Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Nissan Murano 3.5 CVT-6 Navi - Demilitarizált övezet

A Nissan egyedi útra lépett: áramvonalasította a sportos szabadidőautót.

Tesztnapló

Akár a 350 Z, a Murano is kaliforniai terv. Az Altima és a Maxima rokona, de semmi köze az Infiniti FX-hez. Áramvonalas, teljesen egyedi formával leplezi nagy belterét eredményező méreteit
A hatalomfitogtató, ormótlan masztodonok speciális vevőkörének kategóriáját a Nissan ésszerűbb megoldással: a mezőnyből elsősorban áramvonalasságával kiugró formával demilitarizálta.

A belső legalább annyira különleges, mint a külső, de a használhatósága is hibátlan

Karosszéria és utastér 
Az eleve pazarlóan nagy méret áramvonalasítása nem mehetett a beltér rovására. Minden irányban, elöl is, hátul is tágas. A vezetési kényelmet új eszközök bővítik: a pedálhelyzet szabályozásával új perspektívát kínálva; a kormány csak billenthető. A két elülső ülés elektromosan állítható. A műszerfal szintén új színt hoz az autóiparba, a nagy felső síkkal a műszerfal rakodási lehetőséget ad, de a rábigygyesztett műszerhármas jól olvasható formai bravúr is. Az ajtók csukódása, a kapcsolók, kezelőszervek mozgása a maximumon van. Átgondolt konstrukció: a méretek ügyes kihasználásával a négykerékhajtás egyáltalán nem igényelt kardánalagutat, a padlólemez belülről teljesen sík, ez jelentősen növeli a hátsó kényelmet. A nagy méretek nagy csomagtérrel járnak, még akkor is, ha kategóriájában akadnak terebélyesebbek. A hátsó ülések kézreálló megoldással, aszimmetrikusan, karakuri módon dönthetőek, a csomagtérkárpit alatti pótkerék szükség. A rakodási helyek száma, mérete meggyőző, a kesztyűtartó kicsi. 

Motor, erőátvitel 
A fogékonyakat már a 350 Z-ből átemelt motor is a Muranóhoz vonzza. Ez a fordulatszám-kedvelő könnyűfém, négy vezértengelyes, 24 szelepes, 3,5 l-es, 60 fokos V6-os ebben a nyomatékra hangolt állásban 280 lóerő helyett 234-et ad, nyomatéka 318 Nm. Mindent tud, amit a sportos mindenesnek tudnia kell, 9,3 mp alatt gyorsul 100-ra, a vége 200 km/óra. A fokozat nélküli (CVT) XTronic automata váltó elvét meghazudtolóan, az automata váltók közül kiemelkedve dolgozik már-már a kettős kuplungosok minőségével, a programozott hat fokozatát kézi állásban, a kart előre-hátra tologatva elképesztően kis válaszidőkkel még jobban mozgósítja a kéziváltónál is gyorsabban, a kapcsolási fordulatszámok igen széles határai között. A Murano elsőkerékhajtásosként dolgozik addig, amíg az elülső kerekek meg nem csúsznak; ilyenkor a hajtásból akár 50 százalékot is a hátsó kerekekre küldhet a bajba került autó stabilitásának vagy rossz időben a mászóképesség növelésének javítására, de a négykerékhajtás gombnyomással fixálható is a gyors és biztonságos autózást, illetve a szükség terepezést segítendő. A nagy érzékenységre állított, kikapcsolható kitörésgátló csak valóban vészhelyzetben dolgozik. Az egész rendszer, a motorhangot is besorolva, csendesen, érezhető holtjátékok nélkül működik. 

Vezetés, menettulajdonságok
A kényelem a meghatározó. A be- és kiszállást az elektromotorral hátratolt ülés bearanyozza. Az oldaltartástól szinte megfosztott ülések a mindennapokhoz a legkényelmesebbek, az átláthatóság nagyon jó. Az elülső McPherson-felfüggesztések és a hátsó összetettek sportos, kanyarstabil, jó úttartást garantáló komponensek a Muranóban kényelmesre hangolt spirálrugókon, jó rezgés- és zajszigeteltséggel. A direkt kormány átgondolt erőkkel, jó útérzéssel irányít. Az áramvonal a szél hangját még igen nagy tempónál is elveszi, a műszaki töltet az ésszerű határ feletti korlátlan autózás lehetőségét is megteremti.

Felszereltség
Hat légzsák (két front- és elülső oldal- és függönylégzsák), kitörésgátló, DVD-s navigáció, elektronikus pedál- és ülésállítás, elektronikus légkondicionáló, sebességtartó automatika, bőrkárpit, tolatókamera, napfénytető, xenonfény a többi megszokott elemen felül. A navigáció képernyője csupán a fedélzeti számítógép adatait képes jelezni, a szellőzés helyzete csak a beállítógombokról olvasható le.

Költségek
A versenytársakhoz, a felszereltséghez mérten az ár nagyon kedvező. Az értéktartás igen nagy, amit már csak a hosszú garancia (3 év vagy 100 ezer km) és az ugyanennyi védőszárny-szolgáltatás is indokol. A viszonylag nagy fogyasztás a fenntartás számottevő tényezője, de a Murano vásárlói körét ez  vélhetően nem igazán izgatja.

Surányi

Az Autó2 újság 2006/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

Előnyei Hátrányai
Jó minőség kívül-belül
Jó úttartásos, élvezetes vezethetőség
Teljesítmény- és nyomatékkészlet
Kényelmes, igen nagy bel- és csomagtér
Kiemelten jó automata váltó
Gyors autózáshoz és akadály-leküzdéshez alkalmas négykerékhajtás
Szellemes hátsó üléshajtogatás működtetés
Nagy fogyasztás
Kis kesztyűtartó
Nincs külső hőmérséklet-kijelző
Rosszul elhelyezett
szivargyújtó-csatlakozó
Sűrű szervizciklus

Az Autó2 újság 2006/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Folyadékhűtéses, V6-os benzinmotor keresztben beépítve, könnyűfém hengerfej, acélblokk. Négy lánchajtású felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 3498 cm3, furat 95,5,0 mm, löket 81,4 mm. Kompresszió 10,3:1. Teljesítmény: 234 LE/172 kW (6000/min). Nyomaték: 318 Nm (3600/min). Fokozatmentes automata váltó, négykerékhajtás. Elöl McPherson-, hátul többkaros, független felfüggesztés összetett lengőkarokkal, spirálrugókkal. Kanyarstabilizátor elöl és hátul. Fogasléces kormánymű hidraulikus rásegítéssel. Elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló. Gumiméret: 225/65 R18. Csomagtér: 440/875 l. Üzemanyagtartály: 82 l. Hossz x szélesség x magasság: 4770x1880x1745 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1720/2380 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,5 s. Végsebesség: 200 km/h. Fogyasztás (EU városon kívül/város/vegyes): 9,5/17,2/12,3 l/100 km.

Általános garancia és védőszárny-szolgáltatás 3 év vagy 100 000 km, fényezési garancia 3 év, rozsdagarancia 12 év.
Szervizintervallum 15 000 km.

Alapára: 14 663 000 Ft

Az Autó2 újság 2006/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás