Hírek

2009. március 16. hétfő, 02:15

Párizs hírei - 1. rész

Az idei Párizsi Autószalonon kevés igazi újdonságot láthattunk, érdekesség azonban akadt bőven

Bevezető

Az idei Párizsi Autószalonon kevés igazi újdonságot láthattunk. Az őszi újdonságok jelentős részét már nyár végén bemutatták a gyártók, így a nagy meglepetések hiányoztak. Érdekesség azonban akadt bőven — a ráncfelvarrásoktól a tanulmányokon át, egészen az eddig csak rajzokon látott új modellekig. Annyi bizonyos: nemhogy minden divat ma, de még új kategóriák seregével is kísérleteznek a gyárak.

Alfa Romeo 147 – Külcsín

Felújítva 2005 elején érkezik a szalonokba
A 156-os és a 166-os után az Alfa arcalakítói az alapmodellt is elérték. A finoman módosított megjelenésű 147-esen kívülről új a teljes orr, hátul pedig a lámpák és a lökhárító vonalvezetése. Az utastérben kevés az újdonság, a legfeltűnőbb, hogy a hagyományos műszerek immár nem a kalsszikus Alfa-csövekből merednek a vezetőre. A megváltozott vonalú, csepp alakú fényszórók mögé összesen hat erőforrás kerülhet, három benzines, (1,6 l: 105 LE és 120 LE, 2,0 l: 150 LE) és három turbódízel (1,9 l JTD: 100 LE és 115 LE, 1,9 l Multijet: 150 LE). A motorpalettában csak az Alfa GT-ben tavaly debütált, hengerenkénti négyszelepes Multijet-dízel igazi újdonság, a gyári terminológiában Comfortnak nevezett futóművel. A robotizált Selespeed sebességváltó vezérlőszámítógépét átprogramozták, így a kapcsolási idők rövidebbek.

BMW H2R – Gázerő

A hidrogénüzemű BMW-k 2010-től Európában is megjelennek
A BMW új, amerikai fejlesztésű tanulmányát hidrogén hajtja. A 760i V12-es hatliteresével hajtott könnyűszerkezetes prototípus 232 lovas, a tervezők a szelepek méretén és a befecskendező-rendszeren is módosítottak. Egy franciaországi versenypályán már összesen kilenc sebességrekordot futott. A H2R végsebessége 302,4 km/óra, állórajtos 100-as sprintje kevesebb, mint 6 mp. A tervek szerint már 2006-ban piacra lép a 760i benzin-hidrogén üzemű változatával, elsőként az Egyesült Államok piacán.

Chevrolet Matiz M3X – Utód

Már a dízel is startra kész
A Daewoo már Chevrolet néven állította ki a Matiz legkorábban 2005-re ígért utódját. Az egyelőre még M3X néven mutogatott, 16 colos kerekeken gördülő, járóképes Matiz-tanulmány elejét és hátulját is teljesen átszabták, újak a lámpák, a lökhárítók, sőt az oldalnézet is módosult. A fényszórók és a hátsó lámpatestek LED-esek, az elülső indexeket a külső tükörborításokba szerelték. Más a műszerfal, a hagyományosan analóg órák és a visszajelzők középen a középkonzol fölött vannak. Az üvegtetős prototípust a szériaváltozatot is hajtó 1,0 literes négyhengeres benzinmotor 64 lóerőse mozgatja.

Ferrari 430 – Alapeset

A motorháztető az elődéhez hasonlóan átlátszó, s mindössze 2,8 kg jut egy lóerőre
A Ferrari leváltotta a 360 Modenát. A 430-as jelű utódot friss fejlesztésű, 4,3 literes, hengerenkénti négyszelepes és természetesen csupa könnyűfém V8-as középmotor hajtja (490 LE, 456 Nm), a végsebesség 315 km/óra. A 4,5 méter hosszú, de alig 1,2 méter magas új kis Ferrari természetesen hátsókerék-hajtású, alig 4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. Hatfokozatú váltója, a kormányról is kapcsolgatható robotizált automata, s valamennyi kivitelhez fokozatosan zárható, elektronikus differenciálzár és szénszálas kerámiatárcsás fékrendszer jár. Az újdonság különlegessége az a kormányra szerelt forgatógomb, amellyel a vezető módosíthatja az autó alapbeállításait. A szerkezetet elcsavarva a motorkarakterisztika és a futómű hangolása is változik.

Hyundai Sonata – Keleti kényelem

A dízel változat csak kéziváltóval lesz rendelhető 
Elkészült a Hyundai Sonata 5. generációja. Az újdonság 55 mm-rel hosszabb elődjénél és a tengelytáv 30 mm-cal nőtt. Három motorral rendelhető. A benzinesek 2,4 l-es (162 LE), illetve 3,3-as (235 LE) hengerűrtartalmúak, a közös csöves CRDi turbódízel 2,0 l-es. A benzinesek már az év végén, a gázolajos csak 2005 közepétől választható. A váltó ötfokozatú kézikapcsolású, de négy- és ötsebességes automata is készül. A Hyundai 2005-ben 230 000 darabot szeretne eladni a modellből világszerte, a hazai értékesítésről egyelőre nincs információnk.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás