Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pikoló: Alfa Romeo 159 1.9 JTS Progression - Érzelmi töltet

A vonzó formához erőteljes, közvetlen befecskendezéses motort társít az új Alfa.

Pikoló

Az autó oldalára festett bevezetőár az alapváltozaté, az 1,8-as motorú Progression 1,25 millióval olcsóbb és 20 lóerővel gyengébb.

Kellemes érzéseket kelt a motor hangja, ami élénk gyorsításokkor dinamizmustól duzzadóan, de nem tolakodóan erősödik fel. Kis fordulaton még nem virgonc, 2500-as fordulatszám körül életre kap az erőforrás. Hosszan húzatható, a nagy fordulatszámot kedveli. Tesztbeli átlagfogyasztása 9 liter fölötti. Nagyok a fokozatok közötti átmenetek, feljebb kapcsolva rendre túl mélyről kell kezdeni a fordulatszám-felépítést. A kapcsolások igazi bánata maga a váltás, a váltókar útját akadályok nehezítik. A gördülés sima, a rugózás kényelmes, kissé feszes, az úttartás magabiztos. A csöndes utastér zárt világából nehéz kilátni a sok vastag oszlop között. A 2,4 fordulatos kormány közvetlen, informatív, a pedálrend jó. A sportos műszerfal áttekinthető, teteje tükröződik. Kevés az utastéri pakolóhely. A kényelmes vezetőülésből a Start-Stop gombot oly hosszan nyomva lehet csak a motort beindítani, mint amennyi ideig a kulcsot kellene elfordítani. Nem logikus a csomagtérnyitó gomb mennyezetközépi helye sem. A raktér nem nagy, fedelét teleszkóp támasztja, hosszát az osztva dönthető háttámlák módosítják. A hátsó sor ülése is kényelmes, a térdhely azonban rövid, és a fej fölötti magasság is csak a középméretűeknek elegendő. Az elöl széles kardánbox hátul magas alagútban folytatódik. Az utastéri anyagok igényes munkára utalnak. Szervizbe 20 000 km-enként várják az autót, a garancia 3 évre szól.

F. A.

Az Autó2 újság 2006/6. számában megjelent cikk rövidített változata.

Öröm, bánat

Öröm: Izgalmas forma, erőteljes motor, jó menettulajdonságok és -teljesítmények, hosszú garancia.

Bánat: Akadó sebességváltó, rossz átláthatóság, szűkös lábhely, erős fogyasztás.

Az Autó2 újság 2006/6. számában megjelent cikk rövidített változata.

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom 1859 cm3; teljesítmény 160 LE/118 kW (6500/min); nyomaték 190 Nm (4500/min); gyorsulás (0–100 km/h) 9,7 s; végsebesség 212 km/h; fogyasztás (városban/ városon kívül) 12,2/6,6 l/100 km; felfüggesztés: elöl kettős lengőkarok, hátul összetett, független felfüggesztés; fékek elöl-hátul tárcsafékek, ABS; hossz x szélesség x magasság 466x183x142 cm; tengelytáv 270 cm; csomagtér 405 l.

Ára: 7 250 000 Ft

Az Autó2 újság 2006/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás