Újautó
Peugeot 407 Coupé Féline 2.7 V6 HDi - A játék éle
A Peugeot Coupé új ruháját nem a Pininfarina szabta. Ha a 407 a játék vége, akkor a kupé a játék éle.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Peugeot formatervezése a legjobbakkal vetélkedik. Az új 407 Coupé kompléja sokak szerint vonzóbb, mint a Pininfarina ruhája.
Karosszéria, utastér Az előd, a 406 Coupé hatalmas formai sikere sem rettentette el a céget attól, hogy utódjának maga rajzoljon ruhát. A 407 Coupé különlegességét megtartva bátrabb és izgalmasabb vonalaival már-már a szupersportautók magasságába emelkedik. A markáns orr a kiizmosodó elülső sárvédőivel sportautós lendületet véve folytatódik a még kintről is nagynak tetsző utastérrel, hogy a farvonalát végig magasan úsztatva erejét és csomagterét egyaránt fitogtassa. A kidolgozás finom, de a kis szériát jelzik a szélesebb ajtórések. A belső terv ugyanazt a letisztultságot mutatja, mint a külső: a varrott bőr műszerfalborítás, a guillosáltságot (vésést) utánzó műszerszámlapok a 407 műszerfalát ragadják prémiumos magasságokba. A kényelem jó, az elektromos ülésekkel a magasság (az utasé is) jól beállítható, már amennyire a nem magas beltér engedi, a beszállási kényelem ezzel együtt nem sportautósan ízületromboló. A kormány kétirányú állíthatósága is jól szolgálja a vezetési kényelmet.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A hatalmas ajtókon a hátraszállás sem tortúra, ezt könnyítik az elektromosan maguktól előrevonuló ülések, a két személyre kárpitozott +2 ülés még a korlátozott lábtér ellenére sem kényelmetlen. A szűk szájú csomagtérben messze nemcsak a hitelkártya fér el (400 l).
Motor, erőátvitel A „dízeloroszlánénál”, a Peugeot 2,7 literes, V6-os HDi-jénél kevés jobb motor létezik ilyen feladatra. A kulturált járás észrevehetetlenné teszi a dízelség sértő jeleit, a változó geometriás turbó és a köztes hűtő hatására gerjedő 440 Nm-es nyomaték már 1900/min fordulatszámon az erényeit domborítja, és a 204 lóerő is imponáló. A mért városi fogyasztás (13,9 l/100 km) a gyárihoz képest kicsit nagy, a számítógép jelezte teljes üzemanyagtartállyal befutható 480 km-es távolság nagyon kevés. A világ egyik legjobb, sorosan is kapcsolható japán Aisin alkalmazkodó 6 fokozatú, bolygóműves váltója azonban nem az optimális összhangot találja meg ezzel a motorral. Elinduláskor nem lovagolja meg a nyomatékzuhatagot (nehézkesen, kis rántással lódul el), a kapcsolások sem zökkenőmentesek. A menettulajdonságok viszont élvezetesek, a 8,5 mp gyorsulás és a 230 km/órás sebesség nem mindennapos.
Vezetés, menettulajdonságok A nagyon igényes elülső kettős keresztlengőkaros és a hátsó független összetett lengőkaros felfüggesztésrendszer hangoltsága inkább kényelmes, semmint drasztikusan sportos, a 17-es gumikon jó kanyarstabilitással, de komfortosan utazik a 407-es. A változó rásegítéses kormány kellően direkt, az egyenesfutás is jó, a fékek imponálóan dolgoznak, a pánikfékrendszer a villogókat is kapcsolja. A csend (amiben a dupla oldalüvegeknek nagy szerepük van) és a suhanás jól hozzák a luxus érzését, a stílushoz mérve az átláthatóság is jó.
Felszereltség, költségek Hat légzsák, kitörésgátló, négy fejtámla (a két elülső aktív), folyamatosan változó lengéscsillapítás, öt hárompontos öv, Isofix-pontok, állítható magasságú vezető- és utasülés, bixenonfényszórók, kétzónás elektronikus légkondicionáló, esőérzékelős ablaktörlő, kanyarfényszórók, osztottan dönthető hátsó üléstámlák, parkolóradar elöl-hátul vizuális kijelzéssel, központi zár, elektromos ablakmozgatás, bőrkárpit (ülésfűtéssel), sebességkorlátozó és -tartó elektronika, kétrétegű oldalablakok, könnyűfém kerekek, kormányoszlopról irányított rádió, 6 lemezes CD-MP3 (JBL).
S. P.
Az Autó2 újság 2006/6. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei – Hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2006/6. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Folyadékhűtéses, V6-os, közös csöves dízelmotor elöl keresztben beépítve, könnyűfém hengerfej, acélblokk. Változó geometriás turbó köztes hűtővel. Két-két fogazottszíj/ lánchajtású felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 2721 cm3, furat 81,0 mm, löket 88,0 mm. Kompresszió 17,3:1. Teljesítmény: 204 LE/150 kW (4000/min). Nyomaték: 440 Nm (1900/min). Hatfokozatú automata váltó, elsőkerékhajtás. Elöl kettős keresztlengőkarok, hátul összetett független felfüggesztések spirálrugókkal. Kanyarstabilizátor elöl és hátul. Fogasléces kormánymű, hidraulikus rásegítéssel. Elöl-hátul tárcsafékek, kitörésgátló. Gumiméret: 215/55 R17. Csomagtér: 400 l. Üzemanyagtartály: 66 l. Hossz x szélesség x magasság: 4820x1870x1400 mm. Tengelytáv: 2725 mm. Saját tömeg: 1725 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 8,5 s. Végsebesség: 230 km/h. Fogyasztás (EU városon kívül/ város/vegyes): 11,9/6,5/8,5 l/100 km. Tesztátlag: 13,9 l/100 km. Kétévi általános garancia és védőszárny-szolgáltatás vagy 100 000 km, fényezési garancia 3 év, rozsdagarancia 12 év. Olajcsere 30 000 km.
Alapára: 11 800 000 Ft
Az Autó2 újság 2006/6. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...