Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Összehasonlító teszt: Chevrolet Aveo, Fiat Albea, Kia Rio - Dobozolók

A leghosszabb az Aveo, a legnagyobb tengelytávot azonban a Kia adja, így a lábhelyméret is a legkisebb csomagterű Rióban a legtágasabb.

Bevezetés

A Chevrolet raktérnyílása a legszűkebb a három közül. A Fiáté ugyan magas peremű, de tágas, a középutas Kia fényezetlen hátsó betétje parkoláskor és pakoláskor is jó szolgálatot tesz
A Chevrolet raktérnyílása a legszűkebb a három közül. A Fiáté ugyan magas peremű, de tágas, a középutas Kia fényezetlen hátsó betétje parkoláskor és pakoláskor is jó szolgálatot tesz

A lépcsős hátú kisautó örökzöld kelet-európai sláger – klasszikus, sokak számára rangot jelentő karosszériaformát, nagy csomagteret és négy személynek is elegendő utasteret kínál. Összehasonlításunkban egy ál- és egy igazi koreai, valamint egy török gyártású olasz kofferes mérkőzik.

A kisautókat „kofferes“ karoszszériavéggel – a mienkéhez hasonlóan árérzékeny piacokon – elsősorban családi autónak vásárolják. A követelmények sokrétűek: komfortos futómű, hosszú utakra is elegendő motorteljesítmény, kényelmes utastér, jó városi manőverezhetőség és persze gazdaságos üzemeltetés. Tudathasadásos helyzet.

 

Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Karosszéria, utastér

Egyedül a Fiat elülső üléseire nem kerültek rakodózsebek, a belső szélesség itt a legnagyobb, középre azonban nem jár fejtámasz
Egyedül a Fiat elülső üléseire nem kerültek rakodózsebek, a belső szélesség itt a legnagyobb, középre azonban nem jár fejtámasz

A tavaly érkezett Rio, a Kalosból Aveóvá változott Chevrolet és a nemrég frissült Fiat Albea közös jellemzője a négy méter feletti hossz, a szűk utastérátjáróval bővíthető csomagtér és a szélső helyeknél a hátsó üléssor felnőtteknek is elegendő térkínálata. A kormány magassága mindben, távolsága egyikükben sem állítható, közös „luxus“ a tanksapka és a csomagtér utastéri nyitása, és az elülső ülőlapok hossza is megegyezik. A hátsó fejtámaszok kivétel nélkül a támlákra tolhatók, a középső csupán az Albeából hiányzik, Isofix-csatokat is csak a Fiat nem ad. A hátsó üléstámlák rendre aszimmetrikus osztással dönthetők, az ülőlap csak az Albeában hajtható (szintén osztottan) előre, az Aveóban és a Rióban az amúgy sem magas csomagtartó-utastér átjáróban jelentős lépcsőt képez az ülőlapra hajló támla.

 

Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Motor, erőátvitel

A hármas legnyomatékosabb és legjobb gyorsulású motorja az Aveóé. A motorháztetőn egyedül itt nincs zajfogó betét
A hármas legnyomatékosabb és legjobb gyorsulású motorja az Aveóé. A motorháztetőn egyedül itt nincs zajfogó betét

A három 1,4-es közös jellemzője az acélöntvény-blokk, csak hengerfejeik készültek aluötvözetből. Mindhármuk felülvezérelt, vezérművüket fogazott szíj hajtja. A Fiat hengerfejében egyetlen bütykös tengely működteti a hengerenként mindössze két szelepet, a két koreai korszerűbb, kétvezértengelyes, hengerenként négy szeleppel. Az Aveo és a Rio pillangószelepét bovden mozgatja, az Albea gázpedálja azonban elektromos. A sebességváltó mozgatószerkezete mindháromban huzalos, a tengelykapcsolók hidraulikus mozgatásúak.

 

Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Futómű

A világos kárpitozású Rio beltere hangulatával magasabb kategóriákat idéz, a klíma/szellőzés digitálisan vezérelhető. A vezetőülés magassága
A világos kárpitozású Rio beltere hangulatával magasabb kategóriákat idéz, a klíma/szellőzés digitálisan vezérelhető. A vezetőülés magassága és dőlésszöge egyaránt szabályozható, jár hozzá könyöktámasz is

A felfüggesztések szerkezete a kategóriaátlagot hozza. Elöl mindhárom autóban segédvázas kanyarstabilizátoros McPherson-szerkezet dolgozik, hátra pedig külön stabilizátor nélküli csatolt lengőkarokat szereltek (a csatolórúd stabilizátor is egyben). A fékek elöl hűtött tárcsásak, hátul azonban csak a Kia ad tárcsaféket, a Fiat és a Chevrolet hátulját dobok lassítják. A kormány mindháromban hagyományos, hidraulikus rásegítésű.

 

Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Felszereltség, költség

A Fiat rekordméretű csomagtere az előrehajtható ülőlappal a padló síkjának megtartásával bővíthető. Az ajtózsanérok külön házba hajlanak
A Fiat rekordméretű csomagtere az előrehajtható ülőlappal a padló síkjának megtartásával bővíthető. Az ajtózsanérok külön házba hajlanak

A három autó, azonos hengerűrtartalma miatt azonos kötelező biztosítási kategóriába is tartozik. Nem az alapkiviteleket, hanem a már néhány kényelmi extrát is nyújtó második szintet választottuk mindegyik típusnál. A hármas valamenynyi tagjánál az alapfelszerelés része a vezetőoldali és az utasoldali légzsák, az állítható magasságú szervokormány, az elektromos elülső ablakemelő, a fényezett tükörház és lökhárító, a pollenszűrő, a színezett üveg, az osztottan dönthető hátsó üléstámla és a központi zár. Oldal- és függönylégzsák, kitörésgátló, fedélzeti számítógép és tempomat az adott felszereléssel nem elérhető hozzájuk. A legolcsóbb a Fiat, a legdrágább az Aveo, s az utóbbi egyben a legjobban felszerelt is. A casco a Fiatnál a legborsosabb, a Chevynél pedig a legkedvezőbb árú, s az Aveo motorja fogyasztja a legtöbbet.

 

 

 

Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Összehasonlító műszaki táblázat

Összehasonlító műszaki táblázat
 
Chevrolet Aveo 1.4 16V
Fiat Albea 1.4 8V
Kia Rio 1.4 16V
Hengerszám/szelepszám
4/16

4/8

4/16

Befecskendezés
Hengerenkénti
Hengerűrtartalom [cm3]
1399
1368
1399
Furat x löket [mm]
77,9 x 73,4
72,0 x 84,0
75,5 x 78,1
Kompresszióviszony
9,5:1
11,0:1
10,0:1
Teljesítmény [LE/kW(1/perc)]
94/69(6200)
77/57(6000)
97/70(6000)
Nyomaték [Nm(1/perc)]
130(3400)
115(3000)
125(4700)
Végsebesség [km/h]
176
162
177
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra [s]
11,1
13,5
12,3
Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes [l/100km]
8,9/5,4/6,7
7,7/5,1/6,2
7,9/5,2/6,2
Hossz x szélesség x magasság [mm]
4310x1710x1505
4185x1705x1490
4240x1695x1470
Tengelytáv [mm]
2480
2440
2500
Nyomtáv elöl/hátul [mm]
1450/1430
1415/1440
1470/1460
Saját tömeg [kg]
1047
1120
1064
Megengedett össztömeg [kg]
1540
1530
1360
Csomagtér [l]
400
515
360

Az Autó2 újság 2006/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás