Aktuális
Nissan Micra 350 SR - Ágyúgolyó futam
Három és fél literes V6-os a Micrában!
Száguldás
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
2003 áprilisában két vadonatúj háromajtós Micra érkezett az Angol Túraautó-bajnokságban brillírozó RML (Ray Mallock Limited)-istállóhoz. A Nissan által kiírt feladat: készíttessék kőkemény sportautó Micra-alapokon, műfaji és műszaki megkötések nélkül.
Az RML alapkoncepciója: kétüléses sportautó, farmotorral, hátsókerékhajtással. Az első körben beépített 2,0 literes négyhengeres akár az orrban is elfért volna, de a jobb súlyelosztás érdekében hátrakerült. A hátsó ülések kiemelése után az angol bajnokság Primeratját hajtó gép Hewland-versenyváltóval költözött, szinte a hátsó kerekek fölé. Az elöl-hátul McPherson-futómű az Almerából érkezett, onnan vették át az elektrohidraulikus kormányművet is, a hűtő a 2,2-es dízelé. A karosszéria merevségét 30 százalékkal növelték, s ettől a rengeteg alumínium alkatrész ellenére jelentősen megnőtt a Micra tömege. Az 1,25 tonna azonban nem rossz eredmény. A 2,0 literes Micra R-ből
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
2005-ben született meg a Micra 350 SR. A korábbi négyhengeres helyére 3,5 literes, V6-os blokk került, de nem a 350 Z-ből, és nem is a Muranóból. Illetve egy kicsit mindkettőből: a keresztbe építés miatt a Murano blokkjára a 350 Z hengerfejeit szerelték, a Hewland-versenyváltót hagyományos, hatfokozatú kézire cserélték. A 310 lóerős csúcsteljesítmény és a 363 Nm nyomatékmaximum miatt az Almeráénál strapabíróbb
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
féltengelyek és kerékagyak kellettek. A Micra R-nél tapasztalt túlzott motorzajt és utastéri hőtermelést válaszfal beépítésével és új kipufogórendszerrel csökkentették a fejlesztők.
A széria-Micrákhoz képest elöl 4, hátul 5 cm-rel csökkent a hasmagasság, a nyomtáv 10 centit szélesedett. Az elöl 225/35-ös, hátul 245/35-ös abroncsokat hordó 18 colos felnik mögé hűtött Brembotárcsafékek kerültek, átmérőjük 350, illetve 330 mm. Menetbiztonsági elektronika nincs, s a légzsákokat is kidobták, nehogy a lassulásoktól, maguktól elsüljenek. A biztonságot 45 mm átmérőjű csőből hajlított bukókeret és ötpontos öves, Sabelt-versenyülések, no meg beépített tűzoltó-berendezés és áramtalanítókapcsoló szolgálja. A súlytakarékosság miatt klímát és audiorendszert sem szereltek a 350 SR-be, de a
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Micrától megszokott kulcs nélküli beléptetés és indítás megmaradt, így a versenyruha zsebéből sem kell előkeresni a kulcsot. Szintén változatlan az elektromos tükörállítás és a
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
pakolóhelyek sora, igaz, a kesztyűtartó a legnagyobb „csomagtér”.
Az állórajtos 100-as sprint szintideje csaknem egy másodperccel rövidebb a 350 Z-énél, azaz 5,0 másodperc alatti. A végsebességet szándékosan visszafogták, a kisautó legfeljebb 240 km/órát futhat, de ezzel is bőven kategóriarekorder.
Katona
Ízelítő a Luxusautó 2008/2 számából
A Nissan Micra 350 SR számokban
Motor V6-os, folyadékhűtéses, hengerenkénti négyszelepes, hengersoronként két vezérműtengelyes, könnyűfém blokkos és hengerfejes benzinmotor, hátul keresztben beépítve. Hatfokozatú kéziváltó, hátsókerékhajtás. Hengerűrtartalom: 3498 cm3. Furat x löket: 95,5×81,4 mm. Teljesítmény: 310 LE/228 kW (6400/ min fordulaton). Nyomaték: 363 Nm (4400/min fordulaton).
Karosszéria, futómű Háromajtós, kétüléses önhordó acélkarosszéria. Elöl-hátul McPhersonfutómű segédkerettel, stabilizátorral. Elöl-hátul hűtött tárcsafékek. Elektrohidraulikus rásegítésű fogasléces kormánymű.
Méretek Hosszúság x szélesség x magasság: 3715x1760x1460 mm. Tengelytáv: 2430 mm. Gumiméret: elöl 225/35 R18, hátul 245/35 R18.
Menetteljesítmények Végsebesség: 240 km/h. Gyorsulás (0–100 km/h): <5,0 s.
Ízelítő a Luxusautó 2008/2 számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...