Újautó

2009. március 16. hétfő, 02:15

Négy évszak teszt: Opel Astra Sedan 1.3 CDTI Enjoy - Belelendült

Túl van a be­já­ra­tá­son a meg­nyer­he­tő Astra.

Tesztnapló

A bő két hó­nap­ja szer­kesz­tő­sé­günk­nél fu­tó csa­lá­di Opel jó egy év múl­va nagy örö­met okoz majd egy ol­va­sónk­nak. Ad­dig azon­ban mi hasz­nál­juk, s rend­sze­re­sen be is szá­mo­lunk ró­la. Négy év­szak tesz­tünk­höz ki­fe­je­zet­ten olyan au­tót ke­res­tünk, ami nem­csak csa­lá­di hasz­ná­lat­ra al­kal­mas, de ta­ka­ré­kos is, ezért vá­lasz­tot­tuk a négy­aj­tós, 1,3-as dí­zelt. Ha már úgy­is a kis hen­ger­űr­tar­tal­mú fel­töl­tős mo­to­rok fe­lé tart a világ…

A 90 ló­erős 1,3-as dí­zel­mo­tor a leg­ki­sebb gáz­ola­jos az Opel pa­let­tá­ján. For­du­lat­szám­ára fi­gyel­ve nem eről­kö­dött a hor­vát he­gyi uta­kon sem, és az au­tó­pá­lyá­kon is zok­szó nél­kül tar­tot­ta a 130 km/órát
 
A dí­zel ne­he­zen me­leg­szik, de mi­vel nincs víz­hő­mé­rő­je, a so­főr csak az érzé­se­i­re ha­gyat­koz­hat. Rez­gé­sei min­dig érez­he­tők az utas­tér­ben. Bosszan­tó, hogy a klí­ma nem kap­csol­ha­tó egy gomb­nyo­más­sal, csak me­nü­rend­sze­ren ke­resz­tül. Az MP3-at is leját­szó audio fel­ára 40 000 Ft
 
A lép­csős Astra Len­gyel­or­szág­ban ké­szül, 4587 mm-es hos­­szá­val ez a leg­nyú­lán­kabb csa­lád­tag. A tük­rök jó ké­pet mu­tat­nak, de a vas­tag C-oszlopok és a lej­tős hát­só ab­lak is ne­he­zí­ti a hát­ra­lá­tást. To­la­tó­ra­dart nem le­het ren­del­ni. A cso­mag­tar­tó a kulcs nyo­mó­gomb­já­val vagy a mű­szer­fa­li kap­cso­ló­val nyit­ha­tó
    

A hat irány­ban ál­lít­ha­tó ve­ze­tő­ülés és az el­ső kö­zép­ső kö­nyök­tá­masz a bőr­vo­lán­nal, a kor­mány­ra vitt rá­dió­ve­zér­lő gom­bok­kal, az au­to­ma­ta légkondival és a le­ve­gő­mi­nő­ség-ér­zé­ke­lő­vel együtt a 169 000 forintos Enjoy Plusz-cso­mag ré­szei
 
A sö­tét­szür­ke kár­pi­to­zás stra­pa­bí­ró­nak tű­nik, mind­két sor­ba kön­­nyű be­száll­ni, az aj­tók szé­les utat nyit­nak
 
Nem túl nagy a be­já­rat, s a hát­só ülés­tám­lák le­dön­té­se után meg­nyí­ló alag­út is szű­kös. A cso­mag­tar­tó aj­ta­ján nincs lehúzófül, a pót­ke­rék tel­jes ér­té­kű

Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Szellős utastér elöl-hátul
Jó kidolgozási minőség
Komfortos, biztonságos futómű
Csendes, takarékos erőforrás
Pontos, finoman kapcsolható váltó
Kevés utastéri rakodóhely
Kis csomagtérnyílás
Nehézkes hátralátás
Alacsony fordulaton nyomatékszegény motor
A motorkarakterisztikához nem illő váltóáttételezés

 Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Soros, négyhengeres, hengerenkénti négyszelepes, közös csöves, változó geometriás turbós dízelmotor, elöl keresztben beépítve. Hengerűrtartalom: 1248 cm3. Furat: 69,6 löket: 82,0 mm. Teljesítmény: 90 LE/66 kW (4000/min). Nyomaték: 200 Nm (1750/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl segédvázas McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ABS. Gumiméret: 205/55 R16. Csomagtér: 490–870 l. Üzemanyagtartály: 52 l. Hoszszúság x szélesség x magasság: 4587x1753x1458 mm. Tengelytáv: 2703 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 13,7 s. Végsebesség: 172 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,1/6,5/4,3 l/100 km. Tesztátlag: 6,1 l/100 km. CO2: 137 g/km. Garancia: 2 év általános, 12 évi átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére. Olajcsere-periódus: 30 000 km/1 év.

Ára: 4 734 000 Ft

Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás