Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Dacia Sandero 1.6 MPI Laureate - Bravó

A Sandero messze az elvárások felett teljesít, mintha nem is az olcsóságot célozná.

Pikoló

Bizonyos határon belül nem pénzkérdés a forma. Az ajtók meglepően szépen záródnak. A fényszórók mechanikusan állíthatók

A szerény külső (forma, gumizott ablakok, karmos ablaktörlők) és belső megjelenés (kemény, sematikus műszerfal) a vártnál messze jobb tulajdonságokkal párosul. A beszállási kényelem jó, a beltér magas, az első ülések lapja kicsit rövid, a kormány sugárirányban állítható, a hátsó hely a méretkategória felsőbb köreire jellemző. A csomagtér tágas, hátul csak a támlák dönthetők szimmetrikusan, a rakodási helyek praktikusak, bár hátul nincsenek zsebek.

Lehetett volna ügyesebb tervezőt találni a műszerfalhoz. A vezetőülés támlájának íveltsége és magassága változtatható

A nyolcszelepes motor halkan, kiforrottan dolgozik, a gázpedált talpcsiklandozó rezonanciában tartva; az ötfokozatú váltó kifejezetten pontosan dolgozik, ám különösen harmadikban kicsit sír, a 3,25 fordulatos szervokormány jól, de nagy erőkkel irányít (pedig könnyítése nem árkérdés), a blokkolásgátlós első tárcsa- és hátsó dobfékek könnyen működésbe lépnek, túl érzékenyek. A felfüggesztéspárok szigeteltségükkel, rugózási kényelmükkel és stabilitásukkal jóval az árkategóriában megszokott felett teljesítenek. Jó az alapfelszereltség (pl. blokkolásgátló, távnyitó, elektromos első ablakok), a Laureate elektromos tükörállítása, állítható magasságú vezetőülése, kormánya és fedélzeti számítógépe a luxust szolgálja, a ködfényszórók és a két első légzsák a biztonságot.                 

S. P.

Az Autó2 2008/12. számából

Öröm, bánat

Öröm: Bel- és csomagtartóméret, motor, váltó, felfüggesztések.

Bánat: Rezgő gázpedál, síró váltó, rövid első üléspárnák, érzékeny blokkolásgátló, nehéz kormány.

Az Autó2 2008/12. számából

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1598 cm3; teljesítmény: 90 LE/64 kW (5500/min); nyomaték: 128 Nm (3000/min); gyorsulás (0–100 km/h): 11,5 s; végsebesség: 174 km/h; fogyasztás (város/ városon kívül/vegyes): 10,0/5,6/7,2 l/100 l/100 km; CO2: 170 g/km; felfüggesztés: elöl McPherson-, hátul hosszanti csatolt lengőkarok spirálrugókkal; elöl tárcsa- hátul dobfék; gumik: 185/65 R15; hosszúság x szélesség x magasság: 402x175x153 cm; tengelytáv: 259 cm; csomagtér: 320/1200 l.

Ára: 2 470 000 Ft

Az Autó2 2008/12. számából

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás