2009. március 16. hétfő, 00:52
Összehasonlító teszt: Chevrolet Spark 1.0 Elite, Citroën C1 1.0 SX, Kia Picanto 1.0 EX - Tömegvonzás
A jó szupermini népszerű, mert kicsi, mozgékony, olcsó és tetszetős. Három márka küzd e jelzőkért.
Képekben
 | |  | |  |
Chevrolet néven a Daewoo Matiz naprakész változata árával, a Citroën egyéniségével, a Kia pedig praktikumával kíván hódítani. Az oldalvédő műanyag betét ennek ellenére csupán az utóbbin fényezett | | | Legmagasabbra a Spark csomagtérajtaja nyílik, a Citroënnek csupán a hátsó üvege nyitható, a Kia nyílása széles | | | A kerekek rendre a sarkokba kerültek, a térkihasználást a kombi jellegű, függőleges hátfalak is javítják | |
| | | | |
 | |  | |  |
A Spark középre tolt műszercsoportja könnyen olvasható. A felszabadult területet nem hasznosítja a műszerfal. A műanyagok kemények, rideg tapintásúak | | | A Citroën egyedi formavilágú, finom anyagokból építkező beltere a legüdítőbb, pakolóhelyei öblösek | | | A Picanto beltere szín- és formavilágával nagyautós a kicsik között. Újdonságok helyett bevált praktikus részletek kerültek a Kiába, textilkárpit is itt van a legbővebben | |
| | | | |
 | |  | |  |
A Spark csomagtartója alapesetben a legnagyobb. A nagy, kerek lámpák erősen szűkítik a nyílást | | | A Citroën nem ad csomagtéri ajtót, csupán a hátsó üveg nyitható, a raktérperem így magas. A nagyon rövid csomagtér csak a háttámlák előredöntésével bővíthető, az ülőlapok nem mozgathatók | | | Az osztott üléshajtással a Picanto raktere lesz a legnagyobb. A nyílás a legalacsonyabb, a pakolás könnyű | |
| | | | |
 | |  | |  | |
A csapat legkeskenyebbje a Spark, fejtámasz és öv három személynek jut, hely inkább csak kettőnek | | | Noha a C1 a legszélesebb, csak kétszemélyes a hátsó pad, a hely középméretűekre, de leginkább gyerekekre szabott | | | A belmagasság kellemes a Kiában, az ülőlap hosszú. Széltében a tér a hátsó sorban három személynek szűkös | |
| | | | |
 | |  | |  |
A Spark motorja fordulatszám-kedvelő, elemében 3000 felett van, utazótempója szabálykövetően 130 km/óra | | | A Citroën változó vezérlésű háromhengerese messze a trió legmodernebbje. Kis fordulatról terhelhető, zaja vetélytársaiénál kevéssel nagyobb | | | 1500-as fordulat alatt nem hajlandó dolgozni a Picanto motorja, igazán jól 3000-től húz, hangja az erő fogytával 5000 felett emelkedik, alapjáraton a mezőny leghalkabb erőforrása | |
| | | | |
Az Autó2 újság 2005/9. számában megjelent cikk rövidített változata
Interaktív ponttáblázat
Töltse le interaktív ponttáblázatunkat!
Az Autó2 újság 2005/9. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
comments