Aktuális
Mosaic-felmérés - Ilyenek az autóink
A Mosaic Magyarország legátfogóbb autósközvélemény-kutatás sorozata. Az idén is sok márka levizsgázott. Van aki elégedett, van aki kevésbé. Olyan is akad, akit a márka híre vonz vagy taszít egy-egy modellel kapcsolatban
Praktikum
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Elégedett az autójával? Kétezernél is többen válaszoltak a kérdéseinkre. Négy kérdéscsoport feldolgozása az autó okozta kiadásokat, a műszaki értéket, a vezetés körülményeit és az autóhoz kapcsolódó szolgáltatásokat értékeli, összesen 12 kérdésre adott válaszok szerint. A saját márkával való elégedettség százalékos megoszlásait 1-5-ig terjedő osztályzatokká – csillagokká – alakítottuk át, hogy az iskolai értékelések alapján továbbítsuk a dicséretet vagy az intőt. (Az egyes rossz jegy, de nem feltétlenül bukás, a legtöbbször azt jelenti, hogy voltak, ha kevesen is, akik elégedetten nyilatkoztak autójuk kérdezett tulajdonságáról.)
Az összevont értékelés szerint nincs kitűnő és nincs osztályismétlésre kötelezett – a minimális pontot mind a 21 márka megszerezte mind a 12 tárgyból. Jelest a 30 pontot elértek érdemelnek, sorrendben a Volvo, a Toyota, az Audi, a Mazda és még éppen a Honda. Jó a 25-30 pont közötti BMW, Alfa-Romeo, Mercedes-Benz, Nissan. Közepesre (20-25 pont) vizsgáztak a legtöbben: a Ford, a Renault, a Suzuki, a Fiat, a Volkswagen, a Citroën, a Peugeot és a Seat. Elégséges értékelést (20 pont alatt) kapott használóitól a Mitsubishi, a Chevrolet, az Opel és a Skoda. A többiek a hiányzók között.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Költség
Az autótartás költségeiről érdeklődő csoport három alkérdést tartalmaz. Az egyik azt mondja meg, mennyire elégedettek autójuk árával a vásárlók. Szinte árboldogok a volvósok – a kérdésre a svéd márka tulajdonosai közül adták meszsze a legtöbb pontot. Tőlük kissé elmaradva elégedettnek tekinthetők a Chevrolet-, a Fiat-, az Audi- és a BMW-tulajdonosok. Különös módon csak átlagosan elégedettek az olyan márkák vásárlói is, amilyen a Suzuki, a Peugeot vagy a Citroën, amelyek ára Európa-szerte is éppen nálunk a legolcsóbb. Az elégedetlenek között jó néhány német és japán gyártmány vásárlója sorakozik, majd beugrik az Alfa, hogy megelőzze az utolsó helyre szorult Volkswagent. A fenntartási költségek mértékét a legtöbben elfogadhatónak pontozzák. A tiltakozás mértéke heves és kizárólagos: nagyon elégedetlenek a BMW-tulajdonosok. Két márka, a Toyota és a Suzuki vásárlói a többieknél is elégedettebb autójuk e költségelemével, s jót mondanak a Toyota-, a Nissan-, az Opel- és a Fiat-használók is. Autója értéktartása a Toyota-, az Audi- és a Mercedes-gazdának tetszik. Rossz értéktartásra többen panaszkodnak: a három francia márka,továbbá a Fiat és a Suzuki árcsökkenését tartják túl gyorsnak használóik. Összesítve: az autótartás költségeivel a Volvo, a Toyota, a Suzuki, az Opel és a Skoda használói a leginkább elégedettek. Rossz költségtapasztalatra leginkább a Honda-, az Alfa- és a Volkswagen-tulajdonosok tettek szert.
Műszaki tartalom
Négy kérdéssor alapján ítélték meg olvasóink a műszaki tartalmat. Elöljáróban a végösszegzés: a legelégedettebbek a volvósok, majd a japánok – a Honda, a Mazda, a Toyota – következnek, s jól szerepel az Audi is. A sereghajtók a Citroën és a Peugeot, a legkevesebb elégedettségi voks a Chevroletnek jutott. Részletesebben: a kocsijuk képviselte műszaki színvonalat alacsonyra értékelik az általában olcsónak elkönyveltek, leginkább a Citroën és a Chevrolet tulajdonosai. A másik végen az összegzés élhelyezettjei, a Volvo, a Toyota és a Honda találhatók. Mindenki másnál kedvezőbb motorokról tudósítanak a Honda, az Audi és a Volvo tulajdonosai. Igazán kevés voksot csak a Chevrolet, még kevesebbet a Skoda kapott (a rokonmotorú Volkswagen vagy a Seat jóval több voksot gyűjtött.) A legtöbb autós elfogadhatónak látja járműve üzemanyag-fogyasztását. A BMW-sek is sokallják, ám leginkább a Chevrolet-tulajdonosok tartják mohónak autójukat. Az elégedettek csoportvezetői az Audi és a Toyota, s először került az élmezőnyben egy francia, a Peugeot is. Autójuk megbízhatóságával az olasz és a francia márkák, főképpen a Citroënek gazdái elégedetlenek. Nagyon megbízhatónak tudja kocsiját a suzukis és a mazdás is, de nincsenek örvendőbb autósok a toyotásnál, szinte egy emberként kiáltottak vivátot a megbízhatóságára.
Szerelem
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Használat
Az autó használatának értékelése három szempontot ölel fel. A vezetési élmény, a hajtás bajnoka a BMW. Nagy örömforrás még az Audi és az Alfa-Romeo is, és a többi márka autózhatósága ellen sincs kifogás. De mégis: a válaszadók szerint kevés élménnyel kecsegtet a Suzuki és a Chevrolet vezetése. Autójuk kényelmét sokra értékelik a volvósok, elégedettek a mazdások, s ismét csak az Alfa-Romeót használók. A kényelemre mindenki másnál többet panaszkodik a suzukis pontszám. Autóját elkötelezetten vallja a legbiztonságosabbnak szinte az összes vol- vós, mögöttük elmaradva, de még optimista hittel nyilatkozik a Mazda és a Mercedes használója is. Az ellenkezőjét tartja a suzukis, a mitsubishis, és még inkább a chevroletes válaszadó.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Márka-háttér
A többieknél messze jobban került ki a szervizek megméretéséből a Toyota. Gazdáik alaposan lepontozták a Fiat és Citroën javítóit, s különösen rossz bizonyítványt állítottak ki a Volkswagen- és az Audi-szervizekről. A márka adta háttérszolgáltatások és a márkakereskedések (brand) munkáját éppen azok a BMW-sek tartják a legtöbbre, akik a szervizek tevékenységéről az ötödik legrosszabb képet festették. Nagyon elégedettek márkájukkal a Toyota- és a Volvo-tulajdonosok is. A legrosszabb a Fiat, a Chevrolet, és mindennél gyengébb a Suzuki márkaképe.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...