Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Összehasonlító teszt: Fiat Grande Punto 1.4 8V Dynamic, Renault Clio 1.4 16V Authentique, Toyota Yaris 1.3 VVT-i - Családremények

Az elmúlt fél évben érkezett kisautók kül- és belméreteikkel, kifinomultságukkal az alsó-középkategóriát súrolják, ráadásul mindhármuk EuroNcap-töréstesztje ötcsillagos. Joggal pályáznak a családi főautó szerepére.

Képekben

A legnagyobb Fiatnak a leghosszabb az elülső túlnyúlása, a külméreteiben középutas Renault tengelytávja és csomagtere a legnagyobb, a Yaris belterének sokoldalú variálhatóságával ellensúlyozza társainál kisebb méretét. Azonos vevőkörre, más-más egyéniséggel pályáznak
A Fiat magasra helyezett lámpái a legfeltűnőbbek, védőcsíkok a Puntónak csak az oldalán, a Cliónak azonban a lökhárítóin is vannak. A Yaris egyáltalán nem kapott védelmet
Kívülről csak távirányítóval nyitható, rakodópereme a legmagasabb, ám a legmagasabbra emelkedik és a legszélesebb nyílású a Grande Punto csomagtérajtaja. Lehúzófül mindegyikhez jár, a nyitáshoz a Punto ajtajának csupán a pereme fogható
A Fiat műszerfalát kemény műanyag borítja, komorságát világos betétei oldják, a kormányról vezérelhető CD-rádió alapáras. Az elülső oszlopok vaskosak, a tövükben levő kisablakok javítják a kilátást
Finom vonalai és világosabb alsó traktusa miatt a Clio műszerfalának kemény műanyaga nem zavaró, a felső kijelzőt is tartalmazó CD-rádió feláras, a központi zár menetben automatikusan reteszel
A Yaris műszerfala a legmodernebb, pakolórekeszből is itt van a legtöbb. Kesztyűtartóból kettő is jár, s még a kormány mögött, az oldalsó szellőzők alatt és a középkonzol oldalaiban is rekeszeket alakítottak ki
A Fiat csomagtérpereme a legmagasabb, az osztottan előrehajló ülés némi küszöböt hagy, a csomagtér és a kalaptartó kárpitozása példás
Az előrehajtható ülés oszthatósága a Clióhoz feláras, a csomagküszöb magas. A rögzítőszemek egyedül a Renault csomagterében alapárasak
A Yaris csomagterének padlója szinte egy síkban van a lökhárító peremével. A tologatható, szabályozható dőlésszögű hátsó üléstámlákat tépőzáras redőny köti össze a kalaptartóval
Legnagyobb külméretei ellenére a Grande Punto hátsó tere a legszűkebb – igaz, az ülőlap itt a leghoszszabb. A középső fejtámasz feláras. Zsebet csak az anyósülés hátára varrtak
Hátul ülésméretben és lábtérben is középutas a Renault, a középső helyet gyerekekre méretezték. Az elülső ülések háta az alapfelszereltségnél műbőr borítású, a kézifék mögé pohártartót építettek
A Yaris hátsó padja a legkisebb, formázottsága minimális, ügyes variálhatóságával a legnagyobb lábteret kínálja, s egyedüliként a támla alapáras dönthetőségét is kínálja. Mindkét elülső ülés hátuljára jutott zseb
A Fiat hosszú löketű motorja hengerenként két-szelepes, teljesítménye nem kimagasló, de nyomatékkarakterisztikája kellemes, zaja a legcsekélyebb
A Renault hengerenkénti négyszelepese 2200-as fordulattól kellemesen húz, erejét folyamatosan fokozza, 4000-től hangja és teljesítménye is sportos
A Yaris teljesen könnyűfém, változó vezérlésű motorja messze a trió legkorszerűbbje, ugyanakkor a teszt leghangosabb egysége is. Egyedül a Yaris ablaktörlői nem aeroblade-ek

Az Autó2 újság 2006/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Az Autó2 ezt a cikkét az Allianz Hungária Vezetéstechnikai Centrum segítségével készítette.

Interaktív ponttáblázat

Töltse le interaktív ponttáblázatunkat!

Az Autó2 újság 2006/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás