2009. március 16. hétfő, 00:52
Összehasonlító teszt: Citroën C4 Picasso 2.0 HDi Exclusive, Ford S-Max 2.0 TDCi Titanium - Ki nyer most?
Az év autója az S-Max, legújabb ellenfele a C4 Picasso. A két egyterű végső soron közös motorral, de merőben eltérő részletmegoldásokkal, ám a minél jobb térhasznosítás alapkoncepciójával versenyez.
Képekben
 |  |  |  |  |
A 16 colos kerekeken gördülő Citroën buszosabb, a 17-eseken feszítő Ford sportosabb formavilágú. Az S-Max szélesített sárvédőjébe vájt szellőzőnyílásai céltalan formai elemek, a C4 Picasso műanyag első sárvédői a kisebb koccanásokat nyom nélkül viselik el |
| | Nehezen észrevehető, hogy magasságát leszámítva a Ford a nagyobb. Egyedül az S-Max hátsó lökhárítója kapott fényezetlen védőbetétet, a Citroën hátsó üvege külön is nyitható |
| | A csomagtérajtók közel egyforma magasságba emelkednek, könnyen lehet alattuk rámolni, a zárak nem fejveszélyesek, a méretes ajtók azonban nagy helyigénnyel nyílnak |
|
| |  | | |

| |  | | 
|
Az üléstámlák hátáról lehajtható támlahosszabbításokkal a Citroënben teljesen sík raktérpadló alakítható ki. A középső sor ülőlapjai a támlákhoz is állíthatók, a küszöb nélkül rakodható poggyásztér a Fordénál jobban variálható |
| | A Ford raktere nagyobb ugyan a Citroënénél, kihasználhatóságát rontja a padló szinteltérése, a raktérküszöb itt sem jelentős, de van |
| | Az S-Max csomagtere némi küszöbön át rakodható, ürege azonban minden variációban nagyobb a Picassóénál. A hátsó üveg nyitási lehetőségét a Citroënnel szemben felárért sem kínálja a Ford |
|
| |  | | |

| | 
| | 
|
A Picasso csomagtérnyílása teljes értékű, terhelhetőségét a légrugó nagyon javítja. Pakolását a pneumatikus rugózás a küszöb letérdepeltetésével is segítheti. A rendszer kizárólag a csomagtér oldalába épített kapcsolóval vezérelhető. A csomagteret is világító akkus elemlámpa az oldalfalból kiemelhető |
| | A lábhely és a belső szélesség a Fordban jobb, az ülések szélesebbek és határozottabb oldaltartásúak |
| | A belmagasság a Citroënben nagyobb, a magunk mögötti lábtér azonban a Fordban tágasabb |
|
| |  | | |
 | |  | |  | |
A Ford műszerfala hagyományos felépítésű, sportos stílusú. Figyelemre méltó a EuroNCAP-törésteszten is jópontokat hozó méretes térdhely. Az ülések tömésükkel, hangsúlyos oldaltartásukkal szintén a sportvonalat hozzák, a fémes borítású középső alagút technós hangulatot sugároz, ám helypazarló |
| | A kapcsolók zömét a kormánykarima közepén fixen álló légzsák köré építették a Citroën tervezői. A váltó és a kézifék az autóipar történetében talán először végre méltó helyére került: átlagos kapcsolók lettek a műszerfalon |
| | A Citroën egyedi műszerfala tetején két méretes rekesz is van, borítása megjelenésében és tapintásában finom. A tetőbe nyúló szélvédő lehajtható, tologatható napellenzővel árnyékolható, a világos tónusú műszerfal azonban a Fordéhoz hasonlóan tükröződik a szélvédőben, és ezen a fémes betétek csak rontanak |
|
| |  | | |
 | |  | | |
A Ford teljesítménye, de főként nyomatéka nagyobb a Citroënénél, kevéssel a fogyasztása is több |
| | Az eltérő borítás ellenére a motorok alapja azonos. A Citroën könnyűfém gépházteteje gyakorlatilag súlytalan |
| |
| |  | | |
Az Autó2 újság 2007/1. számában megjelent cikk rövidített változata
Az Autó2 ezt a cikkét az Allianz Hungária Vezetéstechnikai Centrum segítségével készítette.
Interaktív ponttáblázat
Töltse le interaktív ponttáblázatunkat!
Az Autó2 újság 2007/1. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
comments