Videók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Mozgásban is megnézheti: Fiat Sedici - Terepmester

Extrém körülmények között próbáltuk a Fiat-Suzuki közös szabadidőautóját.

A kompakt, kapcsolható összkerékhajtású Sedici terepszögei igen jók

Surányi Péter kollégánk Olaszországban már vezethette a Fiat és a Suzuki közös szabadidőautójának Fiat változatát, a Sedici-t. Az Esztergomban épülő alapjáraton elsőkerékhajtású, elektromosan automatikus vagy akár az elülső és a hátsó tengelyek között 50/50 százalékos nyomatékosztásra szólítható hajtáslánc igen átgondolt, hétköznapi autókázáshoz és zordabb útviszonyokhoz is jól alkalmazkodik. A szerkezet 60 km/óra felett a a hajtáslánc gyilkolásának elkerülése véget magától oldja a fiksz reteszelést, s automatikus üzemmódba kapcsol. A Swift meghosszabbított padlólemezén álló, csakis ötajtósként készülő szabadidőautó elülső McPherson és csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztése is a Swiftből ismerősek. A Suzuki rokonságra utal a beltér példás kivitele is, a kárpitozás és még a szag is; a kormánykerék megtévesztően hasonlít a Swiftére. A piacra jövő tavasszal érkező, tágas alsó-középkategóriás helykínálatú összkerekes Fiat Seidici a Suzuki 1,6 literes 107 lovas benzinesével és a Fiat 1,9-es 120 lovas turbódízelével, a Toyota Rav-4-esnél mintegy 15-20 százalékkal alacsonyabb indulóárral kelleti majd magát, ám hazai forgalmazásáról egyelőre nincsenek információk, így mi a hírek szerint csupán orr részében elütő Suzuki-verzióra kell várjunk, melyről egyelőre nincsenek bővebb információk, de minden bizonnyal tőlük sem kell sokáig várni a korábbi Vitarát helyettesítő, s a Grand Vitara alá soroló újdonság érkezésére.

A Fiat Sedici-t az Autó2 december 15-én megjelenő számában bővebben is bemutatjuk, az Autó2 Online olvasói azonban abba a videóba is betekinthetnek, amelyet egyik kollégájának készített Surányi Péter főszerkesztő az olaszországi bemutatón.

 

 

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás