Újautó
Nissan 350Z - Hajtástánc
A 350Z-t Amerikának tervezték, de itthon is jó játék.
Élmény: Nissan 350Z
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Nincs mellette józan érv, hiába is próbálkoznak a japánok: kétüléses, de egész sok benne a pakolóhely, még csomagtartója is van, nem hivalkodó, csak feltűnő, nem túl erős, csak egy kicsivel több, mint kellene. Minden ilyen fejtegetés alapvetően elhibázott, mert a lényeg nem ez. A 350Z – a Tengerentúlon a 70-es években nevet szerzett Datsun/Nissan Z-sorozat mai utódja –
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
kőkemény, sallangmentes sportgép olyanoknak, akik nem feltűnésre, csupán a sportos autózás élvezetére vágynak. Az alapképlet a régi: finom, feszes, de nem túlfeszített kettős keresztlengőkaros futómű elöl-hátul, jórészt alumíniumból, minden keréken hatalmas, belső hűtésű, alunyerges Brembo-tárcsafékek, és a lényeg, a 3,5 literes, csupa alu, változó vezérlésű V6-os, ott elöl az orrban. A 350Z 2003-as európai megjelenése óta folyamatosan finomítgatott gép teljesítménye 280 lóerőről indult, s most 313-nál tart. Hozzá egy kicsit vas a vason érzéssel kapcsolható, de ettől még hiperpontos hatfokozatú váltó, adrenalinemelő kipufogóhang, és a józan ész máris oda.
A Z méretes és finom bőrrel burkolt sportüléseibe úgy kell becsusszanni.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A váltó a viszonylag magas kardánalagúton, ahogy kell, pont a vezető kezénél, a pedálok versenyautósan elöl. A kormány csak fel-le állítható, de a komplett műszeregység – középen a fordulatszámmérővel – vele együtt mozog, így a vaskos, jó fogású és persze bőrhuzatú karima sohasem takar. A környezet kifejezetten egyszerű, semmi körmönfontság, minden japánosan jól áttekinthető, könnyen, egyszerűen kezelhető, elérhető. Az anyagok illesztése, kidolgozási minősége magas színvonalú gyártásról árulkodik, ám a műanyagok többsége kopogósan kemény. Az effajta sprődség jól passzol az autó karakteréhez. A motor meglepő módon teljesen hagyományosan,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
a kormányoszlopba dugott kulcs elfordításával indul, de aztán…
Néhány gázfröccs, és teljes az extázis. Az alaphangulathoz a mély, vészjósló morgáson kívül a hosszirányban forgó főtengely karosszériát billegtető nyomatéka is hozzátesz. Egyes, és gáz! Sok játékot engedő kitörésgátló szorításából óvatosan kitörni akaró far, célpontos, változó rásegítésű, extrémközvetlen, elektrohidraulikus rásegítésű kormány, gyorsan fogyó fokozatok.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Így bárki versenyzőnekérezheti magát. A váltó fokozatkiosztása meglepően szellős, de a motor nyomatéka könnyen áthidalja a nagy fordulatszámlépcsőket is. Sőt így még egy kicsivel job is a játék: korán felkapcsolva mély tónusú, óceánjárós morgással húz fel a V6, ráadásul megdöbbentően vehemensen. A fékpedált rendesen kell taposni, a fékerő lézerpontosan adagolható, és hosszú szerpentinkanyargás után sincs nyoma a fáradásnak, sőt az utas is jól bírja a távolsági túrát, a mindig hallható motorhang hosszú távon sem zavaró, a vigyor az arcon könnyen állandósul.
SZG
Ízelítő a Luxusautó 2007/4 számából
A Nissan 350Z számokban
Motor V6-os csupa könnyűfém benzines, elöl hosszában beépítve. Hengersoronként két vezérműtengely, hengerenként négy szelep, változó vezérlés, hatfokozatú kéziváltó, hátsókerékhajtás. Hengerűrtartalom: 3498 cm3. Teljesítmény: 313/230 kW (6800/min fordulaton). Nyomaték: 358 Nm (4800/min fordulaton).
Karosszéria, futómű Kétajtós, kétüléses, önhordó karosszéria, elöl kettős keresztlengő karok spirálrugóval, kanyarstabilizátorral, hátul kettős kereszt lengőkaros összetett rendszer spirálrugókkal, kanyarstabilizátorral.
Méretek Hossz x szélesség x magasság: 4315x1815x1325 mm. Csomagtartó: 235 l. Gumik (elöl/hátul): 225/45 R18 és 245/45 R18.
Menetteljesítmények Végsebesség: 250 km/h. Gyorsulás (0–100): 5,7 s. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 16,8/8,8/11,7 l/100 km.
Ízelítő a Luxusautó 2007/4 számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...