2009. március 16. hétfő, 00:52
Összehasonlító teszt: Suzuki Splash 1.2 16V GLX, Suzuki Swift 1.3 16V GLX - Apja fia
Borsot törhet-e a Swift orra alá közeli rokona, az új Splash?
Képekben
 |  |  |  |  |
A Swift jobban irányítható, a Splash karosszériája kanyarban erősebben dől. A Swift a 2008-as modellévben némileg átszabott légbeömlőjű lökhárítókat kap |
| | Hagyományos sebesség- és fordulatszámmérő, benzinszintjelző és vízhőmérő alkotja az egyszerű formájú műszerpultot. A középkonzol sokkal praktikusabb, mint a Splashnél. A kormányról vezérelhető CD-s rádió és a manuális klíma a GLX-nél sem alapára |
| | Látványosabb, de kevésbé jól áttekinthető a Splash műszerpultja, még a vízhőmérőt is lehagyták. Magasabban van a váltókar, mint a Swiftnél, nem praktikus a széles középkonzol. Az MP3-as rádió a GLX-szinten alapáron jár, de a klíma itt is extra |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
Szembetűnő a két autó közötti magasságkülönbség. Az ajtók szélesre tárulnak, a Splashnél finomabban, halkabban csukódnak |
| | A Swiftben hátul kisebb a fejtér, de így sem kell behúznia a nyakát a magas utasnak. A középső padlóhullám itt is jócskán kitüremkedik |
| | A térérzet a Splashben jobb, az ülések viszont ugyanolyan kényelmesek mindkét modellben. Három fejtámla alapáron jár, első oldallégzsák viszont csak a Splash GLX-ben szériatartozék |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
Jól látszik, mennyivel magasabbra nyílik a Splash ötödik ajtaja, így a pakolás is könnyebb az ifjabbik Suzukiba. A rakodási küszöb a Swiftben alacsonyabb, a nyílás a Splashnél a tágasabb |
| | Aki gyakran szállít nagyobb tárgyakat, a Swiftet nem fogja szeretni: a bővítés időigényes, a raktérpadlón sok a kipúposodó alkatrész, a felemelt ülőlap jelentősen korlátozza a beemelhető rakomány hosszát |
| | Majdnem teljesen sík a padló, a háttámla ledöntése után. Csomagtér-világítás mindkét autóban van |
|
| |  | | |

| |  | |  |
Mindkét autónál hasonlóan jól operál a tárcsa/dob alapú fékrendszer, a rugózást Splashnél valamivel keményebbre hangolták. A 185/60 R15-ös gumik a Splash GS-kiviteléhez járnak, alapesetben 165/70 R14-es méretűek az abroncsok, mint a Swiftnél |
| | Húzatáskor zajosabb az 1,2 literes 86 LE-s aggregát, mint a Swift 1,3-asa. Bár a Splash karosszériája magasabb és nehezebb, átlagfogyasztása 3 decivel kedvezőbb a Swifténél: 5,5 l/100 km |
| | Főként városban, negyedik fokozatban érezni a 2 Nm-nyi és a 6 lóerőnyi többletet, amivel a Swift lepipálja ellenfelét. Az erőátvitel lényegesen csendesebb, mint a Splashnél, de utóbbi váltókulisszája pontosabb |
|
Az Autó2 újság 2008/5. számában megjelent cikk rövidített változata
Interaktív ponttáblázat
Töltse le interaktív ponttáblázatunkat!
Az Autó2 újság 2008/5. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
comments