Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Nissan Note 1.4 16V Acenta - Sikerkovács?

A francia kézben levő japán gyártó végre előállt Európába szánt új volumenmodelljével. A Note esélyei nem rosszak.

Képekben

Elölről felfedezhető a micrás rokonság. A tükrök nagy felületűek, a lökhárító koptatócsíkjai praktikusan feketék. Az illesztési hézagok keskenyek és egyenletesek
 
A műszerfal jól olvasható, a középkonzol kapcsolói egyszerűen kezelhetők. A gyári rádió szépen szól. Kopogós műanyagból lehetne kevesebb
 
Első pillantásra furcsa a szemnek a lemezre felépített bumeráng alakú hátsó lámpa, amely jól védett a sérülésektől
    
  
Az ajtók átlagos nyílási szögben tárulnak ki, a beszállás könnyű. Zsebek csak az elülső ajtókra jutottak. A sötét kárpitok komorrá teszik a belteret. Akinek jobban tetszik a világos árnyalat, bézs belsőt is választhat. Az Angliában gyártott autó összeszerelési minősége japános
 
Benzinszintjelző, fordulatszám- és sebességmérő. A hideg hűtőfolyadékról csupán egy kék hőmérőpiktogram tájékoztat. A kormányon levő gombok jól használhatók
 
A kerek főfényszórót és háromszögletű irányjelzőt rejtő lámpabura tetején csücsül a helyzetjelző, este jól mutatja az autó sarkait a vezetőnek
    
  
Az Acenta-szinttől jár a 10 literes, utasülés alatti tároló. A kartámasz keskeny
 
Magas vezető mögött bőséges hely marad, ha a leghátsó állásban van a csúsztatható hátsó üléssor. Középre kartámasz is jutott. A középső padlómerevítés nem zavaróan magas
 
Asztalka, alatta cipzárral bővíthető zseb, legalul hálós tároló a gyerekek örömére
    

 

 

Karral emelhető vagy süllyeszthető az ülőlap. Deréktámasz nincs
 
Pohártartó hátra is jutott
 
Ötletes térképtartó zsebet rejt a tágas kesztyűtartó fedele
    

 

 

A csomagtartó dupla fenekű: a rakodóperem szintjébe, illetve a pótkerék fölé is betehető a két különálló polc (kárpitozott, illetve strapabíró műanyag bevonattal)
 
Ha a felső szintre tesszük a polcokat és előretoljuk az ülést, keskeny lyuk keletkezik a háttámlák mögött. A raktér alja szükségkereket rejt
 
Ledől a támla, de sajnos az ülőlap a helyén marad. A rakodás könnyű, az ötödik ajtó alsó élébe magasabbak beverhetik a fejüket. A 396 kg-os terhelhetőség nem kiemelkedő

 

 

A pedálrend kényelmes, a kuplung női lábnak is ideális. A tükrök kezelőgombjait takarja a volán
 
Az 1,4-es, takarékos motor hangja autópálya-tempónál felerősödik, fogyasztása spórolós. Az ablaktörlő hagyományos, de jól töröl
 
 

Az Autó2 újság 2006/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Tágas beltér elöl-hátul
Jó összeszerelési minőség
Ötletes utastéri rakodóhelyek
Komfortos, biztonságos futómű
Pontos, ideális áttételezésű kormány
Jól adagolható, erős fék
Jó képet adó tükrök
Kopogós műanyagok
Csak egyben tologatható hátsó ülőlap
A kilátást zavaró vaskos A- és C-oszlop
 
Kulturált járású motor
Kedvező fogyasztás
Pontos váltó
Csak átlagos menetteljesítmények
Nagy fordulaton erős motorzaj
Biztonság Költségek
Isofix bekötési pontok
Csak csomagban rendelhető függönylégzsák és kitörésgátló
 
Versenyképes ár
3 év vagy 100 000 km garancia
12 év átrozsdásodás elleni garancia
 

Az Autó2 újság 2006/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Adatlap: Nissan Note 1.4 16V Acenta

Motor: Soros négyhengeres benzinmotor elöl keresztben beépítve, hengerenként négy szelep. Könnyűfém blokk és hengerfej. Hengerűrtartalom: 1386 cm3, furat 73,0 mm, löket 82,8 mm. Sűrítési arány 9,9:1. Teljesítmény 88 LE/65 kW (5200/min). Nyomaték: 128 Nm (3200/min). Olajtöltés: 3,5 l. Hűtővíz: 4,0 l. Akkumulátor: 12 V 44 Ah.

Erőátvitel: Ötfokozatú kéziváltó, hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Elsőkerékhajtás. Sebesség 1000-es fordulatszámon 5-ikben 38 km/h.

Felfüggesztés: Elöl McPherson-, hátul csatolt hosszanti lengőkaros felfüggesztés, spirálrugók. Elöl tárcsa-, hátul dobfék. Háromfordulatos, fogasléces kormánymű, elektromos rásegítéssel. ABS, fékasszisztens.

Karosszéria:  Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1092 kg. Megengedett össztömeg: 1546 kg. Üzemanyagtartály: 46 l. Hossz: 4083 mm, Szélesség: 1690 mm, Magasság: 1550 mm, Tengelytáv: 2600 mm, Nyomtáv elöl: 1470 mm, Nyomtáv hátul: 1460 mm, Belső szélesség elöl: 1350 mm, Belső szélesség hátul: 1350 mm, Belmagasság elöl: 980 mm, Elülső ülőlap: 530 mm, Lábhelyméret: 400–570 mm, Belmagasság hátul: 930 mm, Hátsó ülőlap: 510 mm, Üléstér: 60–450 mm, Csomagtér: 280–437–1332 l, Gumik: 185/65 R15 (Continental Contact TS 810).

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 13,1 s. Végsebesség: 165 km/h. Fogyasztás (EU) ·város: 7,9 l/100 km ·városon kívül: 5,3 l/100 km ·vegyes: 6,3 l/100 km. Tesztátlag: 7,2 l/100 km* (csak városban) * Saját mérés vegyes használatban, egy személlyel, 11-15 Celsius-fok hőmérsékleten

A Visia-alapkivitel érdemleges tartozékai: Blokkolásgátló, fékasszisztens, vezető- és utasoldali légzsák, feszítős és erőhatárolós elülső biztonsági övek, fényezett lökhárító, Isofix-rögzítés, öt állítható magasságú fejtámla, osztottan dönthető, egyben tologatható ülőlapú hátsó ülés, állítható magasságú szervokormány, távirányítós központi zár, digitális óra, elektromos elülső ablakemelők.

Alapára: 3 099 000 Ft

A tesztautó további felszerelései: Állítható magasságú vezetőülés, kormányról vezérelhető, 6 hangszórós CD-s rádió, manuális klímaberendezés, elektromosan állítható külső tükrök, oldallégzsák elöl, elektromos hátsó ablakemelők, fedélzeti számítógép, Flexiboard csomagtérpadló, asztalka és rugalmas hálózsebek az elülső ülések támláján, rekesz a jobb elülső ülés alatt, Stílus-csomag (15 colos könnyűfém keréktárcsa, ködfényszóró, fényezett oldalsó díszléc), metálfényezés.

Ára (Acenta-szint + Stílus-csomag + metálfényezés): 3 638 000 Ft

Az Autó2 újság 2006/6. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás