Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

NavNGo Limousine - Belsős munkatárs

Egyedülálló megoldást fejlesztettek ki magyar szakemberek: a nálunk jószerivel használhatatlan gyári navigációt saját szoftverükkel és térképükkel alakították át mindenütt, akár itthon is pontosan használható eszközzé.

Autótól függ, hogy mennyire kell szétbontani a műszerfalat és környékét. A lapos készülék kis helyre is befér

Ma már az autóhasználók jó része papíralapú térkép helyett elektronikus formátumú útbaigazító eszközökkel tájékozódik. A legtöbb autóba nem szereltek gyári extraként navigációs rendszert, ezeknél egy minikomputer (PDA vagy PNA) jelenti a megoldást, amelyhez különböző cégek kínálnak használható térképszoftvert. A gyárban beépített rendszerek ezeknél kényelmesebbek (beépített saját képernyő és kezelőfelület, nem kell cipelni a kis szerkezetet, stb.),

A gyári kijelzőn tökéletesen beállítódik a NavNGo Limousine szolgáltatása, térképe

de gyakran kevésbé használhatók: a kelet-európai országok térképei vagy egyáltalán nem hozzáférhetők, vagy nagyon hiányosak. A hazai piacon a legjobbak között számon tartott iGO My Way navigációs szoftverrel nevet szerzett Nav N Go Kft. olyan megoldást dolgozott ki, amivel még a korábban említett, alig használható gyári rendszerek is teljes értékűvé válnak. NavNGo Limousine névre keresztelt terméküket egyrészt navigációs rendszerrel nem felszerelt, de grafikus kijelzővel vagy tévé-tunerrel, illetve DVD-lejátszóval ellátott, másrészt gyári navigációt tartalmazó autókhoz ajánlják. A csomagban GPS-vevőkészüléket, kijelző nélküli számítógépet, SD-kártyaolvasó panelt és távirányítót adnak. A számítógépet egy arra megfelelő helyre építik be, a kártyaolvasót pedig úgy helyezik el (pl. kesztyűtartóban, a csomagtartó egy pontján), hogy a későbbiekben a frissítések miatt akadálytalanul hozzá lehessen férni a térképet tartalmazó SD-kártyához. Érdemes kiemelni: míg a Nav N Gonál a cég honlapjáról minimális pénzért tölthető le az új térkép, a gyári rendszerek frissítéséhez drágán és nehezen tudunk csak hozzájutni. A gyári navigációs autókban kapcsoló segítségével lehet átváltani a NavNGo Limousine-szolgáltatásra (illetve vissza a gyári rendszerre). Mivel az autó kezelőfelületét nem tudja használni a program, a parancsok távirányítóval adhatók ki. Ez egyelőre infrával csatlakozik a gép agyához, de már készül a rádiófrekvenciás megoldás, hogy az utastér távolabbi pontjáról is működjön a vezérlés. A beépített navigációkkal szemben a NavNGo Limousine legnagyobb előnye, hogy a csomagban 43 európai ország térképét adja naprakész változatban. A gyári szoftvereknél a leggyengébb láncszemként emlegetett Kelet-Európa-lefedettség teljes, így akár magyar, szlovák, cseh, lengyel vagy román utakon autózik az ember, pontos útbaigazítást kaphat.

A távirányító viszonylag nagy, és sok gomb van rajta, de aki ismeri a telefonok billentyűzetét, hamar megtanulhatja a vakon kezelést is

A szoftver menet közben két- vagy háromdimenziós képet ad, annak megfelelően, hogy melyik jobb az adott helyzetben. A beszélő hang férfiként vagy nőként, 24 nyelven szólhat.

Ezt a csomagot kapja a vevő. Az újautó-értékesítők is örülnek a terméknek, mert a kevésbé használható gyári rendszer helyett jól működő térképekkel adhatják át a kocsit az ügyfélnek

A NavNGo Limousine kiskereskedelmi ára 159 900 Ft, azaz nem sokkal drágább, mint egy PDA-val kombinált szoftver. Nem árulják nagy áruházláncokban vagy kis telefonos boltokban, kizárólag a velük szerződésben álló szervizen keresztül (New Duett Kft. és partnerei) szerzehető be. Ennek oka, hogy a beszereléshez mindenképpen profi és felkészült munkatársakra van szükség, mert a mai autók bonyolult elektronikáit a nem hozzáértő szerelő könnyen tönkreteheti. A rendszer tulajdonképpen bármilyen típusba beépíthető, és igény esetén át is szerelhető egy másik modellbe. Azokban az autókban, ahol nincs gyári videobemenet, egy kiegészítő adapterre van szükség, ennek ára 10–120 ezer forint között mozog. A beépítés munkaideje 1–8 óra között változhat, ennek megfelelően a szerelési költség 15–40 ezer forint.

Karner Miklós

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás