2009. március 16. hétfő, 00:52
Összehasonlító teszt: Fiat Bravo 1.4 16V Active, Kia cee’d 1.4 16V CVVT EX Plus, Seat Leon 1.4 16V Reference - Szükséges és elégséges
Az 1,4-es kompaktmezőnyben egyre élesebb az ár- és szolgáltatáscsata. Hogy áll itt az újonc Bravo?
Összehasonlító teszt
 |  |  |  |  |
Gyorsulásban a Kia a legjobb, s végsebességben is övé a győzelem. A Bravo a második, a Leon a harmadik ugyanezekben a "versenyszámokban" |
| | A tengelytávbajnok a Kia. A Bravo a leváltott Stilo padlólemezén áll, a Leon a mai Golfén. Csak a Fiat hátsó futóműve csatolt lengőkaros, a többieké független |
| | A Bravo csomagtérfedele nem nyílik elég magasra, s a kiálló zárszerkezet is veszélyezteti a pakoló fejét. A Leon és a cee’d alap raktérmérete majdnem azonos, a hátsó oszlopok mind vastagok, de Kiában takarnak a legkevésbé |
|
| |  | | |
 | |  | |  |
A Bravo műszerfala anyagában és kidolgozottságában is a hármas legjobbja, bár a sebességmérőt nehéz leolvasni, s pakolóhelyből sincs sok |
| | Puha burkolat fedi a cee’d könnyen értelmezhető műszerfalát. Az USB-csatlakozó alapáras |
| | A Leon műszerei a legkönnyebben értelmezhetők a hármasból, s a kevés kapcsolós középkonzol is könnyen kezelhető |
|
| |  | | |

| | 
| | 
|
A hátsó ülőlap a Fiatban a leghosszabb, de a középső padlómerevítő itt a legmagasabb, így hosszú távon csak ketten férnek el jól |
| | Az ülőlap hátul a Kiában a legrövidebb, de az utasok lábfeje kényelmesen elfér a magas első ülések alatt |
| | A hátsó lábhely a Seatban a legnagyobb, ám pakolóhelyek szinte egyáltalán nincsenek |
|
| |  | | |
 | |  | |  | |
A Bravo megnövelt rakterének padlója sík, a csomagokat magas peremen kell átemelni. A szélesség a legnagyobb a három közül |
| | A cee’dbe a legkönnyebb pakolni, ajtaja magasra nyílik, a küszöb alacsony |
| | A Leon raktérpadlója a leghosszabb a három közül. A hátsó ülőlap fix, csak a támlarészek dőlnek, így a bővített tér alja lépcsős |
|
| |  | | |
 | |  | |  | |
A Fiat 1,4-ese simán forog, hangja 4000/perc fölött sportosba vált, de ekkor nem hangos. A zajverseny másodikja |
| | Motortechnikában a Kia jár az élen. A 109 lóerős, változó vezérlésű 1,4-es 3000/perc felett sportos dinamikával húz, 3500-tól már hangos |
| | A Leon motorja 2000/perc alatt nem dolgozik szívesen, de egészen 5500-ig egyre erősödve húz. Az összehasonlítás legcsendesebbje |
|
| |  | | |
Az Autó2 újság 2007/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Interaktív ponttáblázat
Töltse le interaktív ponttáblázatunkat!
Az Autó2 újság 2007/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
comments