Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Négy évszak teszt: Opel Astra Sedan 1.3 CDTI Enjoy - Távolsági

A nyereményautó már szinte minden helyzetben bizonyított, takarékos motorjával, tágas utasterével igazi jolly joker.

Négy évszak teszt

A bő 4,5 mé­te­res hossz és a 2,7 m-es ten­gely­táv már a kö­zép­ka­te­gó­ri­át sú­rol­ja, a fe­ke­te fé­nye­zés ké­nyes a kosz­ra, de a lakk egy­elő­re jól tű­ri a gya­kor­ta gé­pi mo­sá­so­kat. A fény­szó­rók jó part­ne­rek az éj­je­li ve­ze­tés­ben

Az autómárkák megítélését vizsgáló Mosaic-felmérésünk válaszadói között fél év múlva sorsoljuk ki az Astrát. Nem kapnak zsákbamacskát, az addigra egyéves tesztautóval szerzett tapasztalatokat minden olvasónkkal megosztjuk. Korábbi (Autó2 2008/10) beszámolónk óta az Astra futásteljesítménye megduplázódott, városi dugókban és hosszabb utazáskor is gazdaságos választás a lépcsőshátú Astra az 1,3-as dízellel.

A kompaktkategóriában szokatlanul nagy (2,7 m) tengelytávra épülő, bő 4,5 méteres karosszéria négy felnőttnek óriási teret kínál, a helykínálat elöl-hátul jó. Az ülések méretesek, a vaskos hátsó padlómerevítő és a háttámla középső dudora miatt azonban a középső, vagyis az ötödik hely legfeljebb gyerekeknek kényelmes. Az üléshajtás szinte jelképes, csak a támla dönthető, a csomagtéri átjáró szűk, jópont a síalagút. Némi „tetrisezéssel” tetőcsomagtartó nélkül is beférnek a lécek, és a 490 l-es csomagtérben a poggyászoknak is bőven jut hely. Az ülések tömete és tartása átlagos, az oldaltámasztás csekély. Hosszabb utakon nem csupán a fészkelődéssel, a pakolóhelyek hiányával is számolni kell. Pohártartó nincs, félliteres üdítős palack legfeljebb az első ajtózsebekbe állítható, de a szabványmagasságú flakon azokban is csak döntve fér el. A hátsó ajtórekeszek még soványabbak, vigasz az első ülések háttámlaszatyra.

Az Enjoy-szinttől meg­je­le­nő rá­dió-táv­ve­zér­lős kor­mány az Enjoy-plusz cso­mag­gal bőr­hu­za­tot ka­pott, így ki­fe­je­zet­ten kel­le­mes fo­gá­sú. Az eh­hez a szint­hez já­ró elekt­ro­mos klí­ma­ve­zér­lés kis­sé bo­nyo­lul­tan ke­zel­he­tő, a leg­több funk­ció csak a me­nük­ből ér­he­tő el, ke­vés a de­di­kált gomb
 
Az ülé­sek mé­re­te­sek, ol­dal­tar­tá­suk mi­ni­má­lis, az utas­tér­ben ke­vés a pa­ko­ló­hely, az Enjoy Plus csomag könyöklője nehezíti a kézifék elérését
 
Há­tul óri­á­si a láb­hely, a fej­tér ele­gen­dő, az ülés szé­les, a kö­zép­ső pad­ló­du­dor ma­gas, ezért iga­zán ké­nyel­me­sen csak két fel­nőtt fér el
    

A cso­mag­tér mé­re­tes, 490 l-es, ám nyí­lá­sa a négy­aj­tó­sok­tól meg­szo­kot­tan ki­csi. Je­len­tős a kü­szöb, az utas­té­ri át­já­ró na­gyon szűk. A fe­de­let igé­nye­sen te­lesz­kó­pok tart­ják, lehúzófül azon­ban nincs
 
Az 1,3-as Ecotec CDTI gaz­da­sá­gos, de tur­bó­lyu­ka je­len­tős, ed­dig hi­bát­la­nul szol­gált
 
A vas­kos hát­só osz­lop és a ma­gas far mi­att az át­lát­ha­tó­ság nem jó, a cso­mag­tér csak távvezérléssel, a mű­szer­fal vagy a kulcs gomb­já­val nyit­ha­tó

Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Tágas utastér elöl-hátul
Méretes csomagtartó
Jó kidolgozási minőség
Komfortos, biztonságos futómű
Csendes, takarékos erőforrás
Pontos, finoman kapcsolható váltó
Kevés utastéri rakodóhely
Kis csomagtérnyílás
Nehézkes hátralátás
Alacsony fordulaton nyomatékszegény motor
A motor-karakterisztikához nem illő váltó-áttételezés

Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Soros, négyhengeres, hengerenkénti négyszelepes, közös csöves, változó geometriájú turbós dízelmotor, elöl keresztben beépítve. Hengerűrtartalom: 1248 cm3. Furat: 69,6 löket: 82,0 mm. Teljesítmény: 90 LE/66 kW (4000/ min). Nyomaték: 200 Nm (1750/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl segédvázas McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ABS. Gumiméret: 205/55 R16. Csomagtér: 490–870 l. Üzemanyagtartály: 52 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4587x1753x1458 mm. Tengelytáv: 2703 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 13,7 s. Végsebesség: 172 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,1/6,5/4,3 l/100 km. Tesztátlag: 5,9 l/100 km. CO2: 137 g/km. Garancia: 2 év általános, 12 évi átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére. Olajcsere-periódus: 30 000 km/1 év.

Ára: 4 784 000 Ft

Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás