Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Összehasonlító teszt: Chevrolet Spark 1.0 Elite, Citroën C1 1.0 SX, Kia Picanto 1.0 EX - Tömegvonzás

A jó szupermini népszerű, mert kicsi, mozgékony, olcsó és tetszetős. Három márka küzd e jelzőkért.

Képekben

Chevrolet néven a Daewoo Matiz naprakész változata árával, a Citroën egyéniségével, a Kia pedig praktikumával kíván hódítani. Az oldalvédő műanyag betét ennek ellenére csupán az utóbbin fényezett
Legmagasabbra a Spark csomagtérajtaja nyílik, a Citroënnek csupán a hátsó üvege nyitható, a Kia nyílása széles
A kerekek rendre a sarkokba kerültek, a térkihasználást a kombi jellegű, függőleges hátfalak is javítják
A Spark középre tolt műszercsoportja könnyen olvasható. A felszabadult területet nem hasznosítja a műszerfal. A műanyagok kemények, rideg tapintásúak
A Citroën egyedi formavilágú, finom anyagokból építkező beltere a legüdítőbb, pakolóhelyei öblösek
A Picanto beltere szín- és formavilágával nagyautós a kicsik között. Újdonságok helyett bevált praktikus részletek kerültek a Kiába, textilkárpit is itt van a legbővebben
A Spark csomagtartója alapesetben a legnagyobb. A nagy, kerek lámpák erősen szűkítik a nyílást
A Citroën nem ad csomagtéri ajtót, csupán a hátsó üveg nyitható, a raktérperem így magas. A nagyon rövid csomagtér csak a háttámlák előredöntésével bővíthető, az ülőlapok nem mozgathatók
Az osztott üléshajtással a Picanto raktere lesz a legnagyobb. A nyílás a legalacsonyabb, a pakolás könnyű
A csapat legkeskenyebbje a Spark, fejtámasz és öv három személynek jut, hely inkább csak kettőnek
Noha a C1 a legszélesebb, csak kétszemélyes a hátsó pad, a hely középméretűekre, de leginkább gyerekekre szabott
A belmagasság kellemes a Kiában, az ülőlap hosszú. Széltében a tér a hátsó sorban három személynek szűkös
A Spark motorja fordulatszám-kedvelő, elemében 3000 felett van, utazótempója szabálykövetően 130 km/óra
A Citroën változó vezérlésű háromhengerese messze a trió legmodernebbje. Kis fordulatról terhelhető, zaja vetélytársaiénál kevéssel nagyobb
1500-as fordulat alatt nem hajlandó dolgozni a Picanto motorja, igazán jól 3000-től húz, hangja az erő fogytával 5000 felett emelkedik, alapjáraton a mezőny leghalkabb erőforrása

Az Autó2 újság 2005/9. számában megjelent cikk rövidített változata

Interaktív ponttáblázat

Töltse le interaktív ponttáblázatunkat!

Az Autó2 újság 2005/9. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás