2009. március 16. hétfő, 00:52
Összehasonlító teszt: Citroën C5 2.0 HDi Dynamique, Opel Insignia 2.0 CDTI Edition, Toyota Avensis 2.0 D-4D Sol - Lépcsőzők
A céges és családi autók nálunk főleg négyajtósok, dízelmotorral. Három karakteres piaci szereplőt vetettünk össze.
Képekben
A tavaly év elején érkezett C5 felfüggesztésével, homorú hátsó szélvédőjével, az idén januárban debütált Insignia kupés tetővonalával, a nemzetközi színre lépése után alig néhány héttel nálunk is megjelent Avensis pedig sok apró finomságával (többek között az összehasonlításban egyedüliként Euro5-ös motorjával) tűnik ki. A tesztautók a népszerűbb lépcsőshátú karosszériával és a kategóriában legkelendőbb, 2,0 l-es turbódízelmotorral érkeztek. Az Opelből létezik a próbált 160 lóerősnél 300 000 forinttal olcsóbb, s a vetélytársakhoz is közelebbi teljesítményű, 130 LE-s is, de ilyen tesztautót sajnos nem kaptunk.
 |  |  |  |  |
A Toyota gömbölyded szögletességből sarkosra váltott, az Opel a sportos irányt tartotta jó ötletnek. Szinte a Citroën formavilága a legkonzervatívabb |
| | A franciába a legélvezetesebb pakolni, az Avensis nyílása a legszűkebb. Mindháromhoz elkél a tolatóradar; a Citroën és az Opel felárért adja, a Toyota Sol-felszereltségéhez viszont nem rendelhető |
| | A középkategóriából választók kedvelik a szedánformát. Csak az Opel kínál ötajtóst, a konkurensek kombival pályáznak a praktikus csomagtartóra szavazó vevőkre |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
Sok kezelőgombot a fix kormányközépre költöztettek, a középkonzol jól áttekinthető. Kár, hogy a vészvillogó kapcsolójáért a sofőr nyújtózkodni kényszerül |
| | Jól látszik, hogy a műszerfal szinte körülbástyázza a sofőrt; hosszú lábú vezetők szűknek érezhetik a kabint. A kézifék elektromos, a váltó a tesztautóban kézikapcsolású volt, de a fotózott darabban automata |
| | A narancssárgás fényű műszereket könnyű leolvasni, a középkonzol nem bosszant gombrengeteggel. Az elektromos kézifék kapcsolóját a gyújtáskapcsoló alá bújtatták |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
Nem formázták kétszemélyesre a hátsó ülést, középen sem kényelmetlen az utazás. Jó, hogy szinte egysíkú a padló, kár az izzasztó szövetért és a szűk ajtózsebekért |
| | Csak átlagos a térkínálat, s a tető is meredeken zuhan, így 180 cm feletti utasoknak már közel lehet a plafon. A kardánalagút jókora |
| | Nem formázták kétszemélyesre a hátsó ülést, középen sem kényelmetlen az utazás. Jó, hogy szinte egysíkú a padló, kár az izzasztó szövetért és a szűk ajtózsebekért |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
Előredől a lap, és a támla is. Sok helyet vesz el a belógó zsanér burkolata. Az íves ablakot a szél tisztítja |
| | Sokkal ügyesebben oldották meg a zsanérok elvezetését, mint a C5-ben. A nyílást leszűkítik a lámpák, a hátsó ülések lapja nem hajtható előre |
| | Viszonylag kicsi nyílás, szabadon mozgó, belógó zsanérok. Ez a hármas legnagyobb csomagtere |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
Jól elszigetelték a kétliterest, de alapjárati rezonanciája eljut a kormányra. Az összevetésben ez fogyasztja a legtöbbet |
| | A kétliteres motor többféle teljesítményszinttel készül, e csapatban ez a legerősebb. 1500/perctől húz, hangja bemelegedésig kicsit érces, de nem zavaróan erős |
| | A csapat leggyengébbje, és egyben legtakarékosabbja is. A nyersen járó, de jól elszigetelt hangú négyhengeres hidegben a többiekhez képest hosszas izzítást kér |
|
| |  | | |
Legmodernebb szerkezetű motorjával, legtisztább kipufogó gázaival viszonylag magas ára, szerény alapellátmánya és sűrű szervizperiódusa ellenére is nyert a mezőny legfrissebbje, a Toyota Avensis. Alig maradt le a legöregebb, a Citroën C5. A francia nem csak az extravagáns műszaki és formai megoldások kedvelőinek lehet csábító: utastere tágas, futóműve kényelmes. Szervizciklusa hosszú, alapfelszerelése bőséges. Pontjai alapján hátulra szorult, formájával mégis sokaknál befutó lehet a kupés tetőívű, de formatervén túl egyéb kuriózumokat (elektromos állítású lengéscsillapítók, adaptív fényszóró, közlekedési táblákat felismerő rendszer) csak felárért mérő Insignia.
Bővebben Az Autó 2009/3. számában olvashat a cikk témájáról!
Interaktív ponttáblázat
Töltse le interaktív ponttáblázatunkat!
Bővebben Az Autó 2009/3. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
comments