Újautó
Opel Tigra 1.4 Cosmo - Fejforgató
Az új Opel Tigrával lehetetlen feltűnésmentesnek maradni.
Élménytár
A harmadik generációs Opel Corsa alapjára épített kabrióként és kupéként is teljes mértékben helytálló Tigrát a legtöbb szemlélő komoly sportautónak veszi. Pedig csak formája az. A merevített kasztni üresen is 1,2 tonnát nyom, a Corsa második legerősebb benzinmotorja, az 1,4-es 90 lovas visszafogottan mozgatja csak. Városban ez a viszonylag rövid áttételeket és finom kapcsolást mutató váltóval még nem is feltűnő, amúgy is finoman kell vonulni a kis-macsóval, hogy minél többen szemügyre vehessék. Az emelkedőket megérző motor hangszigeteltségét jelzi, hogy még városban, nyitott tetővel is alig-alig hallható meg, ha a kelleténél alacsonyabban vett fordulatszám miatt becsörgéssel jelzi kínzását. Autópályán, 130-nál már 4000-ret forog a főtengely, innen már lanyha gyorsulással és erősödő motorzajjal szállhatunk csak szembe az előírt sebességgel. A szél felhúzott ablakok esetén ekkor még a szélfogó nélkülözésével sem tántorít el a kabriózás élményétől. Csukott tetővel az autópályás tempónál a visszafogott motorzaj és a keret nélküli oldalablakok felső szigetelésénél be-be szökkenő levegő nesze mellett a burkolatlan hátsó kerékjárattól érkező futóműzaj hallható.
A 4 légzsákkal védett beltérben a Corsa műszerfalát nagy zsebekkel tarkított, hosszú ajtók határolják, a beltér különlegessége az ülések mögötti 70 literes kabáttér, így nem kell minden ki-be szállásnál az elektrohidraulikus tetőmozgatót a csomagtérfedél felnyitására szólítani. A Tigra kabrió esetében a csomagtér 250, a kupénal 440 literes. Az emelhető magasságú vezetőüléssel és kormányoszloppal finoman beállítható vezetési helyzeten csupán a fékhez és a kuplunghoz mélyen fekvő gázpedál ront. A kezelőszervek egyébként nagyon kézre állnak, jól elkülönülnek, így találgatni sem kell közöttük. A belmagasság kissé alacsony, a beszállás görnyedést igényel.
A feszes hangolású – elől McPherson, hátul csatolt lengkőkaros – futómű ugyan érezhetően végigtapogatja az út egyenetlenségeit (a komolyabbak olykor még a kormányon is érezhetőek), de szempillantásnyira sem hagyja el azokat, a kanyarokban stabilan, semlegesen tartja a kasztnit; tesztautónk 205/50-es abroncsai feltehetőleg keményebbnek mutatták a rendszert, az alapkivitel 185/60-asához képest. A kormányzás kellően direkt a 2,72 fordulatos elektronikus fogasléces kormányművel, a rásegítés mértéke minden helyzetben eltalált. A motormérethez képest nagy önsüly következtében a motorfék hatása enyhe, a megállásban hatásosan segítenek a jó érzékű ABS felügyelete alatt dolgozó elől hűtött 26, hátul 24 centis tárcsafékek.
Noha a korábbiakban említett biztonsági szereltségek mellett már a Tigra alapváltozata is ad elektromos ablak- és tükörmozgatást, központi zárat, jó minőségű CD-s audiorendszert, a Cosmo szint ezt egyebek mellett még bőr/szövet kárpitozással, matt króm színű középkonzollal, 11 küllős, 205/50-es, 16 colos köpenyeket viselő alukerekekkel fejeli meg. A választható extrák közül tesztautónkban 240 000 forintos légkondi, 44 000 forintos ködfényszóró-pár, 75 000 forintos sebességszabályzó, valamint 56 000 forintos ülésfűtés figyelt a 20 000 forint felárért szerelt MP3-olvasó audiokiegészítés mellett.
A Tigra hétköznapi használhatóságát 1500 kilométeres teszttel vizsgáltuk, a főként egyedül utazó, legfeljebb egy személyt szállító, feltűnő autóra vágyóknak nyugodt szívvel ajánlható, a tető eső és mosópróbán is átesett. A donormodelltől teljesen eltérő, egyedi és próbánk tapasztalatai alapján nagy hatású formája és fő vetélytársánál, a Peugeot 206 CC-nél fél millió forinttal kedvezőbb, 3 999 000 forintos indulóára miatt nagy sikerre számíthat a Tigra. Konkurense ugyan kínál két szükségülést, amivel a Tigra nem büszkélkedhet, de kényelmes helyre mindkettő esetében csak egy áldozat csábítható.
A Tigráról lapunk 2005. január 13-án megjelenő számában bővebb tesztet is olvashatnak.
Műszaki adatok
Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, hengerenkénti befecskendezéses benzinmotor keresztben beépítve, acél blokk, könnyűfém hengerfej. Két lánchajtású vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1364 cm3, furat 73,4 mm, löket 83,6 mm. Kompresszió 10,5:1. Teljesítmény: 66 kW/90 LE (5600/min). Nyomaték: 125 Nm (4000/min). Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Elöl McPherson felfüggesztések segédalvázon, kanyarstabilizátorral, hátul csatolt lengőkarok. Fogasléces kormánymű, elektronikus rásegítéssel. Elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló. Gumiméret: 205/50 R16 Csomagtér: 250/440 + 70 l. Üzemanyagtartály: 45 l. Hossz x szélesség x magasság: 3921x1685x1364 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1235/1450 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 12,4 s. Végsebesség: 180 km/h. Fogyasztás (EU városon kívül/város/vegyes): 5,0/8,1/6,1 l/100 km. Tesztátlag: 7,5 l/100 km. Szervizperiódus: 30 000 km vagy két év.
Ára: 4 349 000 Ft
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...