
fogyasztás 100 km-en.
A ma már nem gyártott változat a használtpiacon 100–300 ezer forint közötti árakon kapható.
KaMi
Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata.
Öröm, bánat
Öröm: Motor, utastér, fogyasztás, fenntartás, fordulókör.
Bánat: Kormányállítás, kilátás, váltó, motorhang, pótülés, ár.
Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata.
Műszaki adatok
Léghűtéses kétütemű, egyhengeres benzinmotor, röpsúlyos kuplung, automata váltó. Hengerűrtartalom: 49 cm3; teljesítmény: 4 LE/3 kW; gyorsulás (0–45 km/h): 35,0 s; végsebesség: 45 km/h; fogyasztás (vegyes) 3,0–5,0 l/100 km; felfüggesztés: teleszkópos, hátul független rendszerű; dobfékek elöl-hátul. Hátsókerék-hajtás. Saját tömeg: 300 kg.
Ára: 150–300 ezer Ft
Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...