2009. március 16. hétfő, 00:52
Párizs hírei - 2. rész
Mazda 5 – Nyitó A gyári törésteszten már ötcsillagos minősítést kapott A Mazda5 a Premacyt váltja. A 4,5 m hosszú, 2,75 m-es tengelytávú 6+1 üléses egyterűnek 70 centi szélesre nyíló két tolóajtaja van hátul. Mindhárom üléssor kétszemélyes, a hetedik hely a középső sor két ülése közé hajtható ki a bal oldali fotel felnyitható üléspárnája alól; az
Mazda 5 – Nyitó
 | |
|
A gyári törésteszten már ötcsillagos minősítést kapott |
|
A Mazda5 a Premacyt váltja. A 4,5 m hosszú, 2,75 m-es tengelytávú 6+1 üléses egyterűnek 70 centi szélesre nyíló két tolóajtaja van hátul. Mindhárom üléssor kétszemélyes, a hetedik hely a középső sor két ülése közé hajtható ki a bal oldali fotel felnyitható üléspárnája alól; az ülések teljesen síkba hajtogathatók. A motorkínálat négytagú, két benzines, (1,8 l: 115 LE, 2,0 l: 145 LE) és két közvetlen befecskendezéses turbódízel (2,0 l: 110 és 143 LE) választható. Az erőforrások mindegyike a Mazda6 csupa könnyűfém, hengerenkénti négyszelepese, változó vezérléssel; a dízelekhez részecskeszűrő is kérhető, így Euro4-es emissziós besorolásúak. Valamennyi kivitelben az alapfelszereléshez tartozik majd a hátsó sor utasait is védő függönylégzsák és a Mazda saját fejlesztésű kitörésgátlója is. A Mazda5 kizárólag Japánban készül majd, hozzánk 2005 nyarán jön.
Mercedes Vision B – Iker
 | |
|
Átlagfogyasztása kevesebb, mint 6 l/100 km |
|
A Mercedes közel sorozatérett formában állította ki a majdani B-osztály prototípusát. Az új A-osztály nyújtott padlólemezére állított, elsőkerékhajtású, síkpadlós utasterű és egyterű Vision B 4,3 m hosszú, ötszemélyes, motorja 2,0 l-es, négyhengeres, közös csöves turbódízel (140 LE, 300 Nm), váltója CVT, hét fokozata a kormányról is kapcsolható. A motor Euro4-es, kipufogógázát részecskeszűrő is tisztítja. Szériafelszerelése lesz a kitörésgátló és a fékasszisztens is.
Nissan 350z Roadster – Kisasszony
 | |
|
Nissan 350Z Roadster –- 6,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-ra |
|
A Japánban Fairlady néven forgalmazott Nissan 350Z kínálata ponyvatetős kivitellel gazdagodott. Az elektromos tetőmozgatású Roadster csomagtere 130 l-es, a tető egyirányú mozgatásához mindössze 20 mp-re van szükség. A megerősített karosszériájú, középmotoros, hátsókerékhajtású Roadstert a kupé 3,5 l-es, 280 LE-s V6-osa mozgatja; a váltó hatfokozatú, egyelőre kizárólag kézikapcsolású lehet. A 350 Roadster alapellátmányához tartozik a 18 colos könnyűfém keréktárcsakészlet, a kitörésgátló és a xenonfényszóró is, a végsebesség 245 km/óra.
Opel Astra HPC – Előfutár
 | |
|
Opel Astra OPC — szériagyártmány lesz. A háromajtós 2005 tavaszán érkezik a kereskedésekbe, az új 1,2 literes, 80 lóerős alap-benzinmotorral egyidejűleg |
|
Az Opel az izmos OPC jelölésre utaló HPC (High Performance Concept: nagyteljesítményű tanulmány) utónévvel mutatta be az új Astra háromajtósát. Az ötajtós padlólemezére és 1,5 centivel csökkentett magasságú futóművére épülő 4,3 m hosszú újdonságot a 2,0 literes négyhengeres, tizenhat szelepes, csupa alumínium benzinmotor turbósa mozgatja, a korábbi 200 lóerő a feltöltő áttervezésével és a köztes hűtő növelésével 240 lóerős, a nyomaték 310 Nm. Az Astra OPC 7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-ra, végsebessége 240 km/óra. Csomagtere azonos az ötajtóséval: 380 literes.
Peugeot 1007 RC – Sportajtó
 | |
|
A kitörésgátló alapszerelvény lesz a “kisoroszlánban” |
|
A Peugeot a sportmodelljeit jelölő RC-változatban is kiállította a kétoldali elektromos tolóajtós 1007-est. A négyüléses mini egyterű legerősebb kivitelét friss fejlesztésű, csupa könnyűfém, változó vezérlésű tizenhat szelepes négyhengeres benzinmotor hajtja (1,6 l: 140 LE), váltója ötfokozatú, kormányról is működtethető, robotizált. A fekete bőrbe öltöztetett belterű, bőrkormányos 1007 RC18 colos könnyűfém kerekeken gurul, futóművének hasmagasságát rövidebb rugókkal csökkentették, a sportos lengéscsillapítók alapárasak.
Porsche Boxster – Új szelek
 | |
|
A nagyobb motorhoz kerámiatárcsás fékrendszer is rendelhető |
|
A Porsche alaposan átdolgozta az immár nyolcéves Boxstert. Nemcsak a külső más, (Cw: 0,29), hanem nőttek az elöl-hátul belső hűtésű, lyuggatott féktárcsák, s mostantól elektromosan állítható lengéscsillapítók is rendelhetők. A motorkínálat egyik újdonsága a 2,7 literes hathengeres bokszer 240 lóerős kivitele, ami a korábbinál 12 lóerővel izmosabb, így az autó végsebessége 256 km/óra, s 6,2 mp alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/óra. A korábban 260 lóerőt teljesítő 3,2 literes kivitel most 280 lovas, végsebessége 268 km/óra, gyorsulása pedig 5,5 mp. Újdonság az oldalablakok elé nyíló és így az utasok fejét is védő oldallégzsákpár és az 50 km/óráig menet közben is nyitható-zárható ponyvatető. Az egyirányú mozgatás ideje kevesebb, mint 12 mp.
Comments
comments