Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

Motoros VB - Talmácsi nyert—botrányos következmények

A motorkerékpáros világbajnokság qatari futamán Talmácsi Gábor kerékhosszal nyert csapattársa Mika Kallio előtt. Mégsem teljes a boldogság.

A rajt után a bal szélen a főszereplők: Kallio (36) Talmácsi (14) már az élen, mellettük a spanyol csapattárs
Talmácsi Gábor menedzsmentjének hivatalos közleménye a versenyről: Másodikként rajtolva indult Gábor, aki már rögtön az elején Kallio mögött meglépett a mezőnytől és a két KTM-s zavartalanul, saját tempójukban motorozhatott. A szervezetet nem kímélő melegben, egy nagyon jó versenyt láthattunk.
Talmácsi Gábor
Talma folyamatosan kereste az előzési pontokat és a célegyenesben szemmel láthatóan gyorsabb volt, de a végén mindig meglépett Kallio. Azonban az utolsó körben sikerült az, amit minden magyar csak remélni mert, hogy a kockászászló mégis majd Talmácsit inti le elsőként. Talma győzött! Így idén már harmadszorra csendült fel a Magyar Himnusz. Talma elmondta a verseny után, hogy nagyon boldog és húzni fogja tovább a gázt!

Nem az a baja a közleménynek, hogy hemzseg a helyesírási és fogalmazási hibáktól, hanem az, hogy nem tesz említést a befutó pillanatáról és az azt követő percekről. A célegyenesben

Talmácsi Gábor Mika Kallio huzatában utazik
Talma egyszerűen felrúgta a csapat megállapodást és Harald Bartol sportigazgató utasítását figyelmen kívül hagyva, kibújt a finn srác huzatából és elment mellette. Ezt követően Talmácsi arra hivatkozott, hogy a csapattábla a befutót jelezte, de a pálya oszlopán még egy kört mutattak. Erre egyébként az egyik világadást sugárzó sportcsatorna angol riportere csak annyit mondott: „hülyén mentegetőzik”. Gábor percekkel később már azt állította, hogy a szerződése szerint cselekedett, vagyis a legjobb tudását nyújtotta a KTM-ért. Az esetet értékelő szakemberek viszont Harald Bartol nyilatkozatát idézik, aki a verseny előtt azt kérte, hogy Talmácsi és a csapat harmadik embere a spanyol Simon segítsék Kalliót, ha az élmezőnyben lesznek. Szerintük ez felelt volna meg leginkább a KTM szerződésnek. A megbeszéltek egyébként csak Talmára vonatkoztak, ugyanis csak ő tudott lépést tartani a repülő finnel, végig 1-2 felállásban motoroztak. A „Talmácsi ellopta a győzelmet Kallio elől” kicsengésű kommentárok azzal zárják a qatari KTM-es meccset, hogy Kallio csak 2 pontot szerzett a győztesnek járó 5 helyett, ez még nagyon hiányozhat a vébé elsőség eldöntésénél.
A dobogón Kallió elég mereven viselkedett Gáborral, a harmadik helyen az olasz apriliás Simoncelli
A verseny után a finn csak 2 ponttal vezet a svájci Luthi előtt, Talma maradt a 3. helyen.

Az esemény megosztotta a közvéleményt. A szurkolók többsége huszárosnak és helyénvalónak tartja a magyar attakot és egyetért azzal, hogy Talma nem hagyta magát másodhegedűs pozícióba sorolni. A versenyzők viszont elfogadják, hogy létezik csapat egyezség, mégpedig kétféle módon is. Egyrészt a csapatvezetés azt a versenyzőt támoga

Ilyen szoros volt a befutó
tja, aki a leginkább esélyes a jobb eredményre. Ezt tehetik megbeszéléssel, titkos szerződéssel és/vagy műszaki eszközökkel. Utóbbi esetben a kiszemelt versenyző kapja a gyorsabb motort, autót. A jó eredmény viszont gyári pénzt hoz a csapathoz, ezért a profi versenyzők fejet hajtanak a csapat rendelkezése előtt.

Talmácsi győzelmének értékét egyébként egy fontos versenyszituáció csorbítja. Tételezzük fel, hogy a csapatrendelkezést és az azt betartó versenyzőt sportszerűtlennek is tartjuk, Kallio annak értelmében húzta a gázt: a Bartol féle utasítás szellemében a biztonságra törekedve körözött az élen. Kallio órákkal a történtek után egy finn lapnak azt nyilatkozta, hogy meglepte Gábor buta manővere: „ ha nem a célvonal előtt méterekkel történik mindez és korábban próbál kielőzni vissza tudtam volna verni a támadást”—állítja a finn.

A csapat sorrendet eldöntő szerepét egyébként a legtöbb szakértő azzal zárja le, hogy a gyár nem azért öl rengeteg pénzt a technikai és egyéb sportokba, hogy csak a versenyző járjon jól, hanem a pénztárca színeinek kell a sikert learatni. Ugyanakkor az is biztosra vehető, hogy a profi versenyzők magas fizetésében nemcsak a motorbedöntési képesség, hanem a testbedöntési (meghajlás) képesség is benne van.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás