Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Nissan 350Z - Hajtástánc

A 350Z-t Amerikának tervezték, de itthon is jó játék.

Élmény: Nissan 350Z

Határozott élek, hatásos xenonfények. A 18 colos alufelnik alapárasak

Nincs mellette józan érv, hiába is próbálkoznak a japánok: kétüléses, de egész sok benne a pakolóhely, még csomagtartója is van, nem hivalkodó, csak feltűnő, nem túl erős, csak egy kicsivel több, mint kellene. Minden ilyen fejtegetés alapvetően elhibázott, mert a lényeg nem ez. A 350Z – a Tengerentúlon a 70-es években nevet szerzett Datsun/Nissan Z-sorozat mai utódja –

Furcsán mutat a kupén a hátsó ablaktörlő, de az esőben gyorsan koszolódó szélvédő miatt kifejezetten jó, hogy van

kőkemény, sallangmentes sportgép olyanoknak, akik nem feltűnésre, csupán a sportos autózás élvezetére vágynak. Az alapképlet a régi: finom, feszes, de nem túlfeszített kettős keresztlengőkaros futómű elöl-hátul, jórészt alumíniumból, minden keréken hatalmas, belső hűtésű, alunyerges Brembo-tárcsafékek, és a lényeg, a 3,5 literes, csupa alu, változó vezérlésű V6-os, ott elöl az orrban. A 350Z 2003-as európai megjelenése óta folyamatosan finomítgatott gép teljesítménye 280 lóerőről indult, s most 313-nál tart. Hozzá egy kicsit vas a vason érzéssel kapcsolható, de ettől még hiperpontos hatfokozatú váltó, adrenalinemelő kipufogóhang, és a józan ész máris oda.

A Z méretes és finom bőrrel burkolt sportüléseibe úgy kell becsusszanni.

A finom bőrhuzatú ülések jól tartanak, és kényelmesek is, a váltó határozottan jár, de jól kézre áll

A váltó a viszonylag magas kardánalagúton, ahogy kell, pont a vezető kezénél, a pedálok versenyautósan elöl. A kormány csak fel-le állítható, de a komplett műszeregység – középen a fordulatszámmérővel – vele együtt mozog, így a vaskos, jó fogású és persze bőrhuzatú karima sohasem takar. A környezet kifejezetten egyszerű, semmi körmönfontság, minden japánosan jól áttekinthető, könnyen, egyszerűen kezelhető, elérhető. Az anyagok illesztése, kidolgozási minősége magas színvonalú gyártásról árulkodik, ám a műanyagok többsége kopogósan kemény. Az effajta sprődség jól passzol az autó karakteréhez. A motor meglepő módon teljesen hagyományosan,

Változó vezérlés, csupa könnyűfém szerkezet, 313 lóerő. A futóműbekötések merevítése állítható

a kormányoszlopba dugott kulcs elfordításával indul, de aztán…

Néhány gázfröccs, és teljes az extázis. Az alaphangulathoz a mély, vészjósló morgáson kívül a hosszirányban forgó főtengely karosszériát billegtető nyomatéka is hozzátesz. Egyes, és gáz! Sok játékot engedő kitörésgátló szorításából óvatosan kitörni akaró far, célpontos, változó rásegítésű, extrémközvetlen, elektrohidraulikus rásegítésű kormány, gyorsan fogyó fokozatok.

A csomagtartó meglepően méretes, a nagy ajtók miatt a hátsó futómű felső bekötési pontjait merevítés köti össze. A duplacsövű kipufogó alapjáraton is gyönyörűen szól

Így bárki versenyzőnekérezheti magát. A váltó fokozatkiosztása meglepően szellős, de a motor nyomatéka könnyen áthidalja a nagy fordulatszámlépcsőket is. Sőt így még egy kicsivel job is a játék: korán felkapcsolva mély tónusú, óceánjárós morgással húz fel a V6, ráadásul megdöbbentően vehemensen. A fékpedált rendesen kell taposni, a fékerő lézerpontosan adagolható, és hosszú szerpentinkanyargás után sincs nyoma a fáradásnak, sőt az utas is jól bírja a távolsági túrát, a mindig hallható motorhang hosszú távon sem zavaró, a vigyor az arcon könnyen állandósul.

SZG

Ízelítő a Luxusautó 2007/4 számából

A Nissan 350Z számokban

Motor V6-os csupa könnyűfém benzines, elöl hosszában beépítve. Hengersoronként két vezérműtengely, hengerenként négy szelep, változó vezérlés, hatfokozatú kéziváltó, hátsókerékhajtás. Hengerűrtartalom: 3498 cm3. Teljesítmény: 313/230 kW (6800/min fordulaton). Nyomaték: 358 Nm (4800/min fordulaton).

Karosszéria, futómű Kétajtós, kétüléses, önhordó karosszéria, elöl kettős keresztlengő karok spirálrugóval, kanyarstabilizátorral, hátul kettős kereszt lengőkaros összetett rendszer spirálrugókkal, kanyarstabilizátorral.

Méretek  Hossz x szélesség x magasság: 4315x1815x1325 mm. Csomagtartó: 235 l. Gumik (elöl/hátul): 225/45 R18 és 245/45 R18. 

Menetteljesítmények Végsebesség: 250 km/h. Gyorsulás (0–100): 5,7 s. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 16,8/8,8/11,7 l/100 km.

Ízelítő a Luxusautó 2007/4 számából

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás