Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Összehasonlító teszt: Suzuki Splash 1.2 16V GLX, Suzuki Swift 1.3 16V GLX - Apja fia

Borsot törhet-e a Swift orra alá közeli rokona, az új Splash?

Képekben

A Swift jobban irányítható, a Splash karosszériája kanyarban erősebben dől. A Swift a 2008-as modellévben némileg átszabott légbeömlőjű lökhárítókat kap
 
Hagyományos sebesség- és fordulatszámmérő, benzinszintjelző és vízhőmérő alkotja az egyszerű formájú műszerpultot. A középkonzol sokkal praktikusabb, mint a Splashnél. A kormányról vezérelhető CD-s rádió és a manuális klíma a GLX-nél sem alapára
 
Látványosabb, de kevésbé jól áttekinthető a Splash műszerpultja, még a vízhőmérőt is lehagyták. Magasabban van a váltókar, mint a Swiftnél, nem praktikus a széles középkonzol. Az MP3-as rádió a GLX-szinten alapáron jár, de a klíma itt is extra
    

  

Szembetűnő a két autó közötti magasságkülönbség. Az ajtók szélesre tárulnak, a Splashnél finomabban, halkabban csukódnak
 
A Swiftben hátul kisebb a fejtér, de így sem kell behúznia a nyakát a magas utasnak. A középső padlóhullám itt is jócskán kitüremkedik
 
A térérzet a Splashben jobb, az ülések viszont ugyanolyan kényelmesek mindkét modellben. Három fejtámla alapáron jár, első oldallégzsák viszont csak a Splash GLX-ben szériatartozék
    

  

Jól látszik, mennyivel magasabbra nyílik a Splash ötödik ajtaja, így a pakolás is könnyebb az ifjabbik Suzukiba. A rakodási küszöb a Swiftben alacsonyabb, a nyílás a Splashnél a tágasabb
 
Aki gyakran szállít nagyobb tárgyakat, a Swiftet nem fogja szeretni: a bővítés időigényes, a raktérpadlón sok a kipúposodó alkatrész, a felemelt ülőlap jelentősen korlátozza a beemelhető rakomány hosszát
 
Majdnem teljesen sík a padló, a háttámla ledöntése után. Csomagtér-világítás mindkét autóban van
    

 

 

 
Mindkét autónál hasonlóan jól operál a tárcsa/dob alapú fékrendszer, a rugózást Splashnél valamivel keményebbre hangolták. A 185/60 R15-ös gumik a Splash GS-kiviteléhez járnak, alapesetben 165/70 R14-es méretűek az abroncsok, mint a Swiftnél
 
Húzatáskor zajosabb az 1,2 literes 86 LE-s aggregát, mint a Swift 1,3-asa. Bár a Splash karosszériája magasabb és nehezebb, átlagfogyasztása 3 decivel kedvezőbb a Swifténél: 5,5 l/100 km
 
Főként városban, negyedik fokozatban érezni a 2 Nm-nyi és a 6 lóerőnyi többletet, amivel a Swift lepipálja ellenfelét. Az erőátvitel lényegesen csendesebb, mint a Splashnél, de utóbbi váltókulisszája pontosabb

Az Autó2 újság 2008/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Interaktív ponttáblázat

Töltse le interaktív ponttáblázatunkat!

Az Autó2 újság 2008/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás