Hírek
Peugeot 206 - Elkészült az ötmilliomodik példány
Mulhouse-ban látott napvilágot az ötmilliomodik 206, egy 1.6 literes, részecskeszűrős (FAP) HDi kupé-kabrió formájában a gyártás 1998. szeptember 10-es kezdése óta.
Ezzel a 206 közel jár ahhoz, hogy megdöntse az eddig legnagyobb példányszámban gyártott Peugeot modell történeti rekordját. A csúcstartó 205 típusból 5.278.000 darabot gyártottak 1983 és 1998 között. A jubileumi kupé-kabrió a német piacra készült.
2001 és 2004 között évente több mint 800.000 példány fogyott a 206-ból. A világ 145 országában forgalmazott modell jelentős export aránya (82 százalék 2004-ben) jól illusztrálja a márka erőteljes nemzetközi előretörését. A 206, amely 2001 és 2003 között a legkeresettebb jármű volt Európában, jelenleg is az első helyen áll a kategóriájában, Ezen kívül dízel változata vezeti az európai eladási listát a kisautók szegmensében. Jelenleg közel 3,5 millió 206-os fut Nyugat-Európa útjain. A 206 legfontosabb piacát Franciaország jelenti, ahol több mint 1,1 millió példányt helyeztek forgalomba a modell bevezetése óta. Ezt követi Nagy-Britannia (540 000), Olaszország (465 000), Spanyolország (400 000) és Németország (331 000). Ez utóbbi képviseli a 206 CC legjelentősebb piacát. A kupé-kabrióból eddig összesen 300.000 példány látott napvilágot. Magyarországon az 1998. szeptemberi bevezetés óta 35 045 példány kelt el, aminek 77 százaléka benzines, 23 százaléka dízel erőforrással szerelt változat volt. 2000-ben a Peugeot 206, a B2-es szegmens legkeresettebb modellje volt, amikor is 18,4 százalékkal részesült a szegmens eladásaiból Magyarországon. Ugyanebben az évben a negyedik legkeresettebb modell volt a Swift, az Astra I és az Astra II mögött.
A világon összesen hat üzemben gyártanak, illetve szerelnek össze 206 modelleket (Mulhouse, Poissy, Ryton, Irán), ebből kettő Dél-Amerikában található (Porto Realban Brazíliában és Buenos Airesben Argentínában). Napi termelése meghaladja a 3100 darabot.
Az úgynevezett margaréta stratégiát tökéletesen illusztráló 206 jelenleg ötféle karosszériaváltozatban létezik. A három- és ötajtós limuzin, az SW, a CC és az RC kiadások sorát hamarosan egy új, hármas tagolódású változat gyarapítja. Az Irán Khodróval létrehozott partnerkapcsolat keretében megjelenő változatot nemzetközi piacra szánják. A határozott, egyedi karakterrel felruházott változatok mindegyike nagy népszerűségre tett szert az európai piacon. A három- és ötajtós limuzin 2000 óta toronymagasan vezeti a kategóriát. Az SW 2003 óta az első helyen áll az alacsonyabb felszereltségű kombik között. A 206 CC 2001 és 2004 között vetette meg a lábát a kupé-kabriók szegmensében, és továbbra is a legnépszerűbb modell a kategóriájában. A 206 továbbra is az egyetlen olyan modell a kategóriában, amely részecskeszűrővel felszerelt dízelmotort kínál.
A kiemelkedő értékesítési eredményeket produkáló 206 WRC kiadása szintén referencia számba ment a magas szintű sportversenyeken. Háromszor nyerte el a legjobb konstruktőrnek járó világbajnoki címet (2000-ben, 2001-ben és 2002-ben), amely Marcus Grönholmnak köszönhetően a – pilótának – járó világbajnoki címmel egészült ki 2000-ben és 2002-ben. Szintén háromszor (2000-ben, 2001-ben és 2002-ben) lett magyar bajnok Ifj. Tóth János, Peugeot 206 WRC-vel.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...