Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Mi fér bele: 4,5 millió forintért Renault Mégane 1.4 16V Limousine Authentique és Skoda Octavia 1.4 16V Classic - Számháború?

A lépcsőshátú-mezőnyben újonc Skoda Octavia valójában ötajtós, a piacon mégis a hagyományos négyajtósokkal – például a Renault Mégane-nal – kerül szembe.

Összehasonlítás

Az indulóár a Mégane-nak kedvez, de a Skoda olcsóbban „díszíthető”

Az árkülönbség minimális. A Renault 3 585 000 forintért adja a legolcsóbb 1,4-es, 98 lóerős, Authentique-felszerelésű négyajtós Mégane-t, a frissen bemutatott, lépcsős farkiképzésű, de ötajtós új Skoda Octaviáért pedig ennél mindössze 114 000-rel többet, 3 699 000-et kér az importőr az induló Classic-kivitelben, Volkswagen-gyártmányú, 75 lovas, 1,4 literes benzinmotorral.

Mindkét autóban alapszerelvény a szervokormány, a vezető- és utasoldali légzsák, a két elülső oldallégzsák, a blokkolásgátló, a központi zár, az indításgátló, a magnós rádió, a külső tükrök elektromos állítása, az elülső oldalablakok villanymotoros mozgatása, a három állítható magasságú hátsó fejtámla és az ugyanennyi hárompontos biztonsági öv, a fényszórók magasságállítása, az osztottan dönthető hátsó üléstámla, valamint a hővédő üvegezés. A közös alaplistát a Renault függönylégzsákokkal, az elülső ülések alatti rakodófiókokkal és fedélzeti számítógéppel bővíti, a Skoda azonban légkondicionálót

A drágább alapárú Octaviához tételes extralistából válogathat a megrendelő

és kipörgésgátlót kínál alapáron.

A kategória vásárlói általában családi autónak szánják gépeiket, így a kiegészítésként megvásárolt extrák is elsősorban a mindennapi használatot segítik. A leggyakrabban megrendelt felszerelések listája gyári CD-s rádióból, ködfényszórókból, függönylégzsákokból és légkondicionálóból áll, de a megjelenésre is kényes megrendelők metálfényezést és könnyűfém keréktárcsákat is gyakran választanak. A felsorolt extrák közül a Mégane-hoz 50 000 forintba kerül a legolcsóbb CD-s rádió, 40 000 a két ködfényszóró, 250 000 a manuális szabályozású légkondicionáló, 85 000 forint a metálfelár, könnyűfém kerékkészlet pedig nem rendelhető. A függönyzsák az alapellátmány része. Az így feldíszített 1,4 literes, négyajtós Mégane Authentique végára messze a kitűzött plafon alatt marad: 4 010 000 forint; a fennmaradó összegért azonban csak korlátozottan vásárolhat a tulajdonos, hiszen az Authentique-fokozathoz mindössze a 25 000 forintos mobiltelefon-előkészítést és a különleges kárpitozásból és fényezett tükörborításokból álló 55 000-es Pack Elegance-csomagot kínálja a gyár. A kívánságlistából az Octaviánál 98 000 forintot kérnek a rádióért, 88 000 a függönylégzsákpár, 46 000 a két ködfényszóró, 88 000 a metálfényezés és 115 000 forint a legolcsóbb alufelni-garnitúra. Az így felszerelt, minden kívánságextrával kiegészített Skoda Octavia 1.4 Classic ára 4 134 000 forint; az árhatárig fennmaradó 366 000-be pedig a hosszú felszereléslistáról bőven belefér a 94 000 forintos emelésérzékelős riasztó, a 84 000 forintos tolatóradar vagy akár a 116 000 forintos kitörésgátló is.

Szécsényi Gábor

Az Autó2 újság 2004/11. számában megjelent cikk rövidített változata


 



 

 

 

 

Adatok

Összehasonlító műszaki táblázat
 
Renault Mégane 1.4 16V Limousine Authentique
Skoda Octavia 1.4 16V Classic
Hengerűrtartalom [cm3]
1390
1390
Hengerszám/szelepszám
4/16
Teljesítmény [LE/kW(1/min)]
98/72(6000)
75/55(5000)
Nyomaték [Nm(1/min)]
127(3750)
126(3800)
Gyorsulás 0 –100 km/h-ra [s]
12,7
15,5
Végsebesség [km/h]
185
170
Hossz x szél x mag [mm]
4500 x 1775 x 1465
4572 x 1769 x 1462
Tengelytáv [mm]
2690
2578
Csomagtartó [l]
520/1600
560/1350
Saját tömeg [kg]
1220
1230
Üzemanyag-fogyasztás [l/100km]
város/városon kívül/vegyes
9,5/5,5/7
9,5/5,5/6,9
Alapár [Ft]
3 585 000
3 699 000

 

Néhány rendelhető extratartozék ára (Ft)
 
Renault Mégane
Skoda Octavia
Manuális légkondicionáló
250 000
Széria
Metálfényezés
85 000
88 000
Függönylégzsák
Széria
88 000
Ködlámpák
40 000
46 000
CD-s rádió
50 000
98 000
Könnyűfém keréktárcsák
115 000
Mobiltelefon-előkészítés
25 000
14 000

Az Autó2 újság 2004/11. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Mazda CX-5 – Csendes finomság

A CX-5 már 2017-óta fut az utakon, az idei...

Már rendelhető a bZ4X, a Toyota első akkumulátoros elektromos modellje

A Toyota új bZ – beyond Zero – almárkájának...

Magyarországon is bemutatkozik az MG

Három modell forgalmazásával kezdi meg hazai tevékenységét a kínai...

Hangos Az Autó! – 5. rész

Letölthető és hallgatható podcast mellékletünk aktuális, júniusi adása.

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás