Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Összehasonlító teszt: Fiat Bravo 1.4 16V Active, Kia cee’d 1.4 16V CVVT EX Plus, Seat Leon 1.4 16V Reference - Szükséges és elégséges

Az 1,4-es kompaktmezőnyben egyre élesebb az ár- és szolgáltatáscsata. Hogy áll itt az újonc Bravo?

Összehasonlító teszt

Gyorsulásban a Kia a legjobb, s végsebességben is övé a győzelem. A Bravo a második, a Leon a harmadik ugyanezekben a "versenyszámokban"
 
A tengelytávbajnok a Kia. A Bravo a leváltott Stilo padlólemezén áll, a Leon a mai Golfén. Csak a Fiat hátsó futóműve csatolt lengőkaros, a többieké független
 
A Bravo csomagtérfedele nem nyílik elég magasra, s a kiálló zárszerkezet is veszélyezteti a pakoló fejét. A Leon és a cee’d alap raktérmérete majdnem azonos, a hátsó oszlopok mind vastagok, de Kiában takarnak a legkevésbé
    
  
A Bravo műszerfala anyagában és kidolgozottságában is a hármas legjobbja, bár a sebességmérőt nehéz leolvasni, s pakolóhelyből sincs sok
 
Puha burkolat fedi a cee’d könnyen értelmezhető műszerfalát. Az USB-csatlakozó alapáras
 
A Leon műszerei a legkönnyebben értelmezhetők a hármasból, s a kevés kapcsolós középkonzol is könnyen kezelhető
    

 

 

A hátsó ülőlap a Fiatban a leghosszabb, de a középső padlómerevítő itt a legmagasabb, így hosszú távon csak ketten férnek el jól
 
Az ülőlap hátul a Kiában a legrövidebb, de az utasok lábfeje kényelmesen elfér a magas első ülések alatt
 
A hátsó lábhely a Seatban a legnagyobb, ám pakolóhelyek szinte egyáltalán nincsenek
    
   
A Bravo megnövelt rakterének padlója sík, a csomagokat magas peremen kell átemelni. A szélesség a legnagyobb a három közül
 
A cee’dbe a legkönnyebb pakolni, ajtaja magasra nyílik, a küszöb alacsony
 
A Leon raktérpadlója a leghosszabb a három közül. A hátsó ülőlap fix, csak a támlarészek dőlnek, így a bővített tér alja lépcsős
    
   
A Fiat 1,4-ese simán forog, hangja 4000/perc fölött sportosba vált, de ekkor nem hangos. A zajverseny másodikja
 
Motortechnikában a Kia jár az élen. A 109 lóerős, változó vezérlésű 1,4-es 3000/perc felett sportos dinamikával húz, 3500-tól már hangos
 
A Leon motorja 2000/perc alatt nem dolgozik szívesen, de egészen 5500-ig egyre erősödve húz. Az összehasonlítás legcsendesebbje
    

Az Autó2 újság 2007/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Interaktív ponttáblázat

Töltse le interaktív ponttáblázatunkat!

Az Autó2 újság 2007/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás