Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Audi TTS - Sportot űz

272 LE-s turbómotor, sportfutómű és extra dekoráció: ez a legsportosabb TT.

Pikoló

Jól tapadnak a 19 colos Michelin-abroncsok. Elöl 340, hátul 310 mm-es tárcsákat markol a betét. Az ezüst tükörház is TTS-sajátosság

Rég nem készült könnyű sportautó az Audinál, utoljára a nyolcvanas évek rövid tengelytávú Sport quattrója volt ilyen. A TTS látványra alig tér el testvéreitől: többlet a 18 vagy 19 colos vékony küllős felnikészlet, a LED-es első fényszórók, a harciasabb köténylemez, a diffúzoros hátsó lökhárító és a négy csőben végződő kipufogórendszer. Utóbbi a hang(ulat)felelős: váltáskor mélyet dörren, mintha egy távoli bányarobbantást hallana az ember.

Sötét bőr fedi a határozott tartású sportüléseket, a középkonzol széle kemény, fárasztja a nekitámaszkodó combot. Mély az üléshelyzet, nem könnyű hátrafelé átlósan kilátni

A közvetlen befecskendezéses, 2,0 l-es turbós motorral, 2500 és 5000/perc között, az 1,4 tonnás négykarikás szédítően gyorsul, turbólyuknak nyoma sincs. Lengéscsillapítási rendszere az R8-asból ismerős adaptív (mágneses folyadékkal töltött) Audi Magnetic Ride, amely nemcsak keményíthető, de igazodik az útviszonyokhoz. Két fokozatban kapcsolható ki a kitörésgátló: az elsőnél marad a védelem, de megcsúszhat a far, teljesen kiiktatva, pusztán a négykerék-hajtásban lehet bízni. Mindkét esetben jóindulatú marad az autó, nagy kanyarsebességek érhetők el. Pontos és kellően közvetlen

A kormány mögötti fülekkel, kézzel is lehet váltani, a sebességmérőt 300-ig skálázták

a kormány, hatékony és sokat bír a négytárcsás fék. Kiváló a hatfokozatú, duplakuplungos S-Tronic automata váltó: gyors, nem rángat, és időben vált vissza.

A legharciasabb TT S-Tronickal 13,6 millióba kerül, a nyitott kivitel 700 000 forintos pluszkiadás.                

MiKa

Az Autó2 2008/12. számából

Öröm, bánat

Öröm: Motorerő, kipufogóhang, váltó, kidolgozás minősége, futómű, fék, kormányzás, 3 év km-korlátozás nélküli garancia.

Bánat: Kilátás hátra, első lábtér.

Az Autó2 2008/12. számából

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1984 cm3; teljesítmény: 272 LE/200 kW (6000/min); nyomaték: 350 Nm (2500– 5000/min); gyorsulás (0–100 km/h): 5,2 s; végsebesség: 250 km/h; fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 11/6,1/7,9 l/100 km; mért fogyasztás (vegyes): 12,3 l/100 km; CO2: 188 g/km; elöl McPherson-, hátul négy lengőkaros futómű; elöl-hátul hűtött tárcsafékek, ESP; hosszúság x szélesség x magasság: 419,8×184,2×134,5 cm; tengelytáv: 247 cm; csomagtér: 290–700 l.

Ára: 13 612 000 Ft

Az Autó2 2008/12. számából

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás