Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Nissan Micra 350 SR - Ágyúgolyó futam

Három és fél literes V6-os a Micrában!

Száguldás

A Micra 350 SR-t az angol RML-versenyistálló építette

2003 áprilisában két vadonatúj háromajtós Micra érkezett az Angol Túraautó-bajnokságban brillírozó RML (Ray Mallock Limited)-istállóhoz. A Nissan által kiírt feladat: készíttessék kőkemény sportautó Micra-alapokon, műfaji és műszaki megkötések nélkül.

A háromküllős versenykormányt és az állítható kagylóüléseket a Sabelt szállította. Az utastérben az összes műanyag felületre versenyautós „flokkolást”, vagyis ragasztással felvitt szövet hatású burkolatot húztak

Az RML alapkoncepciója: kétüléses sportautó, farmotorral, hátsókerékhajtással. Az első körben beépített 2,0 literes négyhengeres akár az orrban is elfért volna, de a jobb súlyelosztás érdekében hátrakerült. A hátsó ülések kiemelése után az angol bajnokság Primeratját hajtó gép Hewland-versenyváltóval költözött, szinte a hátsó kerekek fölé. Az elöl-hátul McPherson-futómű az Almerából érkezett, onnan vették át az elektrohidraulikus kormányművet is, a hűtő a 2,2-es dízelé. A karosszéria merevségét 30 százalékkal növelték, s ettől a rengeteg alumínium alkatrész ellenére jelentősen megnőtt a Micra tömege. Az 1,25 tonna azonban nem rossz eredmény. A 2,0 literes Micra R-ből

A Micra R és a Micra 350 SR közötti egyetlen lényeges külső eltérés a hátsó kerékjárat előtti légbeömlő

2005-ben született meg a Micra 350 SR. A korábbi négyhengeres helyére 3,5 literes, V6-os blokk került, de nem a 350 Z-ből, és nem is a Muranóból. Illetve egy kicsit mindkettőből: a keresztbe építés miatt a Murano blokkjára a 350 Z hengerfejeit szerelték, a Hewland-versenyváltót hagyományos, hatfokozatú kézire cserélték. A 310 lóerős csúcsteljesítmény és a 363 Nm nyomatékmaximum miatt az Almeráénál strapabíróbb

A hűtőt és a 45 literes üzemanyagtartályt az orrba szerelték, a tankoláshoz a „motorháztetőt” is fel kell nyitni

féltengelyek és kerékagyak kellettek. A Micra R-nél tapasztalt túlzott motorzajt és utastéri hőtermelést válaszfal beépítésével és új kipufogórendszerrel csökkentették a fejlesztők.

A széria-Micrákhoz képest elöl 4, hátul 5 cm-rel csökkent a hasmagasság, a nyomtáv 10 centit szélesedett. Az elöl 225/35-ös, hátul 245/35-ös abroncsokat hordó 18 colos felnik mögé hűtött Brembotárcsafékek kerültek, átmérőjük 350, illetve 330 mm. Menetbiztonsági elektronika nincs, s a légzsákokat is kidobták, nehogy a lassulásoktól, maguktól elsüljenek. A biztonságot 45 mm átmérőjű csőből hajlított bukókeret és ötpontos öves, Sabelt-versenyülések, no meg beépített tűzoltó-berendezés és áramtalanítókapcsoló szolgálja. A súlytakarékosság miatt klímát és audiorendszert sem szereltek a 350 SR-be, de a

A Murano blokkjára a 350 Z hengerfejei kerültek, az üléseket hő- és zajvédő fal választja el a motortértől

Micrától megszokott kulcs nélküli beléptetés és indítás megmaradt, így a versenyruha zsebéből sem kell előkeresni a kulcsot. Szintén változatlan az elektromos tükörállítás és a

A hasmagasság elöl 4, hátul 5 cm-t a hátsó kerékjárat előtti légbeömlő csökkent, a tengelytáv változatlanul 243 cm

pakolóhelyek sora, igaz, a kesztyűtartó a legnagyobb „csomagtér”.

Az állórajtos 100-as sprint szintideje csaknem egy másodperccel rövidebb a 350 Z-énél, azaz 5,0 másodperc alatti. A végsebességet szándékosan visszafogták, a kisautó legfeljebb 240 km/órát futhat, de ezzel is bőven kategóriarekorder.

Katona

Ízelítő a Luxusautó 2008/2 számából

A Nissan Micra 350 SR számokban

Motor V6-os, folyadékhűtéses, hengerenkénti négyszelepes, hengersoronként két vezérműtengelyes, könnyűfém blokkos és hengerfejes benzinmotor, hátul keresztben beépítve. Hatfokozatú kéziváltó, hátsókerékhajtás. Hengerűrtartalom: 3498 cm3. Furat x löket: 95,5×81,4 mm. Teljesítmény: 310 LE/228 kW (6400/ min fordulaton). Nyomaték: 363 Nm (4400/min fordulaton).

Karosszéria, futómű Háromajtós, kétüléses önhordó acélkarosszéria. Elöl-hátul McPhersonfutómű segédkerettel, stabilizátorral. Elöl-hátul hűtött tárcsafékek. Elektrohidraulikus rásegítésű fogasléces kormánymű.

Méretek Hosszúság x szélesség x magasság: 3715x1760x1460 mm. Tengelytáv: 2430 mm. Gumiméret: elöl 225/35 R18, hátul 245/35 R18.

Menetteljesítmények Végsebesség: 240 km/h. Gyorsulás (0–100 km/h): <5,0 s.

Ízelítő a Luxusautó 2008/2 számából

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 5. rész

Letölthető és hallgatható podcast mellékletünk aktuális, júniusi adása.

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás