Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Opel Meriva 1.3 CDTI Cosmo - Mindenes

A Corsa-alapú egyterű városban is kényelmesen manőverezhető, szellős utasterével pedig akár családi autó is lehet. A Fiat turbódízele jól illik hozzá.

Első oldal

A kis Fiat turbódízellel igen csekély fogyasztással, papíradatainál érzésre jobban megy a Meriva. A 15 colos alufelnik a csúcsszereltséggel járnak, a légkondi azonban még ehhez is feláras

A 70 lovas, már kis fordulaton is munkára kész gázolajos felára bő félmillió az alapbenzineshez képest; jellegzetesen kotyogós hangja állandó, rezonanciája azonban visszafogott. A kényelmesen vezethető, nagy hatótávú öngyújtós városi tesztfogyasztása 5 l/100 km-re adódott, de autópályán tapasztalatunk szerint feljebb kúszik a fogyasztás. A főtengely 130-nál 3500/perc körül forog, a motorzaj már 110-től erős. A gyári adatoknál érzésre dinamikusabban mozgó Meriva a végsebesség közelében is jól húz. A hátramenetet gyakorta recsegve vevő, egyébként kellemesen kapcsolgatható váltó alsóbb fokozatai túlságosan hosszúak, rövid ötödikje viszont még városban is használható. A futómű stabil, de feszes, a romos hazai utakon a hátsó kerekek elpattoghatnak az ívről. A blokkolásgátló alapáras, a 3,8 fordulatos kormányáttétel feltűnően nagy.
A hosszú tengelytávú, magas, négy személynek szinte nagyautósan tágas karosszéria térérzete és átláthatósága jó. A magas ülésekbe kényelmes a beszállás, valamennyihez jár hárompontos öv és állítható fejtámasz. A jól áttekinthető műszerfal burkolata kemény. A hátsó ülések tologathatók, a keskenyebb középső szék lesüllyesztésével a szélsők válltere növelhető (így négyüléses a Meriva). Az ülések előredöntésekor a csomagtér apróbb rekeszeket és teljes értékű pótkereket rejtő padlója teljesen sík. Ajtózsebek a hátul ülőknek is járnak, de a pakolóhely nem sok. A vezetőoldali visszapillantó osztott, a másik kissé holtteres. A biztonsági szereltség még a borsos árú csúcsváltozatban is csupán két elülső légzsákot és Isofix-csatokat ad, s a kényelmi ellátmány sem gazdag: két elektromos ablak, kazettás rádió, távirányítós központi zár és könnyűfém kerékkészlet a csomag alapja.

KatMat

Az Autó2 újság 2005/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1248 cm3; teljesítmény 70 LE/51 kW (4000/min); nyomaték 170 Nm (1750–2500/ min); gyorsulás (0–100 km/h) 17,8 s; végsebesség 156 km/h; fogyasztás (városban/városon kívül) 6,4/4,2 l/100 km; felfüggesztés elöl segédvázas McPherson kanyarstabilizátorral, hátul csatolt lengőkarok, kanyarstabilizátor; elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ABS; hossz x szél x magasság 404,2×169,4×162,4 cm; tengelytáv 264 cm; csomagtér 350–1410 l.

Ára: 4 099 000 Ft

Az Autó2 újság 2005/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Öröm, bánat

Öröm:
Magas üléspozíció, kényelmes beszállás, jól átlátható, variálható utastér, nagy csomagtér, kis fogyasztású turbódízelmotor, 30 000 km olajcsere-, 60 000 km szervizciklus.

Bánat:
Kemény futómű, autópályán zajos motor, kicsit hosszú alacsonyabb fokozatok, rövid ötödik, nagy kormányáttétel, az árhoz képest visszafogott felszereltség.

Az Autó2 újság 2005/10. számában megjelent cikk rövidített változata.

Képgaléria

A tesztautóról készült képeink

Az Autó2 újság 2005/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás