Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Paleis Het Loo Concours dÉlegance - Palotás

A holland királyok nyári rezidenciáján és egykori vadászbirtokán hetedszer rendeztek szépségversenyt

Ez a Bugatti T57 Coupe még a Bugattik között is brutálisan szép

Ez a Bugatti T57 Coupe még a Bugattik között is brutálisan szép

 

Dortmundtól alig másfél órai autókázásra található a hollandiai Apeldoorn városka szélén a Het Loo-kastély. A csodálatos kialakítású hatalmas parkban, gyönyörű kulisszák között tartották, immár 7. alkalommal az elegáns európai oldtimer-szépségversenyek hármas gyöngyszemének egyikét, a Paleis Het Loo Concours d’ Élegance-t.

Az olasz Villa d’ Este parádés miliőjét, valamint Schwetzingen elegáns auráját ismerve elismerően kell megjegyezni, hogy a három közül talán a holland a leghangulatosabb és legalkalmasabb helyszín egy ilyen jellegű rendezvény lebonyolítására. A holland királyok nyári rezidenciája és egykori vadászbirtoka az 1600-as évektől szolgálja az uralkodókat. Jelenlegi formáját már több száz éve nyerte el, manapság a főépület minden, mesésen helyreállított és pazarul berendezett terme látogatható és megcsodálható. A hatalmas kertet a 80-as évektől rekonstruálták, és ma az európai kertépítő művészet egyik lélegzetelállító gyöngyszemének számít.

Én talán ennek a Vignale-karosszériás Lanciának adtam volna a fődíjat

Én talán ennek a Vignale-karosszériás Lanciának adtam volna a fődíjat

 

A koreográfia Het Looban sem más, mint általában. A benevezett autókat csoportokba sorolva állítják fel a park pázsitján, körülötte különféle cégek VIP-sátrai, kiállításai, és a közönség két napon át reggeltől estig sétálgathat a színpompás oldtimerkavalkád kellős közepén, nézelődhet, fotózhat, élvezkedhet a nem mindennapi látványban. A terület óriási, ezeket versengő járműcsodákkal megtölteni elég nehéz, így kapóra jött a park speciális felépítése, vagyis hogy a terjedelmes gyepet a kastély főbejáratához vezető árnyas fasor mértani pontossággal osztja két térfélre, ezért a „másik” részre klubokat és érdekes járműveket hívtak meg. Idén különösen szép számmal jöttek a Maserati- és a Jensen-márka hívei, hangulatos kollekciót trombitáltak össze a kisáruszállítók rajongói, és persze mindenféle más jellegű oldtimer is felvonult a versenyen kívüli mustrához. A sok száz méter hosszú fasort pedig egy újszerű kezdeményezés első próbájaként egy holland gumiabroncsmárka zajos propagálása mellett veterán sport- és versenyautók gyorsulási versenyére használták föl.

A „Het Loo” idei mezőnye „mennyiségi” szempontból némi csalódást okozott. Úgy tűnik, valamiféle kifáradás jelei mutatkoznak az ilyen jellegű találkozókra fogékony veteránozók köreiben, mert a könyvvastagságú műsorfüzet alig 50 résztvevőt sorolt fel, ezek is 1-2 kivétellel hollandok voltak. Márpedig a korábbi évek tablóit nézegetve „hajdanán” ennél sokkal népesebb és nemzetközibb mezőnyök sorakoztak fel a híres zöld füvön. Ezzel persze nem akartuk lebecsülni a minőséget, hiszen ez a viszonylag kis ország a méretéhez és népességéhez képest elképesztően nagy számú és komoly kvalitású veterán járművet tud felmutatni, és ha akarnák, játszi könnyedséggel tudnának akár kétszer-háromszor ennyi sokkarátos értéket felvonultatni. Igazi ritkaságokat láthattunk most is soraikban, és a komoly összetételű, igen tudós szakmai zsűri egyik tagjának a helyében sem szerettem volna ítélkezni, mert minden más szépségversenyhez hasonlóan képtelenség volt korrekt „rangsort” felállítani. Én például a Gangloff-karosszériás Bugattit vagy még inkább valamelyik Lancia D24-es igen ritka és bizsergetően gyönyörű speciál karosszériáját illettem volna a fődíjjal, ezzel szemben egy (ugyancsak ritka és parádés) 1953-as évjáratú Ferrari 166 MM kapta idén a legnagyobb serleget és a leghangosabb ovációt.

Kép és szöveg: Fekete András

A RetroMobil magazin 2006/6. számában megjelent cikk online-ra szerkesztett változata. A tartalomjegyzék megtekintéséhez kattintson ide!

Finom art deco-motívumoktól roskadozik Arthur Valkieser 1938-as Panhard Dynamic X77-ese, a vezető középen ül
Finom art deco-motívumoktól roskadozik Arthur Valkieser 1938-as Panhard Dynamic X77-ese, a vezető középen ül
Chevrolet-ügyben végre nem egy Corvette, hanem egy igazi ritkaság: Olaf Scharama háromajtós Nomad Combija 1955-ből
Chevrolet-ügyben végre nem egy Corvette, hanem egy igazi ritkaság: Olaf Scharama háromajtós Nomad Combija 1955-ből
Ki hitte volna, hogy egy Ferrari nemcsak tűzpiros ruhában képes hódítani?! Henk Koel 1953-as Pininfarina-karosszériás 166MM sportkocsija nyerte
Ki hitte volna, hogy egy Ferrari nemcsak tűzpiros ruhában képes hódítani?! Henk Koel 1953-as Pininfarina-karosszériás 166MM sportkocsija nyerte a 2006. évi Nagydíjat

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás