Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Összehasonlító teszt: Fiat Grande Punto 1.3 Multijet Dynamic, Opel Corsa 1.3 CDTI Enjoy - Féltestvérharc

Az egykori Fiat–GM-konszernházasság egyetlen igazi közös modellpárosának tagjai azonos alapjaik ellenére nagyon is különbözőek.

Képekben

Hasonló vonalvezetésű, azonos műszaki alapú, mégis teljesen eltérő arcot mutat a kisautópáros
 
A Fiat csomagtérnyílása szélesebb ugyan, ám küszöbe akár egy felnőttet is elrejthet. A csomagtérajtók kellő magasságba emelkednek, lehúzásukat (a Corsánál mindkét oldalon) belső kapaszkodó segíti
 
A Puntók hátsó lámpái az első generáció óta koccanásvédett és jól látható helyre, a C-oszlopokra kerülnek. A Corsa fara astrás képű, az ablaktörlők mindkét autón elöl-hátul aeroblade-ek
    
  
A Grande Punto műszerfalát világos betétei teszik egyedivé, anyagai kemények, a váltó és a kormánykerék bőrözése alap, a kétzónás klímaautomatika feláras
 
A parádés hátsó beltér közös jellemző, a fejnél és a lábaknál is szellős a hely, a fejtámaszok a támlákba süllyeszthetők
 
A Fiat csakis távirányításra (kulcsról vagy a középkonzolról) nyíló csomagtérajtaja az Opelénél 10 literrel kisebb, de 12 voltos csatlakozót is kínáló térbe nyílik
    
  
A Corsa finom anyagokból építkező műszerfalán nincs vízhőfokmérő. A középkonzol világos betétei a szélvédőben zavaróan tükröződhetnek
 
Az elülső háttámlák ívelésével a Corsa a Fiaténál nagyobb hátsó teret ad a széleken ülők lábainak, a középső utas lábhelyét azonban a kézifék mögötti rekesz leszűkíti
 
A Corsa csomagtérnyílását szűkítik ugyan a lámpák, ám a küszöb a Grande Puntóénál kisebb, s a raktérpadlót magasabban rögzítve el is tűnik. A rögzítőfülek és a fedeles rekeszek alapárasak
    

 

 

A Grande Puntónál az előredönthető ülőlap helyére fekvő háttámla csekély lépcsővel folytatja a csomagtér síkját
 
A Corsánál csak a háttámlák dönthetők, ám billentésükkel az ülőlapok is lesüllyednek, így azok majdnem a csomagtérpadló emelt szintjébe fekszenek
 
A teljesen azonos motorok közül a Fiáté a gyengébb zajszigetelésű és egyenetlenebb nyomatékleadású
    

  
Az Opel motorirányító szoftverével és turbószabályozásával a Fiat-eredetű kis turbódízel kulturáltabban jár, és turbólyuka is kisebb
 
 
 
 

Az Autó2 újság 2007/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Interaktív ponttáblázat

Töltse le interaktív ponttáblázatunkat!

Az Autó2 újság 2007/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás