Újautó
Pikoló: Alfa Romeo 159 1.9 JTS Progression - Érzelmi töltet
A vonzó formához erőteljes, közvetlen befecskendezéses motort társít az új Alfa.
Pikoló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Kellemes érzéseket kelt a motor hangja, ami élénk gyorsításokkor dinamizmustól duzzadóan, de nem tolakodóan erősödik fel. Kis fordulaton még nem virgonc, 2500-as fordulatszám körül életre kap az erőforrás. Hosszan húzatható, a nagy fordulatszámot kedveli. Tesztbeli átlagfogyasztása 9 liter fölötti. Nagyok a fokozatok közötti átmenetek, feljebb kapcsolva rendre túl mélyről kell kezdeni a fordulatszám-felépítést. A kapcsolások igazi bánata maga a váltás, a váltókar útját akadályok nehezítik. A gördülés sima, a rugózás kényelmes, kissé feszes, az úttartás magabiztos. A csöndes utastér zárt világából nehéz kilátni a sok vastag oszlop között. A 2,4 fordulatos kormány közvetlen, informatív, a pedálrend jó. A sportos műszerfal áttekinthető, teteje tükröződik. Kevés az utastéri pakolóhely. A kényelmes vezetőülésből a Start-Stop gombot oly hosszan nyomva lehet csak a motort beindítani, mint amennyi ideig a kulcsot kellene elfordítani. Nem logikus a csomagtérnyitó gomb mennyezetközépi helye sem. A raktér nem nagy, fedelét teleszkóp támasztja, hosszát az osztva dönthető háttámlák módosítják. A hátsó sor ülése is kényelmes, a térdhely azonban rövid, és a fej fölötti magasság is csak a középméretűeknek elegendő. Az elöl széles kardánbox hátul magas alagútban folytatódik. Az utastéri anyagok igényes munkára utalnak. Szervizbe 20 000 km-enként várják az autót, a garancia 3 évre szól.
F. A.
Az Autó2 újság 2006/6. számában megjelent cikk rövidített változata.
Öröm, bánat
Öröm: Izgalmas forma, erőteljes motor, jó menettulajdonságok és -teljesítmények, hosszú garancia.
Bánat: Akadó sebességváltó, rossz átláthatóság, szűkös lábhely, erős fogyasztás.
Az Autó2 újság 2006/6. számában megjelent cikk rövidített változata.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom 1859 cm3; teljesítmény 160 LE/118 kW (6500/min); nyomaték 190 Nm (4500/min); gyorsulás (0–100 km/h) 9,7 s; végsebesség 212 km/h; fogyasztás (városban/ városon kívül) 12,2/6,6 l/100 km; felfüggesztés: elöl kettős lengőkarok, hátul összetett, független felfüggesztés; fékek elöl-hátul tárcsafékek, ABS; hossz x szélesség x magasság 466x183x142 cm; tengelytáv 270 cm; csomagtér 405 l.
Ára: 7 250 000 Ft
Az Autó2 újság 2006/6. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...