Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Összehasonlító teszt: Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, Renault Laguna Dynamique 2.0 dCi, Toyota Avensis 2.0 D-4D Sol Plus - Flottások

Családi és cégautónak egyaránt jók, tágasak, s modern dízeleikkel takarékosak is. A középkategória két újoncát és egy régi sikerkovácsát hasonlítottuk össze.

Képekben

 

 

 
A három márka három stílus: a Ford sportos, a Renault futurisztikus, a Toyota a leginkább konzervatív. A fényezett lökhárítókat egyiküknél sem védi „koptatócsík”, s az oldallemezeket is egyedül a Lagunán óvja fényezett műanyag betét
 
Formában nincs nagy különbség, kihasználhatóságban jelentős többlet az ötajtós kialakítás – a Laguna csakis így mérkőzik, a másik két versenyző csekély felárért kínálja a jókora csapóajtót
  
    
A Mondeónál a fabetétek a Ghia-felszereltség részei, ahogyan a gombos motorindítás is. Mindkét oldalon széles a lábnak szánt tér
 
A Renault műszerfala a legegyedibb. Fémbetétek az ajtókra is jutottak, pakolóhelyből nincs sok
 

Nyugodt formaterv és a hármas legjobb pakolóhely-kínálata jellemzi a Toyotát, a gyári navigáció most akciós (100 000 Ft)

    

  

A Fordban a legnagyobb (de így sem túl bőséges) a hátsó fejtér, és a legszélesebb a belső
 
Hiába a Renault-é a hármas leghoszszabb hátsó ülőlapja, a fejtér –  a nem panorámatetős verziókban is – szűk, a lábhely pedig a hármas legkisebbje
 
Jó az öreg: a hátul ülők az Avensisben utaznak a legkényelmesebben, igaz, a könyöklő egyedül itt nem rekeszes
    

  

A legszűkebb csomagtérnyílás és a legjelentősebb csomagtérküszöb is a Mondeóé, az üléshajtás sík raktérpadlót eredményez
 
Az ötajtós karosszériaforma jópontokat hoz a legkisebb csomagterű Lagunának
 
A lépcsőshátúak között tágnak számít az Avensis csomagtérnyílása, kár, hogy a zsanérok a raktérbe lógnak, a fedél visszacsapódásra hajlamos, az ülőlapokra fekvő háttámlák pedig nem hajlanak a raktér síkjába
    

 

 

 
A Mondeo turbódízele erejével és zajával egyaránt a mezőny középutasa
 
A Laguna 150 lovas dCi-je a trió legizmosabbja, de turbólyuka is a legnagyobb
 
Bár az Avensis D-4D-je az összevetés leggyengébbje, alacsony fordulaton ez terhelhető a legjobban, és ez a legcsendesebb is
    

Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Interaktív ponttáblázat

Töltse le interaktív ponttáblázatunkat!

Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás