2009. március 16. hétfő, 00:52
Peugeot 207 - Váltószám
A több mint ötmilliós példányszámban eladott 206-ost új változat, a 207-es követi.
|
 | |
|
Ez itt a nem sportos orr-rész, a családira nyitott szájjal, amit átköt a matt sérülésgátló. A lámpák hosszan hátrafelé futnak, a sárvédőszél szélesen síkba vasalt | |
|
A Peugeot fennállásának eladási rekordere, a hat év alatt több mint 5,3 millió példányban eladott 206-os leváltása nem lesz gyerekjáték. Az öt karosszéria (3 és 5 ajtós, lépcsős hátú, kombi, CC)-változatban is gyártott éllovas szépen, de rizikósan búcsúzik, akárcsak annak elődje, a 23 éve bemutatott, akkor ugyancsak túlszárnyalhatatlanul sikeresnek tetsző 205-ös, amiből bár 15 év alatt, de 5 278 000-et adtak el. A Peugeot érzi ezt a felelősséget, és új eszközökkel próbálja magánál tartani, illetve szélesíteni vásárlókörét. Ehhez ravasz megoldásként a 207-est kétféle orr-részszel, egy sportosabbal és a normál kivitellel indítja.
|
|  |
|
Viszi tovább a rekorder 206 DNS-állományát. A finoman spoilerbe forduló hátsó lökhárító a síkra vasalt sárvédőszélek, a beszédes hátsó szemek, új elemek | |
|
A lámpák 78 cm hosszan vonulnak, oldalra tartva hátrafelé. Az elődhöz képest hoszsza 4,03 m, nem kevéssel, húsz centivel nyúlt meg, a tengelytávja is nyolccal (2,54 m), a szélessége 1,72 m, magassága a korábbinál 4 mm-rel több (1,47 m), a nyomtáv elöl és hátul 3 centit szélesedett, szereltségtől függően 185/65 R15, 195/55 R16 és 205/45 R17-es gumik járnak.
A 207 azt a formai elkötelezettséget folytatja, amit a 407-es nyitott meg a jellegzetes hűtőnyílással; karakterisztikusak a hátranyúló fényszórók, a felfelé boltozódó gépháztető. A korábbinál talán agresszívabb profil izomgócai a vasalt sárvédő kerékjárati domborulataiból kilépve feszülnek.
|
 | |
|
A felépítés hasonló az elődéhez, a kerekeket elöl McPhersonokra, hátul spirálrugókra támasztott csatolt lengőkarokra függesztették | |
|
A modell merőben új, de a Citroën C2, C3 padlólemezén áll, az elülső McPheson-felfüggesztések lengőkarja és a kanyarstabilizátorok a segédalvázzal újak, az utóbbit a gyalogoselütési biztonság fokozásához is igazították. A hátsó csatolt lengőkarok is mások. A kormány szervoerejét kefe nélküli elektromotor adja. Az elülső tárcsafékeket modelltől függően hátul dobbal vagy tárcsával társítják, a blokkolásgátló és az elektromos fékerőelosztás, illetve pánikfékrendszer és a vészféklámpa (hirtelen fékezéskor a féklámpák automatikus villogtatása) szériában jár. A kikapcsolható (de 50 km/óra felett automatikusan viszszakapcsolódó) kitörésgátló szereltségfüggő vagy rendelhető elem.
|
|  |
|
Belül tágas francia szalon, szereltségtől függően puha vagy kemény anyagból szabott műszerfallal | |
|
A beltér a Peugeot szerint – legalábbis a hosszával – eggyel nagyobb kategóriát idéz, és igen nagy súlyt helyeztek a rakodási helyekre, így lett az elülső, hűthető kesztyűtartó 12,2 literes, s a csomagtér 270 literje is nagyobb a korábbinál (245 l).
A felszereltségben, szolgáltatásokban is vannak újdonságok. Már az is, hogy ebben a kategóriában először jelenik még kétféle, kemény és puhább anyagokból öszszerakott műszerfal, összesen négy változatban, például a színek variálásával.
|
 | |
|
A legegyszerűbb az Urban-kivitel műszerfala, az elülső légzsákok adaptívak | |
|
A vezetőülés magassága 50 mm-en, a kormány két síkban állítható. Nem megszokott ebben a kategóriában a kétzónás klíma, a kanyarba világító pluszlámpa, szériában az elülső ablakok elektromos mozgatása vagy az adagolható illatosítás, a JBL- hangrendszer; a biztonsági karosszériát hat légzsák és négy erőhatárolós öv béleli.
A bevezető fázis 3 benzinmotorral (1,4: 75 LE és 90 LE, 1,6: 110 LE) indul. A gyengébb 1,4-es ötfokozatú kéziváltóval, az erősebb ötfokozatú kézi- és elektromos kapcsolású (kézzel sorosan is működtethető) automata váltóval is rendelhető.
|
|  |
|
Így fest a gazdagabban szerelt kivitel | |
|
Az erősebb motor két vezértengelyes, hengerenkénti négyszelepes, folyamatosan szabályozott vezérléssel, változó szívócsőhosszal. A dízelsort három második generációs közös csöves dízel (1,4 HDI: 70 LE, 1,6 HDI: 90 LE és 110 LE) követi, az utolsó részecskeszűrővel, valamennyi ötfokozatú kéziváltóval.
|
 | |
|
A sportos vonalat jelző orr-rész vélhetően egyszerűen cserélhető | |
|
Az igazán érdekes, a BMW-vel közösen fejlesztett soros négyhengeres, 1,6 literes benzinmotorok (A2, 2005/3.) valamikor 2006 végén állnak szolgálatba. Az egyik a különleges osztott kipufogócsöves turbós, két vezértengelyes, hengerenkénti négyszelepes, 150 lovas 240 Nm-es. A másik a turbótlan, hasonló építésű, de folyamatosan változó szívó- és kipufogószelep-vezérléses 115 lovas (160 Nm), amit a gazdaságos üzem érdekében hőmérsékletfüggően kapcsolgatott vízszivattyú és olajszivattyú jellemez.
A 207-es hat szereltségben lép színre: az Urban (3 és 5 ajtós) alapváltozattól rangban felfelé Trendy (3 és 5 ajtós), Premium és Premium Pack (5 ajtós), Sport és Sport Pack (3 és 5 ajtós) néven. Ahogyan a Peugeot mondja, a 207-es egyelőre nem leváltja, hanem követi a továbbra is gyártásban tartott 206-ost, hogy a cég rekordere az utódnál alacsonyabb áron bővíthesse a kínálatot.
-surányi-
Az Autó2 újság 2006/2. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
comments