Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Négy évszak teszt: Chevrolet Spark 0.8 Star automata - Távtipegő

A városban jól szuperáló tartósteszt-autónk hosszabb utazásokon is jól teljesített. Csak a komolyabb emelkedők és a megfontolatlan előzések okozhatnak gondot

Országúton is jó társ, viszonylag csendesen fut. Jó az egyenesfutása, kanyarban dől ugyan, de a kanyarodási tulajdonságai megfelelőek, az úthibákat is kellően szűri a futómű
Országúton is jó társ, viszonylag csendesen fut. Jó az egyenesfutása, kanyarban dől ugyan, de a kanyarodási tulajdonságai megfelelőek, az úthibákat is kellően szűri a futómű

A szerkesztőségünknél fél évet vendégeskedő (lásd: A2, 2006/8.) automata váltós mini akár öt személyt is hurcol, négyesben bő félnapos utazások is hátfájás nélkül teljesíthetők vele. A 2/1 arányban dönthető hátsó ülőlap és támla jó bővítési lehetőséget ad a csomagtérnek. Sok a pakolóhely, öt palacktartó akad az autóban.

Az alig 800 köbcentis háromhengeressel a végsebesség 135 km/óra, nyugodt szívvel hosszabb távon 120-as tempó tartható, ekkor a főtengely 4000-ret forog. A komolyabb (például érdi) emelkedők még kikapcsolt légkondival is sebességvesztéssel járnak. Országúton kifejezetten kellemes a Spark, ám az előzések az átlagosnál alaposabb tervezést igényelnek, négy személlyel csak lendületből sikeresek. A komolyabb hegyek megmászása teljes terheléssel kínlódás, egy-két utassal a lassabb járművek tempójával teljesíthető.

A kemény, olcsó Műanyagokból építkező beltér átgondoltan tervezett, sok a rakodóhely. Az ülések hosszabb távon is Kényelmesek, az elülsők jó oldaltartásúak
A kemény, olcsó Műanyagokból építkező beltér átgondoltan tervezett, sok a rakodóhely. Az ülések hosszabb távon is Kényelmesek, az elülsők jó oldaltartásúak

A négyfokozatú váltó minden helyzetben finoman és okosan kapcsol, szükség szerint a leszabályozási fordulatig forgatja a motort, finom gázpedálkezelésnél gyorsan felvált. A lejtmenetet azonban nem ismeri, a motorfékhez kézzel kell visszahúzni a két alacsonyabb fokozatba a kart. A nyári ötezer kilométeres teszten az átlagfogyasztása szinte állandó légkondicionálással és sok városi szakasszal is 6,7 l/100 km. Városon kívül, utasszámtól függetlenül átlagosan hat litert mértünk.

A teszt során eddig két hibát észleltünk: a tanksapka egyszer a kupakot tartó madzagot becsípve nyithatatlanná vált, csak feszegetéssel nyílt ki, de ami ennél súlyosabb, az elülső lökhárító fényezése – vélhetően hibás alapozása miatt – egyszer csak hámlani kezdett. Ezeken kívül egy fényszóróizzót kellett cserélni az olajfogyasztást nem mutató autóban.

–katona–

A képekre kattintva megtekintheti a teljes galériát.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás