Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Citroën C-Crosser 2.2 HDi Exclusive - Új terepen

Citroënként egyféle motorral lépett forgalomba a márka, a Mitsubishi és a Peugeot közös szabadidő-autója.

Pikoló

A motort lemez védi, a ködlámpa és a küszöb krómban csillog a japáni gyártású Citroënen

Kívül-belül gondosan kialakított, tágas utas- és csomagterű magas autó. Nincs zord terepjáróként felcicomázva, de a krómozott oldalléc túlzás. A Multiselect-tárcsával pofonegyszerű kapcsolgatni az első- vagy a négykerék-hajtást, az utóbbi csúszós földúton, havon és esőben is sokat segít. Az extrém terepjárás korlátozott, az országúti iránytartás a magas építés ellenére megbízható, a rugózás kellemes, az úthibák érezhetők. A magas, kényelmes ülőhelyzetből könnyű vezetni, noha a 3,2 fordulatos szervokormányt sokat kell tekerni. A motor hangos, nem mohó, alacsony fordulatról is erőteljes, könnyen mozgatja a nagy vasat. A váltó kissé akadozva talál az alacsony fokozatokba.

Könnyen kezelhető, logikus a műszerfal és a kormány kapcsolósora

A bőr- és kemény műanyag burkolatok minőségi érzést adnak. Sok a pakolóhely, nagy a fej fölötti és a vállak közötti távolság. A felszerelés a majd’ egymillióval olcsóbb Collection-alapkivitelben is gazdag, része a hat légzsák, az automata légkondi, az elektromos tükör, világításkapcsolás, ablaktörlő-indítás, a sebességtartó, a CD-s rádió. A kormányoszlop csak függőleges irányban állítható. A magasabb felszerelés ehhez elöl ülésfűtést, tolatóradart, bőrkárpitot, sötétített oldalüveget tesz hozzá. A hátsó ülések sínen csúsztathatók, támlájukat elektromosan is előre lehet buktatni, hogy hosszú, egyenletes rakhely álljon elő. Az ülések kényelmesek, nagy a helybőség. A könnyen pakolható csomagtér padlójából elsőre bonyolult feladat kibontani a rejtőző padot. Tán nem is érdemes: kicsi és szűk helyet kínál két ideiglenes, feltehetően gyermek utasának.

F. A.

Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata.

Öröm, bánat

Öröm: Menettulajdonságok, térkínálat, utas- és csomagtér variálhatósága, kidolgozás, felszereltség.

Bánat: Kormányállítás, kilátás, váltó, motorhang, pótülés, ár.

Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata.

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 2179 cm3; teljesítmény: 160 LE/115 kW (4000/min); nyomaték: 380 Nm (2000/min); gyorsulás (0–100 km/h): 9,9 s; végsebesség: 200 km/h; fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 9,6/6,0/7,3 l/100 km; felfüggesztés elöl McPherson-, hátul több lengőkaros rendszer; elöl-hátul tárcsafékek, ABS; két- vagy négykerék-hajtás; hossz x szélesség x magasság: 465x180x171 cm; tengelytáv: 267 cm; csomagtér: 510–1690 l.

Ára: 9 790 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás