Újautó
Összehasonlító teszt: Chevrolet Aveo, Fiat Albea, Kia Rio - Dobozolók
A leghosszabb az Aveo, a legnagyobb tengelytávot azonban a Kia adja, így a lábhelyméret is a legkisebb csomagterű Rióban a legtágasabb.
Bevezetés
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A lépcsős hátú kisautó örökzöld kelet-európai sláger – klasszikus, sokak számára rangot jelentő karosszériaformát, nagy csomagteret és négy személynek is elegendő utasteret kínál. Összehasonlításunkban egy ál- és egy igazi koreai, valamint egy török gyártású olasz kofferes mérkőzik.
A kisautókat „kofferes“ karoszszériavéggel – a mienkéhez hasonlóan árérzékeny piacokon – elsősorban családi autónak vásárolják. A követelmények sokrétűek: komfortos futómű, hosszú utakra is elegendő motorteljesítmény, kényelmes utastér, jó városi manőverezhetőség és persze gazdaságos üzemeltetés. Tudathasadásos helyzet.
Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Karosszéria, utastér
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A tavaly érkezett Rio, a Kalosból Aveóvá változott Chevrolet és a nemrég frissült Fiat Albea közös jellemzője a négy méter feletti hossz, a szűk utastérátjáróval bővíthető csomagtér és a szélső helyeknél a hátsó üléssor felnőtteknek is elegendő térkínálata. A kormány magassága mindben, távolsága egyikükben sem állítható, közös „luxus“ a tanksapka és a csomagtér utastéri nyitása, és az elülső ülőlapok hossza is megegyezik. A hátsó fejtámaszok kivétel nélkül a támlákra tolhatók, a középső csupán az Albeából hiányzik, Isofix-csatokat is csak a Fiat nem ad. A hátsó üléstámlák rendre aszimmetrikus osztással dönthetők, az ülőlap csak az Albeában hajtható (szintén osztottan) előre, az Aveóban és a Rióban az amúgy sem magas csomagtartó-utastér átjáróban jelentős lépcsőt képez az ülőlapra hajló támla.
Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Motor, erőátvitel
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A három 1,4-es közös jellemzője az acélöntvény-blokk, csak hengerfejeik készültek aluötvözetből. Mindhármuk felülvezérelt, vezérművüket fogazott szíj hajtja. A Fiat hengerfejében egyetlen bütykös tengely működteti a hengerenként mindössze két szelepet, a két koreai korszerűbb, kétvezértengelyes, hengerenként négy szeleppel. Az Aveo és a Rio pillangószelepét bovden mozgatja, az Albea gázpedálja azonban elektromos. A sebességváltó mozgatószerkezete mindháromban huzalos, a tengelykapcsolók hidraulikus mozgatásúak.
Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Futómű
A felfüggesztések szerkezete a kategóriaátlagot hozza. Elöl mindhárom autóban segédvázas kanyarstabilizátoros McPherson-szerkezet dolgozik, hátra pedig külön stabilizátor nélküli csatolt lengőkarokat szereltek (a csatolórúd stabilizátor is egyben). A fékek elöl hűtött tárcsásak, hátul azonban csak a Kia ad tárcsaféket, a Fiat és a Chevrolet hátulját dobok lassítják. A kormány mindháromban hagyományos, hidraulikus rásegítésű.
Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Felszereltség, költség
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A három autó, azonos hengerűrtartalma miatt azonos kötelező biztosítási kategóriába is tartozik. Nem az alapkiviteleket, hanem a már néhány kényelmi extrát is nyújtó második szintet választottuk mindegyik típusnál. A hármas valamenynyi tagjánál az alapfelszerelés része a vezetőoldali és az utasoldali légzsák, az állítható magasságú szervokormány, az elektromos elülső ablakemelő, a fényezett tükörház és lökhárító, a pollenszűrő, a színezett üveg, az osztottan dönthető hátsó üléstámla és a központi zár. Oldal- és függönylégzsák, kitörésgátló, fedélzeti számítógép és tempomat az adott felszereléssel nem elérhető hozzájuk. A legolcsóbb a Fiat, a legdrágább az Aveo, s az utóbbi egyben a legjobban felszerelt is. A casco a Fiatnál a legborsosabb, a Chevynél pedig a legkedvezőbb árú, s az Aveo motorja fogyasztja a legtöbbet.
Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Összehasonlító műszaki táblázat
Összehasonlító műszaki táblázat | |||||||
Chevrolet Aveo 1.4 16V | Fiat Albea 1.4 8V | Kia Rio 1.4 16V | |||||
Hengerszám/szelepszám | 4/16 | 4/8 | 4/16 | ||||
Befecskendezés | Hengerenkénti | ||||||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1399 | 1368 | 1399 | ||||
Furat x löket [mm] | 77,9 x 73,4 | 72,0 x 84,0 | 75,5 x 78,1 | ||||
Kompresszióviszony | 9,5:1 | 11,0:1 | 10,0:1 | ||||
Teljesítmény [LE/kW(1/perc)] | 94/69(6200) | 77/57(6000) | 97/70(6000) | ||||
Nyomaték [Nm(1/perc)] | 130(3400) | 115(3000) | 125(4700) | ||||
Végsebesség [km/h] | 176 | 162 | 177 | ||||
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra [s] | 11,1 | 13,5 | 12,3 | ||||
Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes [l/100km] | 8,9/5,4/6,7 | 7,7/5,1/6,2 | 7,9/5,2/6,2 | ||||
Hossz x szélesség x magasság [mm] | 4310x1710x1505 | 4185x1705x1490 | 4240x1695x1470 | ||||
Tengelytáv [mm] | 2480 | 2440 | 2500 | ||||
Nyomtáv elöl/hátul [mm] | 1450/1430 | 1415/1440 | 1470/1460 | ||||
Saját tömeg [kg] | 1047 | 1120 | 1064 | ||||
Megengedett össztömeg [kg] | 1540 | 1530 | 1360 | ||||
Csomagtér [l] | 400 | 515 | 360 |
Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...