Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Összehasonlító teszt: Ford Focus 1.6 Ti-VCT Trend, Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort, Toyota Corolla 1.6 VVT-i Terra Ice - Ûrkorszak?

Vajon legyőzi-e az alsó-középkategória legnépszerűbbjei közé tartozó Ford Focust és Toyota Corollát az űrkorszaki formatervű új Honda Civic?

Képekben

A Fordhoz alapáron fényezetlen oldalsó védőcsíkok járnak, a Hondán az ajtókat nem védi műanyag betét, ám a küszöbökön, a kerékjárati íveken és a köténylemezeken a kőfelverődésektől és a parkolási sérülésektől is óvó műanyag csík fut körbe. A Toyotát csupán elülső szoknyája alatt védi festés nélküli műanyag
 
A Corolla háta a legmeredekebb, a Civic mosó nélküli hátsó üvegét a harmadik féklámpát is hordó spoiler osztja két részre, a Focus záróoszlopai a legkarcsúbbak
 
A legkisebb csomagterű Corolla ötödik ajtajánál a Focusé és a Civicé is magasabbra emelkedik
    
  
A Focus műszerfala hagyománykövető, könnyen leolvasható, alsó része a felsőnél kevéssel világosabb tónusú, tetején fedeles rekesz ül
 
A Honda egyéni műszerfala: a kormány hatalmas fordulatszámmérő, közepén a számítógép üzenetei, mellette a visszajelzőlámpák, a vízhőfokmérő és az üzemanyag-szintjelző, feljebb a sebesség számokkal megjelenítve, valamint a gazdaságos vagy a sportos üzem LED-fényei, a középkonzol felett pedig a szellőzés és az audio-rendszer kijelzője olvasható le
 
A Toyota órái vetíttettek, könnyen értelmezhetők, az ötéves Corolla műszerfala ma már kissé ódivatúnak hat. Az ajtók és a középkonzol fémszínű betétei nem alapárasak
    

 

 

Noha a Focusban a legkisebb a hátsó lábtér, még 180 centi felettiek is kényelmesen elférnek. Zsebek az elülső ülések hátlapján és a hátsó pad széleinél is sorakoznak
 
A Honda lábtere elöl-hátul a legnagyobb, az elülső ülések hátlapja műbőr, az anyósoldalira zseb is került, az ötletesen hajtogatható hátsó pad alá normál helyzetében is sok minden elrejthető
 
A Toyota belső szélessége elmarad vetélytársaiétól, a hátsó padlómerevítő itt a legjelentősebb, zseb mindkét elülső ülés hátoldalára jár
    
   
A Focus ülései fejtámaszkivétel nélkül dönthetők előre, de az ülések tövében jelentős küszöb marad
 
A Civic ülései egyetlen mozdulattal előrebillenthetők, a raktérküszöb itt a legjelentősebb, ám a padló teljesen sík
 
A Corolla hátsó padja szinte a csomagtér síkjába fekszik, a futómű itt lóg be a legjelentősebben
    
  
A kipufogóoldalon is változó vezérlésű Ford-motor kis fordulatról húz, a hármas legcsendesebbje
 
Noha a hármas legmodernebb és legzajosabb motorja a Civicé, a sportosan forgó blokk hangja nem bántó
 
A Corolla motorja 2000-res fordulat alatt nem dolgozik szívesen, igazán 3000-től él
    

Az Autó2 újság 2006/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Az Autó2 ezt a cikkét az Allianz Hungária Vezetéstechnikai Centrum segítségével készítette.

Interaktív ponttáblázat

Töltse le interaktív ponttáblázatunkat! (Micorsoft Excel file) 

Az Autó2 újság 2006/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás