Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Peugeot 407 Supreme 2.0 HDi - A kényelem éhe

A Peugeot 407 a középkategória legvonzóbb jellemzőjét, a kényelmet babusgatja, de a többi tulajdonság is fontos maradt.

Képekben

A sportorr az azonnali felismerhetőség lényegi eleme, így a hűtőlevegő becsempészésén sem kellett sokat töprengeni
A lépcsős far inkább a megjelenést, semmint a kihasználhatóságot célozza. A rakodáshoz a hátsó falon át kell emelni a csomagokat
Különleges a műszerfal megoldása. A krómkeretes műszerek áttekinthetőek
A szoknyába tett ködfény szinte oldalról néz előre
A középső pultrész a finom rádió-
CD-rendszer és a kétzónás szellőzés kezelőjét tartalmazza. A gombok használatát tanulni kell, de megismerve sem könnyű menet közben eltalálni a kívánt gombot
A szoborszerűen megformált, szimmetrikus műszerfaltest a jobbkormányos változat gyártását is egyszerűsíti. A tesztautó világos színe azonban nem praktikus, éjjel-nappal annyira erősen tükröződik a szélvédőben, hogy nagyon zavarja a kilátást
A kesztyűtartó igen nagy, a lapok keresztben is elférnek benne
Szellemes megoldás: az elülső
könyöklő magassága állítható
A hátsó könyöklő apróbb kacatokat és italokat is tarthat
Nagy a hátsó lábtér, és középen a padlóban szinte nincs is lépcső
A hátsó szellőzés kiömlőnyílásai az elülső könyöklő mögül néznek hátrafelé
A hátsó ajtózseb csupán jelzésértékű
Hasznos kényelmi eszköz a függöny a hátsó és az oldalablakokon
A csomagtér nem nagy, a teljes hátsó ülés előrehajtása segít ezen, de a viszonylag kis szájon nagyobb holmik (tévékészülék stb.) esetleg egyáltalán nem, vagy csak nehezen emelhetők be
A könnyűfém gépháztető alól kényelmesen, finoman, nyomatékosan, takarékosan és nagy sebességgel viszi a közös csöves, közvetlen befecskendezéses motor a 407-est. A váltó áttételei kicsit hosszúak
Az elektrohidraulikus kormányszervo teljesen különálló kompakt egység

Az Autó2 újság 2004/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztés Motor, erőátvitel
Merev minőségi biztonsági karosszéria, jó beosztással
Nagy utastér
Kiváló egyenesfutási és jó kanyarodási tulajdonságok
Kényelmes rugózás és csillapítás
Igényes felfüggesztések
Jó kormánymű
Igen jó vezetési helyzet
Nagyon csendes utastér
Nagy fordulókör
Átlag alatti méretű csomagtér
Hirtelen úthibákat rosszul kezelő futómű
Finom járású dízelmotor
Dinamikus menettulajdonságok
Jól kapcsolható hatfokozatú váltó
Nagy végsebesség
Csekély fogyasztás
Zajtalan erőátviteli lánc
Hosszú váltófokozatok
Biztonság Költségek
Korszerű biztonsági karosszéria
Két adaptív elülső és két elülső oldallégzsák, térdlégzsák a vezetőnek, két függönylégzsák, Isofix rögzítési pontok, öt hárompontos biztonsági öv (ebből az első kettő övfeszítős,
az összes szélső erőhatárolós), öt fejtámla,
az elülsők aktívak
Kitörés- és kipörgésgátló
Jó lámpák
Nagy felületet tisztán tartó ablaktörlők
Nincsenek felső Isofix bekötési pontok
Osztályában magas ár
Kicsit nagy mért fogyasztás

Az Autó2 újság 2004/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap

Motor
Folyadékhutéses, négyhengeres, négyütemu, közvetlen befecskendezéses, közös csöves, soros dízelmotor elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két fogazottszíjhajtású felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Változó geometriás turbó, köztes hutő. Részecskeszurő. Acélblokk, könnyufém hengerfej. Hengerurtartalom: 1997 cm3, furat 85,0 mm, löket 88,0 mm. Surítési arány: 17,6:1. Teljesítmény: 136 LE/100 kW (4000/min). Nyomaték: 320 Nm (2000/min), túltöltéssel 340 Nm. Olajtöltés: 4,3 l. Hutővíz: 10,8 l. Akkumulátor: 12 V 400 A. Generátor: 2750 W.

Erőátvitel
Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,42; II. 1,78; III. 1,12; IV. 0,80; V. 0,65; VI. 0,53; H. 3,15. Végáttétel: 4,18. Hidraulikus muködtetésu egytárcsás száraz tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl kettős keresztlengőkaros független felfüggesztés spirálrugókkal, hidraulikus lengéscsillapítókkal könnyufém segédalvázon, hátul kereszt- és hosszanti lengőkarokból kialakított összetett független felfüggesztés spirálrugókkal, hidraulikus lengéscsillapítókkal segédalvázon. Elöl-hátul torziós stabilizátor. Hidraulikus fékrendszer blokkolásgátlóval, négy tárcsafékkel, pánikfékrendszer, elektronikus fékerőelosztó. Fogasléces kormánymu sebességfüggő elektrohidraulikus rásegítéssel.

Karosszéria
Négyajtós, ötszemélyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1582 kg-tól. Megengedett össztömeg: 2080 kg. Üzemanyagtartály: 66 l. Hossz: 4675 mm. Szélesség: 1810 mm. Magasság: 1445 mm. Tengelytáv: 2725 mm. Nyomtáv elöl: 1560 mm. Nyomtáv hátul: 1525 mm. Gumik: 215/55 R17 (Pirelli P7) Belső szélesség elöl: 1540 mm. Belső szélesség hátul: 1520 mm. Belmagasság elöl: 980 mm. Belmagasság hátul: 895 mm. Elülső ülőlap: 520 mm. Lábhelyméret: 450–710 mm. Hátsó ülőlap: 480 mm. Üléstér: 110–350 mm. Csomagtér: 407 l.

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0–100 km/h): 10,4 s. 
Végsebesség: 208 km/h

Fogyasztás (EU)
város: 7,7 l/100 km 
vegyes: 5,9 l/100 km
városon kívül: 4,9 l/100 km
Tesztátlag: 9,3 l/100 km*
Olajcsere 20 000 km-enként. Kétévi, kilométer-korlátozás nélküli általános garancia, 12 év átrozsdásodás elleni garancia, kétévi védőszárny-szolgáltatás
(Gyári adatok)
* Saját mérés (zömében városban), egy személlyel 22–28 Celsius-fok hőmérsékleten.

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Szervokormány, adaptív utas- és vezetői légzsák, térdzsák a vezetőnek, két elülső oldallégzsák, két függönylégzsák, öt hárompontos biztonsági öv (az elülső kettő övfeszítővel, a szélsők erőhatárolóval), öt fejtámla, Isofix-pontok, blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztás, kipörgés- és kitörésgátló, pánikfék, ködfény elöl és hátul, elektromosan állítható, behajtható és futhető visszapillantó tükrök, sötétedő belső tükör, esőérzékelős ablaktörlők, huthető kesztyutartó, tempomat, tolatóradar, egyszeru fedélzeti számítógép, elektromos tükör futés és mozgatás, ülésmagasság- és deréktámasz-állítás a két elülső ülésen, két irányban állítható kormányoszlop, könyöklő elöl és hátul középen, kormányról vezérelhető 6 CD-s audio, négy elektromos ablakemelő, xenonlámpák fényszórómagasság-állítással, mosóval, indításgátló, kétzónás automatikus légkondicionáló, belső keringetés pollenszurővel, teljes pótkerék, rádióirányítású központi zár, kilépőlámpák az ajtókon.

Ára: 7 250 000 Ft

Az Autó2 újság 2004/8. számában megjelent cikk rövidített változata

A Peugeot 407 és néhány versenytársa

 
Peugeot 407 2.0 HDi
Honda Accord 2.2 CTDi
Alfa Romeo 156 1.9 JTD
Audi A4 1.9 PD TDI
BMW 320d
Citroën C5 2.2 HDi
Ford Mondeo 2.0 TDCi
Hengerürtartalom [cm3]
1997
2204
1910
1898
1995
2179
1998
Teljesítmény [LE/kW(1/min)]
136/100(4000)
140/103(4000)
140/103(4000)
131/96(4000)
150/110(4000)
136/100(4000)
130/96(3800)
Nyomaték [Nm(1/min)]
320(2000)
340(2000)
305(2000)
285(1750)
330(2000)
314(2000)
330(1800)
Gyorsulás (0–100 km/h) [s]
10,4*
9,4
9,3
9,9
8,8
10,9
9,8
Végsebesség [km/h]
208
210
209
210
221
205
208
Fogyasztás [l/100 km]
város
7,7
6,7
8
7,4
7,9
8,7
8,1
városon kívül
4,9
4,6
4,7
4,4
4,5
4,8
4,8
Csomagtér [l]
407
459
380
445/720
440
455/1310
500/1370
Tengelytáv [mm]
2725
2670
2595
2650
2725
2750
2755
Hossz x
szélesség x magasság [mm]
4675x
1810x
1445
4665x
1760x
1450
4430x
1745x
1420
4545x
1765x
1430
4470x
1740x
1420
4620x
1770x
1480
4730x
1810x
1430
Ár [Ft]
6 650 000
6 999 000
6 299 000
7 929 000
8 515 000
7 420 000
6 325 000
 
Mazda6 2.0 CDH
Mercedes-Benz 220 CDI
Nissan Primera 2.2 dCi
Opel Vectra 1.9 DTH
Renault Laguna 2.2 dCi
Saab 9-3 2.2 TiD
VW Passat 1.9 PD TDI
Hengerürtartalom [cm3]
1998
2148
2184
2198
2188
2172
1896
Teljesítmény [LE/kW(1/min)]
136/100(3500)
150/110(4200)
139/102(4000)
147/108(5800)
150/110(4000)
125/92(4000)
130/96 (4000)
Nyomaték [Nm(1/min)]
310(2000)
340(2000)
314(2000)
203(4000)
320(2000)
280(1500)
285(1750)
Gyorsulás (0–100 km/h) [s]
10,4
10,1
10,2
10,2
9,8
11
9,9
Végsebesség [km/h]
200
216
203
216
215
200
208
Fogyasztás [l/100 km]
város
8,3
8,5
8,1
11,9
10,6
9
7,5
városon kívül
5,5
4,8
5
6,7
5,9
5,2
4,5
Csomagtér [l]
430
455
450
500
430
425
475/800
Tengelytáv [mm]
2675
2710
2680
2700
2745
2675
2505
Hossz x szélesség x magasság [mm]
4745x
1780x
1440

4526x
1728x
1426

4565x
1760x
1480
4596x
1798x
1460
4580x
1750x
1430
4635x
1762x
1466
4705x
1750x
1460
Ár [Ft]
6 099 900
8 909 000
7 890 000
6 517 000
6 500 000
7 589 000
6 058 000

Megjegyzés: a hengerűrtartalomban vagy teljesítményben egymáshoz legközelebb eső, legolcsóbb (ahol van, 4 ajtós) változatok árai, valamennyi kéziváltóval

Az Autó2 újság 2004/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás