2009. március 16. hétfő, 00:52
Összehasonlító teszt: Chevrolet Spark 0.8 Star automata, Hyundai Atos Prime 1.1 GLS Style automata - Antistressz
Parkolóhely-takarékos méretükkel, bal lábat kímélő automata váltójukkal a városi közlekedés kellemes alternatívái. A hazai minikínálat két legolcsóbbját vetettük össze.
Képekben
 |  |  |  |  |
Az alapáron fényezett lökhárítókat csak a Hyundaion védik festés nélküli betétek. A kerekek 13 colosak, az abroncsok a Sparkon 155, az Atoson 175 milliméter szélesek |
| | A csomagtér rakodópereme a Sparknál magasabb, a nyílás a kerek lámpák miatt szűkebb is az Atosénál. A raktérajtó lecsukását csak a Hyundaiban segíti kapaszkodó |
| | A Spark órái középre kerültek, a vezető előtt csak a kontrollámpák világítanak. A kesztyűtartó kicsi, de legalább van fedele. Rakodópolc a kormányoszlop alá is került |
|
| |  | | |
 | |  | | 
|
Az Atos hagyományos elvű műszerfalát a légbefújók teszik üdévé, a műszerek háza mögött pakolómélyedés van, a szellőzésirányítás maradi, tologatós. A kesztyűtartónak nincs fedele, az ülések tömete kemény, de kárpitozásuk a Sparkénál kellemesebb |
| | A Spark hátsó tere elvileg háromszemélyes, a beszállás kissé körülményes, középre legfeljebb gyerekek ültethetők |
| | Az Atos kétszemélyes hátsó ülése kellemesen magas, jó a fejtér is, mindkét elülső ülés hátlapjára jutott zseb |
|
| |  | | |

| | 
| |
|
A Spark hátsó ülése 40/60 arányban hajtható előre. A felhajtott ülőlap helyére fekvő támlával a raktér síkja szinte megmarad, az így kapott 1,23 méteres mélység a kisautók között kifejezetten nagynak számít |
| | Az Atos hátsó ülései 50/50 arányban dönthetők előre, a fejtámaszokat csak középállásnál hátrébb tolt elülső ülések esetén kell kivenni. Az összecsomagolt ülés előre is hajtható |
| | |
| |  | | |
Az Autó2 újság 2006/5. számában megjelent cikk rövidített változata
Az Autó2 ezt a cikkét az Allianz Hungária Vezetéstechnikai Centrum segítségével készítette.
Comments
comments