Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Összehasonlító teszt: Ford Focus 1.6 16V Trend, Hyundai i30 1.6 16V Comfort, Renault Mégane 1.6 16V Expression, Volkswagen Golf 1.4 TSI Trendline - Középhullám

Az Európában az eladások zömét adó alsó-középosztály nálunk is egyre népszerűbb, négy meghatározóját versenyeztettük.

Képekben

Majdnem időrendi sorrendben állnak: a Focus a legkorosabb, az i30 másfél éve, a Mégane most, a Golf nemrég érkezett
 
A Golf a leginkább kombis, a Mégane a leginkább kupés, ennek ellenére utóbbi adja a legnagyobb csomagteret
 
A legnagyobb csomagtérnyílás és a legkisebb raktérküszöb egyaránt a Focusé
    

  

A Focus műszerpultja kéttónusú műanyag, a felső sötétebb árnyalat puha és tükröződésmentes. Az audiorendszer egyedül itt nem MP3-olvasós
 
A Focuséhoz hasonlóan csak ötsebességes a Hyundai váltója, műszerfali fényei kékek, klímája alapáron automata
 
Kívülről-belülről a Renault formavilága a legegyedibb, a digitális sebességmérő közvetlenül tudósít
    

 

 

 Formájával konzervatív, anyagminőségével mégis forradalmi a Golf kokpitje, kormánykereke nagyon tág tartományban állítható
 
A legkisebb láb- és fejtér is elegendő a Focusban, praktikus a rekesz az ülőlap szélén 
 
A legnagyobb hátsó lábtérhez kemény első háttámlaborítás jár a Hyundaiban, a hátul ülők nem rugdoshatják a sofőrt
    

  

Magas vezető mögött kevés hely marad a Mégane-ban, a középső hely satnya
 
Hátul a Golf a legszélesebb, itt van a legtöbb hátsó fejtér, és a térdek előtt is marad rés
 
A Ford csomagtérnyílása a legnagyobb a négyesben, 13 cm-es raktérküszöbe a legalacsonyabb, az űrméret csupán 20 l-rel marad el a Renault-étól
    

 

 

 

Üléshajtáskor a Hyundai csomagtérpadlóján a legkisebb a szinteltérés. A legkisebb poggyásztér sem szűkös, nyílása azonban keskeny
 
A legnagyobb, 405 l-es csomagtér a legmagasabb, 20 cm-es küszöbön keresztül pakolható a Mégane- ban
 
Igényesen kárpitozott a Golf raktere, a leghosszabb, 1,5 m-es bővített térhez a legjelentősebb, 9-cm-es padlólépcső társul
    

 

 

A Renault hatfokozatú váltójának a leghosszabb az áttétele, motorja 3000/min fordulaton a leghangosabb
 
A legöregebb motor is teljesen könynyűfém, 16 szelepes, változó szelepvezérlése viszont nincsen
 
A Hyundai benzinese a Golffal azonosan 122 lóerős, ötfokozatú váltójával országúton hangos
    

 

  

A kevés néha több! A Volkswagen, kis 1,4-es turbósa nyomatékával, zajtalanságával veri a mezőnyt, hatfokozatú kéziváltója példás
 
 
 
 
    

Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!

Interaktív ponttáblázat

Töltse le interaktív ponttáblázatunkat!

Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás