Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Fiat Bravo 1.6 Multijet 16V Dynamic - Középnyomás

A Fiat-listákról régóta hiányzó közepes dízel a Bravóban debütált.

Pikoló

A legolcsóbb, Active-felszereltségű 1,6-os dízel-Bravóért 4 500 000 forintot kér a Fiat. Az alapfelszerelés lényeges elemei: mechanikus szabályozású légkondi, első elektromos ablakok, távirányítós központi zár, ABS és két első légzsák. A tesztelt Dynamicban alapáras az első ködfény, a két oldallégzsák és a gyári hifi is

A Fiat gázolajos kínálata az elmúlt években lényegében kéttagú volt: 1,3-as és 1,9-es négyhengeresekből állt, igaz, az Alfákba 2,4-eseket is építettek. Ebből a sorból a tavalyi újonc Bravo, csak az 1,9-eseket kaphatta meg, 120 és 150 lóerővel. Bár az Opel Astra és a Fiat Linea példája jó ideje mutatja, hogy az 1,3-as is egészen jól viszi a középkategóriás autókat, a kisebb olasz dízelre vágyóknak egészen mostanáig kellett várniuk az új 1,6-osra. Az 1,3-as műszakiságára épített négyhengeres DOHC-vezérlésű, hengerenkénti négyszelepes gyengébb változatában – köztes hűtővel, de fix turbógeometriával – 105 lóerőt teljesít.

Hidegindításkor még 15 fok körüli hőmérsékleten is hosszasan izzít, alapjárata darabos, hangja tompa, jellegzetesen kerregős, de vibrációi visszafogottak, nem zavarók. Üzemi hőmérsékletét csak nagyon lassan éri el (átlagosan 12-15 km városi menet után), így a fűtés is későn érkezik. Hidegen is készségesen veszi a gázt, de melegen sokkal csendesebb és simábban is forog. Már 1500-tól szépen húz, turbólyuka 2000/perc alatt érezhető, 2000-2200/perc körül teljesen eltűnik. Erős gyorsításkor felkerreg, de hangja csak 3000/ perc környékén válik zavaróvá. A hosszú utakon kapcsolgatható, könnyen járó, ám nem túl határozott megvezetésű hatfokozatú kéziváltó áttételezése szellős, felkapcsoláskor mindig nagyot esik a fordulatszám. Autópályán 2500/ perc környékén jár a fordulatszámmérő, s innen visszakapcsolás nélkül is jól gyorsít a Br

A motor körül alig van zajfogó burkolat, ennek ellenére a közepes fordulattartományig csendes. Szervizciklusa hosszú: 35 000 km

avo. Városba legfeljebb a negyedik való. Az átlagfogyasztás vegyes üzemben 6,8 l/100 km-re adódott.

A Bravo az új motor körül változatlan, a hátrafelé keskenyedő ablaksor miatt átlósan hátra nehézkes a kilátás, a belső szélesség elöl-hátul nagy, az ülések hosszú utakon is kényelemesek, lapjuk jól támasztja a combokat. A hátsó lábtér szűk, sok az átgondolt tervezésű pakolóhely. A futómű nem szélsőségesen sportos, de hangolása feszes, a fékek jól adagolhatók.  

SZG

Az Autó2 újság 2008/5. számából

Öröm, bánat

Öröm:  Nyomaték, csend, rakodóhelyek, fék, széles utastér, ülések, szervizciklus.

Bánat:  Átlós hátralátás, pedálrend, hátsó lábhely, nehezen melegedő motor.

Az Autó2 újság 2008/5. számából

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1598 cm3; teljesítmény: 105 LE/77 kW (4000/min); nyomaték: 290 Nm (1500/min); gyorsulás (0–100 km/h): 11,3 s; végsebesség: 187 km/h; fogyasztás (város/ városon kívül/vegyes): 6,3/4,1/4,9 l/100 km; tesztfogyasztás (vegyes): 6,8 l/100 km; felfüggesztés elöl McPherson, hátul csatolt lengőkarok; elöl-hátul tárcsafékek, ABS; hosszúság x szélesség x magasság: 434x179x150 cm; tengelytáv: 260 cm; csomagtér: 400–1175 l.

Ára: 4 700 000 Ft

Az Autó2 újság 2008/5. számából

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás